Hehe, nei jeg fikk smertelig erfare at det ikke nødvendigvis er sånn at igangsetting betyr at ting går fortKødder du med meg?
Jeg ble igangsatt kl. 12 i går, ingenting skjer foreløpig. Fikk beskjed om at det kunne ta inntil 36 timer, ihvertfall med ballongen. Tror jeg blir satt på modningspiller i dag... når natta er over. Er nå 11 dager over termin.
men jeg ble satt i gang torsdag kveld med piller, så fikk jeg jevnlige piller gjennom fredagen og riene tok seg godt opp. På et tidspunkt vurdere jordmor at riene var så godt i gang at de ikke ville fortsette med pillene, og da stoppet alt opp. Så på lørdag var det ny runde med piller og riene kom tilbake. Fikk ballong kl 19 lørdag kveld og vannet gikk 22.30. da ble jeg fraktet fra overvåking til fødestua hvor jeg fikk smertestillende og sovepiller. Våknet 7.30 søndag morgen og da falt ballongen ut. Aktiv fødsel fra ca kl 9 og ungen kom kl 12
så det var litt av en reise. Men min opplevelse var at når kroppen først responderte så skjøt ting virkelig fart