overtid?

mariolau

Forelsket i forumet
er det noen her som er redd for overtid?
jeg ble satt igang sist pågrunn av sv,forgiftning uke 36 så vet jo ikke hvordan det hadde blitt om jeg ikke hadde den forgiftningen. men jeg er utrolig redd for å gå over termin, kanskje det kommer av at min mor gikk over termin og fikk morkake svikt å min søster døde og at min venninne gikk 12 dager over termin og plutselig døde i magen. 

synes det er vanskelig:(

Ja, jeg er redd for overtid. Men pga høy fødselsvekt. 
Syns ikke noe om overtid, da alle vet at sånt kan skje. Men sånt kan også skje før du er fullgått..

ja kan jo skje før overtid også, men sjansen øker ved overtid, det jeg synes er skummelt. 
får bare satse på å få rundt termin:)

Eg gikk 9 dager over tiden sist, er ganske innstillt på at eg må det denne gangen også:/ når folk spør om terminen, så har eg ved feiltakelse sagt 4.aug til fleire:p Sjølv om terminen er 26.juli.. Men eg har mange plager denne gangen, så hååper den kan.komme tre uker før tiden..

ja jeg blir stressa av folk som maser om termin osv, skal du ikke føde snart sier de. 
sier det er opp til babyen når han vil komme.

Jeg har ingen lyst til å gå over termin!

Jeg syns ikke man skal la gravide gå lenger enn 7 dager over tiden!
Rett og slett fordi sjangsen for komplikasjoner øker etter dette OG fordi at man alltids kan få feil termindato ved UL, noe som gjør at man fort er lenger på vei enn anntatt.

Jeg er livredd for å gå overtid, både pga høy fødselsvekt og økt fare for kompikasjoner. Fikk en dag før termin sist, og håper jeg får før termin denne gangen også. Krysser fingrene for det ihvertfall.

Skjønner godt redselen for å gå på overtid.

Men kan dere ikke snakke med JM om saken å høre om hun kan henvende dere til fødestedet for en samtale..?
Skal selv bli satt i gang i uke 37+4 men kjenner at det nesten er like skremmende som å måtte gå på overtid.
Vi gravide skal jo bli hørt, selv om ikke vi alltid blir det...:(

har nevnt til både jm og legen jeg har på st olavs, men de prøver å roe meg med at ikke så mange som går så mye over termin og at jeg kan kanskje føde før. må bare vente å se, blodtrykke mitt er høyt nå så håper det ikke utvikler seg til sv,forgiftning denne gangen også. men sist fikk jeg det i uke 30 nå er jeg jo 37 uker på onsdag.

Back
Topp