Overstimulering

Frk79

Betatt av forumet
Hei damer jeg har nettopp hatt et uttak der jeg ble overstimulert. Har vann i buken og forstørrede eggstokker. Magen er helt utspilt og det ser ut som jeg er mange måneder på vei. Det ble ikke satt inn egg, da legene var redd for hvordan situasjonen da kunne utvikle seg. Jeg har lite elle nesten ingen smerter, men blir svært fort sliten og puster og peser. Det er 10 dager siden ovitrelle ble satt og 8 dager siden uttak, men ikke tegn til bedring. Når kan jeg forvente at dette går over? Noen med erfaring?

Hei damer jeg har nettopp hatt et uttak der jeg ble overstimulert. Har vann i buken og forstørrede eggstokker. Magen er helt utspilt og det ser ut som jeg er mange måneder på vei. Det ble ikke satt inn egg, da legene var redd for hvordan situasjonen da kunne utvikle seg. Jeg har lite elle nesten ingen smerter, men blir svært fort sliten og puster og peser. Det er 10 dager siden ovitrelle ble satt og 8 dager siden uttak, men ikke tegn til bedring. Når kan jeg forvente at dette går over? Noen med erfaring?

Huff, hadde det samme i november.. Fordøyelsen, søvn og alt ble jo bare helt ødelagt. Fantes ingen behagelige stillinger, endte opp med å halvveis ligge i sofaen.

Jeg ble bedre etter 7 dager, og da ble jeg bra bare på noen få timer. Det var helt merkelig å plutselig være i "form" igjen.

Var vel fremdeles litt oppblåst, men fikk sove og kroppen fungerte greit.

Huff, hadde det samme i november.. Fordøyelsen, søvn og alt ble jo bare helt ødelagt. Fantes ingen behagelige stillinger, endte opp med å halvveis ligge i sofaen.

Jeg ble bedre etter 7 dager, og da ble jeg bra bare på noen få timer. Det var helt merkelig å plutselig være i "form" igjen.

Var vel fremdeles litt oppblåst, men fikk sove og kroppen fungerte greit.

Takk for svar da går det vel over snart!
Når fikk du mens etterpå?

Jeg kjenner på samme følelse.. Har ikke kjempevondt, men er utroolig opplåst, og litt øm og vondt i magen..
Forrige gang gikk smertene over etter dagen jeg hadde innsett, men ikke denne gang.. Hadde uttak på Torsdag, så er jo ikke så lenge siden, men kanskje jeg bør gi beskjed om det fortsetter til etter helga? :)

Klarer ikke å holde inne magen for å si det sånn, hehe :)

Jeg kjenner på samme følelse.. Har ikke kjempevondt, men er utroolig opplåst, og litt øm og vondt i magen..
Forrige gang gikk smertene over etter dagen jeg hadde innsett, men ikke denne gang.. Hadde uttak på Torsdag, så er jo ikke så lenge siden, men kanskje jeg bør gi beskjed om det fortsetter til etter helga? :)

Klarer ikke å holde inne magen for å si det sånn, hehe :)

Litt ømt og oppblåst er man jo alltid etter uttak, men det er stor forskjell på denne gangen og de andre. Jeg må bruke mammabukser og magen er mye større nå enn da jeg var gravid i uke 13-14 ( mistet uke 14 da).
Har du satt inn egg, er jo sjangsen for overstimulering enda større. Så da må du jo si fra om du synes det er ille. Det vises på ul om du vann, og så måler de eggstokkene dine.

Litt ømt og oppblåst er man jo alltid etter uttak, men det er stor forskjell på denne gangen og de andre. Jeg må bruke mammabukser og magen er mye større nå enn da jeg var gravid i uke 13-14 ( mistet uke 14 da).
Har du satt inn egg, er jo sjangsen for overstimulering enda større. Så da må du jo si fra om du synes det er ille. Det vises på ul om du vann, og så måler de eggstokkene dine.

Ja, får se om det går over.
Uttak var jo på Tirsdag, trodde det skulle vært over nå..
De sa ingenting om vann eller eggstokker på innsett.
Men jeg ser ann formen etter helga, om jeg ikke blir bedre så tar jeg en telefon :)

Ja, får se om det går over.
Uttak var jo på Tirsdag, trodde det skulle vært over nå..
De sa ingenting om vann eller eggstokker på innsett.
Men jeg ser ann formen etter helga, om jeg ikke blir bedre så tar jeg en telefon :)

De har aldri sjekket det på meg før, men gjorde det nå siden jeg sa fra om ubehaget. Så da fikk jeg ikke innsett likevel i frykt for hvordan det kunne gå da

Jeg ble heller ikke sjekket. Men de fikk ut 46 egg, så var aldri aktuelt å sette inn noen egg.

Jeg var på kontroll 2 dager etter uttak og heller ikke da tok de innvendig kontroll, bare fikk en sykemelding.

Neste kontroll var 9 dager etter uttak og da var fremdeles eggstokkene 3x så stor og jeg hadde mye vann/blod i livmora.

Jeg ble heller ikke sjekket. Men de fikk ut 46 egg, så var aldri aktuelt å sette inn noen egg.

Jeg var på kontroll 2 dager etter uttak og heller ikke da tok de innvendig kontroll, bare fikk en sykemelding.

Neste kontroll var 9 dager etter uttak og da var fremdeles eggstokkene 3x så stor og jeg hadde mye vann/blod i livmora.

Tror ikke de så etter på meg heller med mindre de ser det på UL utpå magen?
Følelsen jeg har nå er som å være gangsperr i magen samt. som jeg er utrolig oppblåst, føler meg som en ballong..

Om jeg skulle vært overstimulert, hva er risikoen for meg da? mtp. at jeg har hatt innsett..

Drikk masse, og få i deg masse proteiner. Det hjelper. Har vært overstimulert ved 3 av 4 uttak. Sist ble det bedre etter ei uke. Ville tatt en sjekk hos gyn hvis det vedvarer. Jeg har måtte tappe ut veske; 2,5 liter.

Når jeg var overstimulert gikk det værste over når tr kom. Men eggstokkene var forstørret lenge, de brukte 2 måneder på å komme tilbake til normal størrelse.. eggposene fylte seg med væske igjen og igjen. Måtte ha mange kontroller hos gyn for å sjekke at de krympet. Håper du snart føler deg bedre :)

Leste på engelsk forum at .ange var blitt oppfordret til å drikke gatorade pga elektrolytter!

Det verste gikk over på meg i løpet av ca 1 uke tror jeg. Gikk på fragmin fram til neste mens. Blei litt svimmel av de. Tror jeg hadde svake mensmurringer i en mnd etterpå.

Takk for svar
Jeg har ikke fått beskjed om å drikke noe mer enn vanlig.
Magen kjennes ikke riktig like «spila» ut i dag, men er fortsatt stor. Magen er vond når jeg «dunker» i den. Ellers kjennes det ut som ganske kraftige mennsmerter innimellom. Den ene eggstokken ble målt til nesten 9cm. Planen er at jeg skal begynne med medisiner når jeg får blødning og at det blir innsett av fryseegg denne syklusen... har dere andre gjort det samme, jeg mener når forsøket har blitt avbrutt??

Jeg fikk ut 20 egg .Flere utviklet seg til blasto, men kvaliteten var Ikke så bra.De sa at eggstokkene mine lå oppå hverandre. Hadde ultralyd ca 1 mnd etter og da var de helt fine.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp