overtid = stor baby??

kinemorB

Glad i forumet
min store frykt er nå å gå over.. synes det er så mange som gjør det, så kan fort bli meg også.. har 3 dager igjen til termin
lurer da på i den forbindelse om det er stor fare for at da barnet er over gjennomsnittet??
har jo fulgt kurven hele veien så den er vel ikke for liten vil jeg tro... noen erfaringer?

Det sies at babyene ikke vokser i like stort tempo når man er på overtid. Tror ikke du trenger å bekymre deg så veldig for det, hvis babyen din ligger på gjennomsnittet.

Sist gikk jeg 6 dager over termin, og fikk ei jente på 3,8 kg.

Nå er jeg spent på ho som er inni magen. Termin i dag, og hun er visst litt over gjennomsnittet.

puh... har liksom sett for meg at den bare vokser og vokser jeg nå.. drømt de sykeste ting om å føde en gutt på 8-9 kg! haha

Dei fleste babyar får nok heller litt mindre næring om mann går over tiden. Med første gikk eg 9 dagar over tiden, han var 3495 g, men jordmor sa han hadde vært på slankekur siste veka.. så han skulle nok ha vore over fire kg som dei sa på ul..

Min var litt større, men så er jo jeg også "litt" større :)
Kjenner igjenn den frykten , har også drømt /hatt mareritt om 8-9 kilos baby :) ( som foresten satt på et bord og snakket svensk...grøss ) hehe

Min var litt større, men så er jo jeg også "litt" større :)
Kjenner igjenn den frykten , har også drømt /hatt mareritt om 8-9 kilos baby :) ( som foresten satt på et bord og snakket svensk...grøss ) hehe
Hahah ikke bare jeg som har spesielle drømmer nei ;) hehe
Hvor mye er litt større ?

jeg var på ul på fredag (5dager overtid) han i magen var da imellom 37-3800.. sist jeg fødte 1 uker på overtid var babyen 3515, så det var heller ingen "gigababy"

Her var jenta "bare" 3884 3 dager over termin og hun var estimert til og være 4100 til termin ;)

Sniker litt. Fødte 1 uke på overtid og hun veide 3,4kg. Var litt tørr da hun hadde ligget uten vann. Det syns jeg ikke noe om så fikk resept på noen gode kremer.

Sent from my iPhone using BV Forum

betryggende å høre historiene her, krysser fingrene:)

Her kom snuppa 9 dager etter termin, 4235g. Estimert til ca 4000g ved termin.

Eldste kom 17 dager over termin og var 3440g.

Hadde også mareritt om hvor stor hun kom til å være denne gangen. Dette svangerskapet har og er jeg overvektig, det var jeg ikke i forrige.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

min store frykt er nå å gå over.. synes det er så mange som gjør det, så kan fort bli meg også.. har 3 dager igjen til termin
lurer da på i den forbindelse om det er stor fare for at da barnet er over gjennomsnittet??
har jo fulgt kurven hele veien så den er vel ikke for liten vil jeg tro... noen erfaringer?

Er jo veldig vanlig å føde opptil 2 uker etter termin.. og barnet vokser ikke stort de siste ukene.. bare legger litt på seg;) men jordmor sa at stort sett gjør det ikke noe om barnet veier en del, for er mer hodet som avgjør hvordan fødselen blir, siden den er hard ;)

Jeg føda for 3 gang denne gangen, og denne babyen var den største av de 3, både i vekt, lenge og rundt hodet.. men fødselen var den enkleste;) han var født 4 dager over ul-termin, men 1 dag over mens-termin :)

Jeg fødte godt over termin og fikk en stor baby, men hadde likevel en drømmefødsel på ca 5 timer. Kun to små rifter!

Min var 4260 gram 10 dager på overtid, men opplevde ikke at han var vanskelig å føde selv om han var ganske stor :-)

Sendt fra mobilen.

Back
Topp