Overtid og eventuell igangsetting

Maimamma16

Try, If u don't make it, try again!
Hei.
Nå er jeg på dag 6 etter temin. Hadde termin 26.mai. Var på en kontroll på dag 5 (tirsdag) siden jeg var litt bekymret pga mindre aktiv baby enn tidligere, fikk da vite at alt var bra, men også at jeg ikke hadde noen modningstegn eller åpning. Fikk beskjed om å komme tilbake om to dager (torsdag) på overtidskontroll. Nå er jeg skikkerlig drit lei og kjenner virkelig at jeg ønsker igangsetting allerede imorgen. Er det noen som har erfaring med å bli satt igang? Eventuelt om dere tror jeg får bli igangsatt allerede imorgen eller om jeg ikke burde ha noen forhåpninger om det?

Jeg gikk overtid. Ble satt igang på dag 8 over grunnet grenseland høyt blodtrykk og utslag på proteiner i urinen. Blodtrykket hadde vært i grenseland siden uke 36, men første gang med urinutslag. Legen trodde egentlig ikke det var svangerskapsforgiftning, men ville ikke risikere at det ble det når jeg uansett var så langt over. Hadde blitt sjekket dagen før og hadde da 1-2 cm åpning og ganske moden, så da ble jeg strippet og tøyd, men det utgjorde ikke så mye enn maserier i ca 15 timer før det dabbet av.

Ble satt i gang før termin forrige gang pga liten vekst siste del av svangerskapet. Var ikke moden i det hele tatt. Ble forsøkt satt inn ballong for å starte modning, og skulle etter planen reise hjem og komme igjen neste dag, men da de skulle sette inn begynte jeg og blø, så da måtte jeg legges inn. Fikk en stikkpille på kvelden før jeg la meg og morgenen etter gikk vannet. Babyen kom samme kveld.

Back
Topp