Overtid?!

Emmy3

Glad i forumet
Andre her som er med i ovetidsklubben nå? Eller har gått overtid før??

Jeg er i dag 4 dager over termin og syns selvfølgelig det føles som jeg aaaldri skal føde! Vet det sies at termin er mer en periode enn en dag, men....!!
Spesielt rart føles det jo siden førstemann kom 1 uke før termin... OG det ble ikke bedre for psyken at jeg ble tante på lørdag... Så vanskelig å skulle være glad for andre og vise det, samtidig som jeg bare har lyst og skrike og grine selv av hele greien! Føler meg ikke akkurat helt stabil følelsesmessig om dagen... Begynner å bekymre meg for alt mulig, grue meg til fødselen, osv..

Bare lurer på hva andre på overtid har følt, tenkt, bekymret seg for...??
Noen som vil dele? :)

Jeg er ikke på overtid før til søndag, men skjønner godt hva du mener. Jeg ser for meg at jeg etter termin tenker mer på/over fødselen og at den er rett rundt hjørnet. Nå ville jeg nok nesten blitt overrasket (tatt på senga) dersom det skje. Og det hadde igrunnen vært fint. Og det at du ble tante - venninna mi fikk jenta si for to uker siden og selv om jeg ble kjempe glad for de, ble jeg rett og slett grønn av misunnelse og plutselig dritt lei! Hormonene regjerte og verden var urettferdig! Hehe. Så den kjenner jeg veldig godt igjen. Hold ut, du er jo over termin - nærmere enn du noen gang har vært :-) Plutselig er dagen her skal du se. Og i mellomtida så vet du at du ikke er alene (selv om jeg ikke er på overtid heelt enda) :)

Jeg er ikke på overtid. Fortsatt to dager igjen til termin, men har null tegn på at det skal skje noe :S

Fødte også før termin første gangen, og det irriterer meg! Det har jo gjort at jeg har begynt å vente mye tidligere denne gangen enn jeg ellers ville gjort. skulle nesten ønske jeg gikk en god del over første gangen slik at jeg ikke forventet å få tidligere denne gangen også :p

Vet at en ikke kan sammenligne noen av svangerskapene og fødslene og slik si noe om når babyen kommer, men det fungerer ikke tenke slik uansett. ikke for meg i hvertfall, jeg har prøv. men har ett håp om han vil komme før likevel. ikke nå lenger da :P

Jeg gruer meg til fødselen, hvor vondt det skal bli. har lyst å bare få det overstått, samtidig vet jeg at jeg kommer til å angre på hele graviditeten når det står på pga all smerten :p. Jeg er bekymret for hvor stor babyen blir, selv om mange sier størrelsen ikke har betydning. jeg er bekymret for at det skal være noe galt med gutten, at det skal skje noe ille under fødselen. 

Jeg er en uke på overtid nå og skal på overtidskontroll på sykehuset i dag. Har hatt uregelmessige men kraftige kynnere i en uke og fikk til slutt beskjed om å komme inn på føden for sjekk. Lå med CTG i en halvtimes tid og til og med jordmora var overrasket over at livmorhalsen ikke var påvirket etter at hun så hvor kraftige og ofte kynnerene kom. Morro...... :-/

Merker jeg er forferdelig lei nå, og føler egentlig at jeg aldri kommer til å føde.  Blir bekymret for om lillegutt har det bra, og for at ting skal gå galt. Hormonene raser som aldri før, magen føles som bly, kroppen er sliten etter en tøff uke og jeg har ca. null energi. Kjenner jeg blir sint når jeg leser eller hører om de som har tre uker til temin klager om at de er lei.... Hihi! Skal bli godt å bli ferdig ja :)

Har gått 2 dager over termindatoen. Og er lei også.. spessielt siden jeg stadig har mensmurring, smerter i korsryggen og innsiden av lårene. Kan ikke huske at jeg plagdes med slik med de 2 første barna jeg skulle ha, som da itilegg ble født 4 og 9 dager før termindato... Hovner opp i beina, fingrene og ansiktet nå også. Var nesten borte de ødemene for 1 uke siden. Og har begynnt å bli lei at folk spørr om hun har kommet..hadde de ikke gjordt det..kunne jeg kansje ikke ha tenkt på også.. Jaja, syte syte.. mulig man må holde ut i over en uke til..så får bite tenna sammen.

Jeg var også fire dager på overtid med første barnet. Hadde ingen tegn på at noe var i gjære. følte meg sprek og hadde ingen kynnere. Så våknet jeg den fjerde natta av at vannet plutselig fosset ut. Så det kan skje helt plutselig :) Et døgn etter vannavgangen begynte riene endeligå komme... Men det er ikke noe gøy å gå langt over tiden, nei. Her i Trondheim blir man innkalt på samtale om igangsetting etter en uke. Men jeg har hørt at de oftest prøver å overtale oss til å vente non dager til...

Back
Topp