Overstimulering

Solskinn :-)

Blir kjent med forumet
Hei :-) lurte bare på om noen hadde vært med på det samme som meg, og har noen gode råd og litt info:)
Jeg har gått på gonal f og orgalutran. Er på dag 10 med sprøyter nå, og fikk den kjedelige beskjeden om at jeg var i veldig fare for å bli overstimulert. Så egguthenting skjer nå. Så fryses eggene og innsett i neste syklus.
Men har noen peiling på når neste syklus blir nå? For det blir vel ikke som det ville vært neste naturlige syklus :)?
Setter veeeldig stor pris på svar hvis noen har opplevd /vært borte i noe lignende :-)

Gonapreptyl, noen som har vært borti?:)

Ja, jeg tok Gonapeptyl i stedet for Ovitrelle som eggløsningssprøyte i forrige uke (1. forsøk), fordi jeg stod i fare for å bli overstimulert. Forsøket gikk fint det. Ble overstimulert likevel, men ikke så mye at forsøket måtte avrbytes. Vet dessverre ikke hvordan det fungerer hvis forsøket må avbrytes.

Ja, jeg tok Gonapeptyl i stedet for Ovitrelle som eggløsningssprøyte i forrige uke (1. forsøk), fordi jeg stod i fare for å bli overstimulert. Forsøket gikk fint det. Ble overstimulert likevel, men ikke så mye at forsøket måtte avrbytes. Vet dessverre ikke hvordan det fungerer hvis forsøket må avbrytes.

Kan jeg spørre hvor mange egg du hadde på hver side? :-)

Takk for svar :) hvordan merket du på kroppen at du ble overstimulert? Så bra det gikk bra for deg :)!!

For det første ble jeg veeeldig oppblåst, har sett gravid ut i noen dager nå. :p Hadde vondt i siden på magen (sikkert eggstokkene), og det var vondt å gå. Har også fått treningsforbud fra legen, fordi eggstokkene er så store at de kan "dulte" bort i noe eller hva det er. Nå er det 4 dager siden innsett, og nå begynner jeg å føle meg normal igjen. :)

Fikk ut 14 egg, ca like mange fra hver side tror jeg. Jeg var litt fjern under uttaket så fikk ikke meg meg detaljene. ;)

Huff, det hørtes ikke godt ut. Jeg hadde 25 egg på ene siden og 19 på andre. Så satser på at det blir noen gode egg ved uttak :-)
Da krysser jeg fingrene for deg! Så godt du føler deg bedre :-)

Min syklus har kommet som normalt 14 dager etter eggløsning de gangene forsøkene har vært mislykket. Så det blir jo det samme bare at du ikke har fått satt inn egg.

Uttak tidlig onsdagsmorgen:) så det blir spennende!! Hvordan opplevde du det? Jeg gruer meg som fy!

Lykke til!

Jeg syns det var vondt, men ikke verre enn fryktet. De sa at det var første "stikk" som skulle være vondest, men jeg syns det var "rotingen" for å få tak på eggene som var verst. Hånden til mannen var god å holde i. :Heartred Men det kjentes jo egentlig "bare" som litt kraftige menssmerter, og det går fort over, så jeg kommer ikke til å grue meg til neste gang! Det verste var etterpå, jeg var jo litt rørete etter å ha fått morfin, og så ble jeg svimmel og holdt på å svime av etterpå, og var generelt veldig øm og litt vond utover kvelden. Men ingenting å frykte. Det er jo så individuelt, du må bare ta det som det kommer, og legge av dagen til å ta det med ro. :)

Lykke til!

Jeg syns det var vondt, men ikke verre enn fryktet. De sa at det var første "stikk" som skulle være vondest, men jeg syns det var "rotingen" for å få tak på eggene som var verst. Hånden til mannen var god å holde i. :Heartred Men det kjentes jo egentlig "bare" som litt kraftige menssmerter, og det går fort over, så jeg kommer ikke til å grue meg til neste gang! Det verste var etterpå, jeg var jo litt rørete etter å ha fått morfin, og så ble jeg svimmel og holdt på å svime av etterpå, og var generelt veldig øm og litt vond utover kvelden. Men ingenting å frykte. Det er jo så individuelt, du må bare ta det som det kommer, og legge av dagen til å ta det med ro. :)

Får bare ta det som det kommer ja:-) blir veldig spennende! Har fortsatt et lite håp om innsett på onsdag, selv om det ikke er stort:) tenkte muligens å fly hjem samme kvelden, men kanskje lurt å drøye det til neste dag da :-)

Får bare ta det som det kommer ja:-) blir veldig spennende! Har fortsatt et lite håp om innsett på onsdag, selv om det ikke er stort:) tenkte muligens å fly hjem samme kvelden, men kanskje lurt å drøye det til neste dag da :-)
Jeg har hatt 3 uttak og sitter igjen med tre veldig ulike opplevelser så mitt råd er å ta det som det kommer ;)

Hvordan har det gått med deg?
Hei:-) egguttaket gikk veldig bra. Husker ikke hvor mange egg dem fikk ut, men det var mange! Har 8 fine egg på frys nå. Så skal starte opp med femar dag 3 så gå på det i 5 dager. Skal sette eggløsningsprøyte og begynne på Lutinus før innsett. Gleder meg så utrolig mye! Også veldig spent på hvordan kroppen kommer til å reagere! Vært borti femar?

Hei:-) egguttaket gikk veldig bra. Husker ikke hvor mange egg dem fikk ut, men det var mange! Har 8 fine egg på frys nå. Så skal starte opp med femar dag 3 så gå på det i 5 dager. Skal sette eggløsningsprøyte og begynne på Lutinus før innsett. Gleder meg så utrolig mye! Også veldig spent på hvordan kroppen kommer til å reagere! Vært borti femar?

Og hvordan går det med deg? :-)

Hei:) egguttaket gikk veldig bra. Husker ikke hvor mange egg dem fikk ut, men det var mange! Har 8 fine egg på frys nå. Så skal starte opp med femar dag 3 så gå på det i 5 dager. Skal sette eggløsningsprøyte og begynne på Lutinus før innsett. Gleder meg så utrolig mye! Også veldig spent på hvordan kroppen kommer til å reagere! Vært borti femar?

Jøss, 8 på frys?? Så fantastisk! Har ingen erfaring med femar. Krysser fingrene for vellykket forsøk, dette lover jo bra!

Med meg går det fint, foreløpig er jeg gravid. ;)

Back
Topp