Overstimulering

endelig_vår_tur

Forumet er livet
Maiblomstene 2017
Når babyen/ barnet har blitt overstimulert er det da noen råd for å hjelpe dem raskest mulig?

Eks idag var det flere ting som skjedde bl.a blodprøver på sykehuset, og middag hos mine foreldre. Til foreldrene mine kom plutselig begge søstrene mine med sine familier. Forsøkte skjerme vesla ved å legge henne i vogna ute, men klarte det ikke godt nok. Enden på visa var at hun ikke klarte å finne roen og sovne. Ekstremt overstimulert. Dro hjem kl 18. Da hadde vi forsøkt å få henne til å sove i 2timer. Hun klarte ikke sovne før kl 23.

Dette er første gang det var så ekstremt. Så derfor lurer jeg på om det finnes noen hemmelige knep når skaden først er skjedd.
 
Her har vi dunnet ut at hun må roes ned med smokk og mamma/pappakos på et rolig sted (helst hjemme) frem til hun vil ta pupp/flaske. Virker som om hun får et veldig behov for nærhet i rolige omgivelser, selv om hun hyler.
 
Her har vi dunnet ut at hun må roes ned med smokk og mamma/pappakos på et rolig sted (helst hjemme) frem til hun vil ta pupp/flaske. Virker som om hun får et veldig behov for nærhet i rolige omgivelser, selv om hun hyler.
Er det vi pleier å gjøre. Tar henne opp på soverommet, demper lyset og forsøker roe med smokk, kos, flaske eller pupp. Vondt å se henne slite med roen
 
Når min var liten så hjalp det med svak nynning, å stryke han over neseryggen, smokk og rolig vugging. Om ikke det fungerte, så slo det aldri feil med hud mot hud
 
For oss de siste dagene har det fungert å legge kosen over øynene hans. Vi var i byn i 7 timer i går, og når jeg trengte at han skulle slappe av og sove la jeg den over øynene og han sovnet fort. Men jeg må gjøre det FØR det blir for mye. Så jeg må "tvinge" han i søvn etter han har vært våken bare 1 time.
 
Når min var liten så hjalp det med svak nynning, å stryke han over neseryggen, smokk og rolig vugging. Om ikke det fungerte, så slo det aldri feil med hud mot hud
Hud mot hud har jeg ikke prøvd. Det skal jeg jommen meg forsøke neste gang. Prøver å skjerme mest mulig, men er ikke alltid like lett.
 
Back
Topp