Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Bare sprøyter jaDet er de som stimulerer eggene. Men noen får også sterkere overstimulering når de finner ut at de er gravide. Føler du deg dårlig? Kvalm? Oppblåst? Tisser du lite?
Lutinus er vel progesteron tilskudd bare?
Hvis du merker at du tisser veldig lite så kan det være tegn på overstimulering. Hvis du er i tvil så er det ihvertfall viktig at du drikker masse vann!Dårlig og kvalm ja. Tisser vel normalt. Er jo gravid da, heheså kan ha den forklaringen. Men er så rart dårlig. Kaster ikke opp, bare evig uggen og kvalm:/ oppblåst som fy, men det er jo også normalt så...
Tusen takk for svar![]()
Hvis du merker at du tisser veldig lite så kan det være tegn på overstimulering. Hvis du er i tvil så er det ihvertfall viktig at du drikker masse vann!![]()
Nei da tror jeg ikke det er det gittMen det er vel egentligt lite sannsynlig at det er noe sånt nå når jeg er over 6 uker på vei? Ingen tegn til overstimulering ved siste kontroller/uttak/innsett og brukte lav dose bemfola?![]()
Huff, så kjedelig. Var innlagt selv i over to uker med dren i både buken og lungene. Startet på rugedag 4 og hadde enorme eggstokkene gjennom første trimester. Skikkelig pyton. God bedring til degJeg ble lagt inn i dag fordi jeg er overstimulert, på rugedag 7 vokste magen i en rekord fart, ser ut som jeg er fem mnd på vei, og i dag på rugedag 9 viser det seg at Høyre eggstokk er 11 cm, i tillegg har jeg vann i buken og blodprøven viste at det hadde blitt tykkere. Det sprenger veldig og matlysten blir borte da det ikke er plass til mere. Men får god hjelp her jeg ligger nå, alltid lurt og sjekke en gang for mye, enn en gang for lite, må legge til at jeg ble sendt hjem fra legevakten i går, fordi legen som hadde vakt der skjønte ikke hva jeg snakket om, flaks at det var en annen lege på vakt i dag. 
Takk for det! ja, dette er jammen meg ubehagelig, håper jeg slipper dren, men fikk gode nyheter om at jeg er gravid, så nå slipper jeg å vente til fredag for å få svarHuff, så kjedelig. Var innlagt selv i over to uker med dren i både buken og lungene. Startet på rugedag 4 og hadde enorme eggstokkene gjennom første trimester. Skikkelig pyton. God bedring til deg
Men trådstarter er jo 6 uker på vei, så kvalmen og oppblåstheten kommer nok helt sikkert av graviditeten og ikke av overstimulering![]()
GratulererTakk for det! ja, dette er jammen meg ubehagelig, håper jeg slipper dren, men fikk gode nyheter om at jeg er gravid, så nå slipper jeg å vente til fredag for å få svar
Jeg ble lagt inn i dag fordi jeg er overstimulert, på rugedag 7 vokste magen i en rekord fart, ser ut som jeg er fem mnd på vei, og i dag på rugedag 9 viser det seg at Høyre eggstokk er 11 cm, i tillegg har jeg vann i buken og blodprøven viste at det hadde blitt tykkere. Det sprenger veldig og matlysten blir borte da det ikke er plass til mere. Men får god hjelp her jeg ligger nå, alltid lurt og sjekke en gang for mye, enn en gang for lite, må legge til at jeg ble sendt hjem fra legevakten i går, fordi legen som hadde vakt der skjønte ikke hva jeg snakket om, flaks at det var en annen lege på vakt i dag. 
Huff, så kjedelig. Var innlagt selv i over to uker med dren i både buken og lungene. Startet på rugedag 4 og hadde enorme eggstokkene gjennom første trimester. Skikkelig pyton. God bedring til deg
Men trådstarter er jo 6 uker på vei, så kvalmen og oppblåstheten kommer nok helt sikkert av graviditeten og ikke av overstimulering![]()
Ja, men hos meg var det ikke bare små symptomer altså. Jeg hadde problemer med pusten og helt umulig å ligge (ikke så rart med to liter væske i lungene). Hadde også så vondt at ikke jeg kunne stå strakt oppreist og spydde som en gris.Og hcg-stigningen gjorde alt bare enda verre. Så er man så overstimulert som jeg var, så er man virkelig ikke i tvil. Det merkes godt, for å si det sånnOff, høres ut som skumle greier dette her:/ og ekstra skummelt når det skjer så kort tid etter man har begynt å ruge tenker jeg. Da har man jo normalt ikke den kontakten med klinikk/sykehus med kontroller ol. Må liksom kjenne igjen symptomene selv.
Her er det nok graviditeten ja. Litt mindre luftig og uvel også idag![]()
Jeg fikk overStimulering ca 1,5 uke etter innsett og det varte til jeg var ca 15 uker på vei, så ikke ta for gitt at det går over når man er noen uker. Eggstokkene mine var ca 13 cm hver seg,enorm rundt magen og Stein hard. Men hadde ingen væske i buken,gikk ei ukes tid på klexane tilfelle og hadde gu/ul hver uke.
Den verste overstimuleringen starter vel egentlig når man er gravid dvs etter innsett. Blir man overstimulert før det, så går det jo over når man slutter på hormoner og avbryter forsøk.Jeg fikk overStimulering ca 1,5 uke etter innsett og det varte til jeg var ca 15 uker på vei, så ikke ta for gitt at det går over når man er noen uker. Eggstokkene mine var ca 13 cm hver seg,enorm rundt magen og Stein hard. Men hadde ingen væske i buken,gikk ei ukes tid på klexane tilfelle og hadde gu/ul hver uke.
Jeg har vært på ultralyd nå (den var planlagt i uke 7 så var ikke pga jeg mistenkte overstimulering), og alt så helt fint ut
Men greit for andre å huske på at det kan faktisk være det også etter innsett. Det visste ikke jeg kunne skje:/
Godt det ordner seg for deg uten sykehusinnleggelse hvertfall![]()