overtid?

mariolau

Forelsket i forumet
hei, jeg har en del tanker om overtid, er veldig redd for at babyen skal dø hvis jeg går på overtid, er vel en frykt for mange at noe skal skje med de små. hvordan tanker har dere om overtid?
sist fødte jeg i uke 36 men da ble jeg satt igang pågrunn av sv,forgiftning, så er redd for at kroppen min ikke kan starte en fødsel selv.

mariolau skrev:
hei, jeg har en del tanker om overtid, er veldig redd for at babyen skal dø hvis jeg går på overtid, er vel en frykt for mange at noe skal skje med de små. hvordan tanker har dere om overtid?
sist fødte jeg i uke 36 men da ble jeg satt igang pågrunn av sv,forgiftning, så er redd for at kroppen min ikke kan starte en fødsel selv.

Tror det er normalt å bekymre seg på slutten ;) jeg fikk en uke på overtid , det gikk helt fint, =) de fleste barn kommer vell alt fra en uke før termin til 2 uker over. 
de siste ukene, går vi jo til kontroll hver uke, så vi blir jo godt overvåket ;) tror ikke du skal miste troen på at kroppen din kan starte en fødsel selv. alle fødsler er forskjellige =) håper fødselen din starter av seg selv denne gangen =) er selv spent på når min fødsel starter siden det ble overtid sist. =)

takk for godt svar:) må man spørre om kontroll hver uke eller får alle det på slutten? sist gikk jeg ikke lengre enn uke 36 så har ingen erfaring med det. 

Kontroll hver 2 uke den siste måneden før termin, og en gang i uken etter termin så vidt jeg husker. Om du er engstelig så kan du jo bare fortelle jordmor at du sliter med disse tankene og be om å få komme litt oftere. 

Takk for svar:) masse nyttig lesning. Kommer nok Til å si ifra til jm at jeg er bekymret også høre litt med henne:)

Back
Topp