Overstimulering

Emiliemor

Gift med forumet
Jeg tenker altfor mye. Helt sikkert for å beskytte meg selv mot dårlige nyheter. Ja, dere vet sikkert hvordan det er.

Men dere som var blitt overstimulert og ikke kunne fortsette forsøket, merket dere noe?

Jeg har eggløsning av meg selv, sambo sine svømmere som ikke er helt på nett :p jeg har kort regime 150ie menopur og orgalutran. Jeg har fra sprøytedag 3 hatt masse elslim, føler meg nå tung i magen, sover dårlig, er små kvalm og puppene har vært mega ømme i 3 dager nå. Tisser ofte(det er veldig vanlig rett før El og etter El hos meg). Men er dette helt vanlig ? Skal på kontroll i morgen på sprøytedag 9.

Jeg har vært så positivt til forsøket i flere mnd nå så må jo få panikk nå som det gjelder ;) er kjempe redd for at jeg må avbryte.

Det du beskriver er helt vanlig under stimulering. De vil under undersøkelsen se om du ligger i faresonen for å være overstimulert. Men uansett si i fra om bekymringen din slik at du får ordentlig informasjon fra klinikken.
Det som er greit å huske på er at det er også mange variasjoner av å være overstimulert. Det er få som blir kraftig overstimulert. Overstimulering er også faktisk positivt i forhold til at embryo skal feste seg.
Det er ganske mye ubehag vi må tåle i denne prosessen og mye av det er helt normalt, men som sagt vær tydelig når du er til undersøkelse sånn at du får svar på bekymringene dine.
Lykke til! ❤️

Det du beskriver er helt vanlig under stimulering. De vil under undersøkelsen se om du ligger i faresonen for å være overstimulert. Men uansett si i fra om bekymringen din slik at du får ordentlig informasjon fra klinikken.
Det som er greit å huske på er at det er også mange variasjoner av å være overstimulert. Det er få som blir kraftig overstimulert. Overstimulering er også faktisk positivt i forhold til at embryo skal feste seg.
Det er ganske mye ubehag vi må tåle i denne prosessen og mye av det er helt normalt, men som sagt vær tydelig når du er til undersøkelse sånn at du får svar på bekymringene dine.
Lykke til! ❤️

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare ❤️ jeg føler at med engang jeg poster spm. Så får jeg det ut av hodet så da må jeg bare spørre i Steden for å gå å tenke og bygge videre på tankene.

Jeg skal absolutt si ifra om
Bekymringene mine. Godt å høre at du sier det er vanlig å ha slike symptomer :) nå skal jeg ikke tenke mer på det ❤️

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare ❤️ jeg føler at med engang jeg poster spm. Så får jeg det ut av hodet så da må jeg bare spørre i Steden for å gå å tenke og bygge videre på tankene.

Jeg skal absolutt si ifra om
Bekymringene mine. Godt å høre at du sier det er vanlig å ha slike symptomer :) nå skal jeg ikke tenke mer på det ❤️
Det er jo derfor forumet er så bra. Har reddet meg mang en gang når hodet ikke har fått fred. :-)

Nå er ikke jeg i gang med forsøk enda eller vet noe om dette, men jeg tenker alltid forut min tid og har også vært bekymret for dette. Så leste jeg i brosjyren jeg fikk fra St. Olavs at 1-2% ble overstimulert! Det var jo ikke mye og sjansen er ikke stor :) Og de sa også til meg at i stedet for å google så ring de hvis du er i tvil. Sikkert det samme i Porsgrunn også :)

Back
Topp