Overstimulert av pergotime

Miniime

Flørter med forumet
Hei! Jeg har ikke vært så aktiv bruker her, bare fulgt med dere andre :) har noen spørsmål angående overstimulering på pergo.
Var hos gyn i går, etter min 5 doble pergokur (gått på de sammenhengende da den forrige gyn sa jeg skulle det).
Min nye gynekolog i går sa jeg var kraftig Overstimulert og da blir man ikke gravid. Må vente 4 mnd nå til jeg får ny UL :-/ hadde ventet å fått sendt søknad til prøverør med engang da vi har ventet så lenge....
Vurderer å dra til privat gyn...
Vi har forresten prøvd på nr 2 i 1,5 år nå og jeg har pco. Jenta mi satt etter første pergokur, hun er 2 år.
Spørsmålet mitt her er : kan man ikke bli gravid når man er Overstimulert? :-/

(Spurte på de andre forum, men ingen svar. Tenkte kanskje dere vet mere om overstimulering) :-)

Det er ihvertfall 2 eller 3 her inne som har blitt gravide med overstimulering. Som jeg har sett ihvertfall:) Men det er jo ikke akkurat anbefalt da...siden noen må legges inn til tapping av bukvæske osv.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har også pco og gikk på dobbel kur til gyno sa vi bare kastet bort tiden og sendte inn søknad. Vi skal på 2. ICSI forsøk etter sommeren:)

Han nevnte noe med at slimhinna var tynn og så at jeg var tydelig Overstimulert og kan ikke bli gravid da? At egget ikke slipper.
Åh så spennende! Hvor mange kurer gikk du på før han sendte søknaden?
Syns det er rart jeg må vente enda 4 mnd på noe mere hjelp...

Jeg ble også nokså dårlig av pergo. Gyn sendte likevel henvisning til riksen med en gang. Ble ikke gravid av pergo, men gravid med icsi med alvorlig overstimulering (med lunge- og buk-dren).
Rart at han venter 4 mnd med å sende henvisning. Det tar jo litt tid å få time, og dessuten tar jo sykehuset ul av deg og vil avgjøre når du skal starte behandlingen.

Hei! Jeg har ikke vært så aktiv bruker her, bare fulgt med dere andre :) har noen spørsmål angående overstimulering på pergo.
Var hos gyn i går, etter min 5 doble pergokur (gått på de sammenhengende da den forrige gyn sa jeg skulle det).
Min nye gynekolog i går sa jeg var kraftig Overstimulert og da blir man ikke gravid. Må vente 4 mnd nå til jeg får ny UL :-/ hadde ventet å fått sendt søknad til prøverør med engang da vi har ventet så lenge....
Vurderer å dra til privat gyn...
Vi har forresten prøvd på nr 2 i 1,5 år nå og jeg har pco. Jenta mi satt etter første pergokur, hun er 2 år.
Spørsmålet mitt her er : kan man ikke bli gravid når man er Overstimulert? :-/

(Spurte på de andre forum, men ingen svar. Tenkte kanskje dere vet mere om overstimulering) :-)

Eg kan desverre ikkje svare ang overstimuleringen, men det tar jo ofte mykje meir en 4mnd før du kjem til for prøverør. So eg forstår ikkje koffor dei ikkje kan sende inn søknad no? So slepp du å vente dei 4mnd ekstra etter at du e blitt bedre?

Eg er ikkje so gammal (26år), det e slik at få får hjelp/prøverør før dei fyller 25år. Vår gynekolog kunne sendt inn søknaden 5mnd før eg fylte 25, men valgte å la ver pga at eg sa eg hadde høyrt vi ikkje fekk hjelp før fylte 25år. Vi fekk ny time rett etter fylte 25år for at ho sku sende inn søknad. No i mai (11mnd etterpå) har vi hatt vårt fyrste prøverørsforsøk) latterlig og unødvendig i våre auger! Eg anbefaler deg å få dei til å sende søknad sjølv om du no er overstimulert.! Du blir jo bedre :)

Jeg går ut i fra at gyn har målt slimhinnen din med UL for å komme frem til sin konklusjon om at den har blitt tynn av Pergoen?

For det stemmer det... En uheldig bivirkning av Pergo er at slimhinnen over tid blir tynnere. Dette skjer ikke hos alle da, så derfor må gyn måle dette med innvendig UL.

Dersom slimhinnen din er tynn er det veldig vanskelig for et egg å feste seg, selv om det skulle bli befruktet. Det er nemlig avhengig av "klisteret" i slimhinnen for noe å klore seg fast i og for næring. Er derfor mange opplever å bli gravid i pausemåneden mellom Pergokutene, for da er slimhinna bedre.

Man kan likevel være overstimulert, selv om slimhinnen er tynn. Antall egg og slimhinnens tykkelse har ikke nødvendigvis noe med hverandre å gjøre.

Grunnen til at mange overstimulerte kan bli gravide etter IVF/ ICSI er jo at vi får medisiner for å bygge opp slimhinna i tillegg til å stimulere flere egg.

Håper du kommer deg videre i systemet... Eggstokkene dine skulle jo ha plenty med tid til å roe seg mens du står på venteliste i IVF-køen.... Men eggstokkene dine har nok veldig godt av noen måneder hvile, etter en så intensiv kur. Om du kommer til IVF, så er det tøft nok for kroppen....

Tusen takk for alle svar! Setter jeg pris på:-)
Jeg har gått til privat gyn før jeg gikk over til offentlig, pga prisen - da ble det jo starten på nytt syns jeg. Skal ringe hun på den private, hun vet om historien min og kanskje hun sender inn søknaden nå.. Da hun sa sist at neste var prøverør og/kanskje kikkhulsoperasjon.
Litt frustrert over han på sykehuset :-((
Syns dere jeg skal ta kontakt med hun private? Går kanskje fortere da.

Han nevnte noe med at slimhinna var tynn og så at jeg var tydelig Overstimulert og kan ikke bli gravid da? At egget ikke slipper.
Åh så spennende! Hvor mange kurer gikk du på før han sendte søknaden?
Syns det er rart jeg må vente enda 4 mnd på noe mere hjelp...
Jeg hadde 2 kurer, så sa hun at det var nok bedre å gå ivf med tanke på at mannen har litt dårlige svømmere:)

Ta kontakt med privat. Jeg gikk til gyno på volvat og det gikk kjemperaskt:)

Back
Topp