Overtid dag 9

Olli

Andre møte med forumet
Jeg er i dag 9 dager over termin, førstegangsfødende. Vært på overtidskontroll i dag og viste ingen tegn på å være moden så kunne ikke strippes Blir satt i gang med ballong på fredag viss ingenting skjer før. Men tviler... Andre som også er på overtid? Eller erfaring med å bli satt igang med ballong? Har hørt det kan ta lang tid?

Blir så utrolig lei, rastløs av å gå å vente. Tips til hva man kan bruke tiden på? Orker ikke all verden heller med denne store magen
Måtte bare klage litt!!!!!

Jeg skjønner deg virkelig! Jeg er nesten bunden til sengen for tiden så det går i netflix, mobilspill, facebook og babyverden :( ligger og synes synd på seg selv fordi en ikke klarer å gjøre noe og bare vil at babyen skal komme, NÅ!
Da har du i hvert fall fått en siste dato, det må være godt :) jeg skal på siste jm-kontroll imorgen, har termin på torsdag, så jeg må alle ganger gå til neste helg sånn her :( om det ikke starter før da.
Tips på ting å gjør... Netflix? Strikking? Skriv bok/notater til babyen? Sortere bilder på dataen ;)
Er du opp på benen så kan du gjøre litt husvask, det er jo også kjerringråd for å få igang fødselen ;)

Se om det er en doula i nærheten av deg som kan forsøke å få deg igang naturlig, om du har lyst til å slippe at sykehuset setter deg igang. De bruker akupunktur, akupressur o.l.

Hoff, du har all brun til å klage!:arghh:
Er førstegangsfødene selv og gå såpass mye over er mitt marrerit også!
Masse lykke til, håper det skjer noe før fredagen;)

Stakkars deg! Skjønner du er drittlei. Nå er du vertfall snart i mål. Prøv å holde humøret oppe, selv om det er kjipt å vente så lenge. Nyt rolige dager med egenpleie, snart er det ammeproblem, skriking og nattevåk...

Forstår så godt at du er lei! Jeg gikk 11 dager over med nr 1 og trodde det skulle rable fullstendig for meg de siste dagene. Jeg har ikke erfaring med å bli satt i gang for han kom spontant bare timer før jeg skulle settes i gang, håper det skjer for deg også :)

Jeg er i dag 9 dager over termin, førstegangsfødende. Vært på overtidskontroll i dag og viste ingen tegn på å være moden så kunne ikke strippes Blir satt i gang med ballong på fredag viss ingenting skjer før. Men tviler... Andre som også er på overtid? Eller erfaring med å bli satt igang med ballong? Har hørt det kan ta lang tid?

Blir så utrolig lei, rastløs av å gå å vente. Tips til hva man kan bruke tiden på? Orker ikke all verden heller med denne store magen
Måtte bare klage litt!!!!!
Jeg har det helt likt deg!! Ble ikke strippet i går pga ingen modenhet og skal også bli satt i gang på fredag om ingenting har skjedd. I dag tror jeg muligens slimproppen gikk, men kan også være bare et resultat av at legen holdt på oppi der i går..
Jeg ble også forrige gang igangsatt med ballong.. Det tok tid og det endre med at den bare sprakk og gjorde ingen nytte.. Nå sa de at kvaliteten på ballongen skal være bedre..så da håper vi det;)

Jeg har det helt likt deg!! Ble ikke strippet i går pga ingen modenhet og skal også bli satt i gang på fredag om ingenting har skjedd. I dag tror jeg muligens slimproppen gikk, men kan også være bare et resultat av at legen holdt på oppi der i går..
Jeg ble også forrige gang igangsatt med ballong.. Det tok tid og det endre med at den bare sprakk og gjorde ingen nytte.. Nå sa de at kvaliteten på ballongen skal være bedre..så da håper vi det;)
Sprakk den? Var det vondt? :o

Er en mager trøst at vi er flere Når hadde du termin Sgsgb? Ble du satt igang forrige gang også? Hvor lang tid tok det før baby var ute? :-)

Sprakk den? Var det vondt? :o
Nei, var ikke noe vondt! Men den mer eller mindre eksploderte inni meg slik det for alle rundt meg så ut som at det var vannet som gitt.. Midt på sykehuset foran mange folk! Haha, var som hentet ut fra en Hollywood film!!

Er en mager trøst at vi er flere Når hadde du termin Sgsgb? Ble du satt igang forrige gang også? Hvor lang tid tok det før baby var ute? :-)
Jeg hadde termin 17. 10. Ble igangsatt maks overtid sist. Fra ballongen ble satt inn til barne var ute så gikk det 43 timer... Så det tok sin tid..

Last edited:
Nei, var ikke noe vondt! Men den mer eller mindre eksploderte inni meg slik det for alle rundt meg så ut som at det var vannet som gitt.. Midt på sykehuset foran mange folk! Haha, var som hentet ut fra en Hollywood film!!
Haha. Såpass ja! Gøy med litt annerledes underholdning på føden også :p

6 dager på overtid her :( skal inn til overtidskontroll imorgen tidlig, så er spent på hva de sier da.. Har veldig lite lyst til å bli satt igang..

6 dager på overtid her :( skal inn til overtidskontroll imorgen tidlig, så er spent på hva de sier da.. Har veldig lite lyst til å bli satt igang..
Lykke til idag! Krysser fingrene for at du blir satt i gang ❤️

Lykke til :-) Du får oppdatere når du vet mer.

Kjenner selv at det er litt godt å ha fått en dato, selvom det er kjipe dager å gå. Mistet tro på at fødselen kommer til å starte naturlig :-/

Lykke til :) Du får oppdatere når du vet mer.

Kjenner selv at det er litt godt å ha fått en dato, selvom det er kjipe dager å gå. Mistet tro på at fødselen kommer til å starte naturlig :-/

Her ble ikke ting helt som vi hadde trodd. Fikk beskjed om at lillegutt lå i seteleie og ikke med hodet ned som vi har tide hele tiden. Så da blir det ny kontroll imorgen og samtale om veien videre. Håper jeg får lov til å føde vanlig!
Og håper på fødsel for deg før fredag! :)

Her ble ikke ting helt som vi hadde trodd. Fikk beskjed om at lillegutt lå i seteleie og ikke med hodet ned som vi har tide hele tiden. Så da blir det ny kontroll imorgen og samtale om veien videre. Håper jeg får lov til å føde vanlig!
Og håper på fødsel for deg før fredag! :)
Hvordan gikk det på kontrollen i dag?

Back
Topp