Overtid ?

marley88

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Kan man inngå en avtale med jordmor/lege om og evt bli satt i gang etter termin ? Jeg har ikke lyst å gå noe på overtid i det hele tatt og har nesten store komplekser for dette.. ! Er også litt uenig i UL terminen som er satt, da den er over 1 uke senere enn mens terminen min, som jeg for så vidt vet er mye mer korrekt.. :/ Noen som vet ? .... 

Min mor hadde dødfødt da gikk hun 12 dager over. Spørte jordmor om de tok hensyn til dette, men det gjor de ikke. Men nå har de jo satt ned til 7 dager.
Har ikke mye lyst å gå over selv heller. Men etter som jeg forsto på jordmor på sykehuset, så var det ikke sikkert jeg gikk så mye på overtid, siden jeg har fått 3 forskjellige terminer og ganske spredt.

Ingen gravide har særlig lyst til å gå på overtid.. vil tro jordmødrene blir mast på når det gjelder det temaet der. Du skal ha gode grunner for å få igangsettelse.. en av grunnene til dette er at de tar ks etter tre dager hvis d ikke har skjedd noe og d koster penger

Samt at det ofte er det beste for kroppen at fødselen kommer i gang av seg selv..

Frk.MammaMor skrev:
Samt at det ofte er det beste for kroppen at fødselen kommer i gang av seg selv..

Ja jeg håper jo selfølgelig at fødselen starter av seg selv, ingenting er jo så bra som det.. ! Men da gjerne heller før termin enn etter.. :O Har ikke lyst å bli i gangsatt på noen som helst måte, og mitt verste mareritt er om de må ta keisersnitt !.. ... Som den vorende mor jeg er, så er det vell naturlig å være litt bekymret :) 

Tror ikke du får bestemme det selv. Fikk vite av min jordmor at 7 dager var max nå. Men håper at ingen av oss slipper å gå over tiden, kan heller komme noen dager før:)

eg gikk 13 dager øver termin med min første, og de hadde ikke satt i gang fødselen den 14 dagen pga at alt var veldig bra med hjertelyden og bra med liv. Min ul termin og lege termin var også 1 uke forkjellig fra hverandre, som eg forsto det då, var det sånn at de måler hvor stor baby'n i magen er, og regner termin ut i fra det. 

Denne graviditet er ul og lege termindato samme dato, men det blir spennende å se, siden på 3d ul fikk eg bekjed om at baby'n var 200/300 g større enn det han skulle vært i uke 27, så enten kommer han før termin eller så blir han litt større rundt eller etter termin. 

Finnes mange skremsels histoirier, dessverre er det noen som opplever det verste av det verste...men det eg har lært meg med første graviditet(hun er helt frisk) er * hvorfor forteller du meg dette...* si det til de, fordi ærligtalt, bare positive tanker er de viktigste. alt respekt til de som har opplevt det verste, men man har nøtt til å tenke positiv.

Jeg snakket med jordmor om dette også. Første svangerskap gikk jeg 13 dager over, og andre svangerskap gikk jeg 15 dager over. Siste gangen ble jeg satt i gang. Jordmor sa at jeg kunne regne med å gå over denne gangen også. Men jeg har mens termin 2 februar, og ul termin 17 februar. Så det skiller en del. Så jeg skal få ul rundt den første terminen for å se om babyen er klar da. Men heldigvis blir de fleste satt i gang 7 dager over nå. Og ikke 14 dager over som det var før.....  

Back
Topp