Overtid på jobb

sukie

Forelsket i forumet
Hvordan er det med overtid på jobb når man er gravid? 

Når det er hektiske perioder på jobb blir det fort 12- 14 timersdager med mye løping. Hmmm.... lurer litt på hvor jeg kan sette grensen. Er snakk om 1-2 ukers perioder.
Kan arb.giver kreve dette av meg selv om det er forhåndsmeldt at det blir overtid?

Kronglete innlegg dette. Kjenner jeg gruer meg litt til råslitet

Hm, denne var ikke lett. Dere har kanskje tillitsvalgte? Hør med h*n om dette her.

Er jo viktig at ditt stressnivå ikke blir for høyt, og i verste fall ender det jo opp med en sykemelding fordi kroppen din ikke klarer presset. Da blir det verken jobbing eller overtid!:P Jeg syns jo det er rart om dem kan tvinge deg til å jobbe så lenge..

Hvis jeg ikke husker heeeeeelt feil kan de ikke kreve dette av deg, med mindre at det er slik at bedriften ikke går rundt om du skjønner meg, veldig vanskelig å forklare her, men du må også tenke på at du har ikke lov å jobbe mer enn er det 10 timer overtid i uka, da må arbeidsgiver søke om dette å utvide overtiiden.. Men jeg tror ikke de kan kreve dette av deg altså, og uansett tenk på deg selv og lille mini i magen:))

Hvis jeg ikke husker heeeeeelt feil kan de ikke kreve dette av deg, med mindre at det er slik at bedriften ikke går rundt om du skjønner meg, veldig vanskelig å forklare her, men du må også tenke på at du har ikke lov å jobbe mer enn er det 10 timer overtid i uka, da må arbeidsgiver søke om dette å utvide overtiiden.. Men jeg tror ikke de kan kreve dette av deg altså, og uansett tenk på deg selv og lille mini i magen:))

Arb.giver har søkt om utvidet overtid og informer om dette innen rimelig tid.
Ikke så lett dette. Får se hvordan det går. Er ikke før rundt juletid, men gruer meg litt allerede.

Takk for svar. Ikke helt sikker på hvordan jeg takler det, ser formen ann..

Jeg kan ikke om disse reglene, men formen din er trolig mye bedre da, og da kan det jo hende det går veldig greit. :)

Så ikke tenk på det før det begynner du, så tar du å evt gjør noe med det når den tid kommer. Er ganske lenge til jul egentlig :)

Back
Topp