Overtale mannen

Berlinerin

Andre møte med forumet
Hei!
Vi har nettopp fått beskjed om at vi må ha ivf-hjelp for å bli gravid, men mannen sliter med tanken, fordi det høres kunstig og rart ut for han. Noen tips om hvordan han kan få mer positive tanker?

Menn snakker jo ikke om sånt, mens jeg kjenner mange som har vært gjennom ivf, kjenner han ingen, så kan jo skjønne at han synes det er unaturlig. Men jeg trenger en liste med positive ting... :)
 
Vi måtte prate om det siden mannen ville ikke ivf, men vi sleit i mange år, prøvde i 5 år, nå satte et sv seg selv tilslutt , men vi hadde planlagt et inseminasjonsforsøk og egentlig skulle vi hatt ivf i sommer hvis det ikke ikke gikk, men kun et dekket forsøk det var kompromisset.

Få han med deg og gi info:)
 
Det er jo unaturlig, kunstig og rart, men også en unik og fantastisk mulighet til å få barn når naturen ikke spiller helt på lag.

Ville snakket om prosessen uten å rosemale. Kanskje se en dokumentar eller hør en podcast. Snakk spesifikt om hva hans rolle vil være og hva din rolle vil være. Prøv å snakk litt mer rundt hvorfor han tenker han ikke ønsker det. Kanskje er det viktig at prosessen rundt der holdes privat for han, og i så tilfelle er jo dette noe dere kan bli enige om. Kanskje er det andre faktorer som gjør at han nå er negativt til det. Det kan også være at tanken om IVF trenger å modnes hos han. Ville også snakket om dine tanker rundt det, hvor viktig det er for deg og hvorfor du ønsker å gå igjennom en slik prosess.

Validier hvor tung prosessen kan være, men at fremgangen ikke er det som er viktigst når alt kommer til stykke. Når dere står der med baby i armene vil det være verdt det, og da er det den nye hverdagen og babyen som vil være i fokus.
 
Hei!
Vi har nettopp fått beskjed om at vi må ha ivf-hjelp for å bli gravid, men mannen sliter med tanken, fordi det høres kunstig og rart ut for han. Noen tips om hvordan han kan få mer positive tanker?

Menn snakker jo ikke om sånt, mens jeg kjenner mange som har vært gjennom ivf, kjenner han ingen, så kan jo skjønne at han synes det er unaturlig. Men jeg trenger en liste med positive ting... :)


Man har prøvd lenge uten å få til noe selv. Da er det fint å få hjelp.

Menn under ivf har få roller. Holde oss i hånda gjennom forsøket og levere i en kopp. Økt sannsynlighet for graviditet når man ikke får det til selv.

Ivf vil aldri bli naturlig , men av og til må naturen få litt ekstra hjelp. Og når det klaffer og man får barnet får det, i allefall for meg, en ekstra dyp betydning. Man blir så uendelig klar over den gaven man fikk og setter veldig stor pris på den.

Jeg kan ikke få barn naturlig. 8 ivf-forsøk var negative og legen mente vi burde prøve eggdonasjon. Og det ble eggdonasjon.

Det var veldig unaturlig å gjøre. Men, Herregud!!! Elsker barnet mitt og nyter hver dag, da vi så inderlig vet hva skjebnen ellers hadde vært.
 
Back
Topp