Overstimulering???

Amanita

Betatt av forumet
Jeg har vært på Riksen siden fredag for å måle østrodiol og skjekke eggposene.Har ikke hatt noe sprøyte siden lørdag men østrodiol verdien vil ikke gå ned.Har ventet nå i 4 dager.Hvor mange dager kan man gå uten medisiner(dvs.hormon sprøyter)?Har noen opplevd det samme?

Jeg gikk i flere dager uten sprøyter, og østradiolvinået var skyhøyt, for så å plutselig droppe ned i kjelleren. Det er en vanskelig balansegang, kunsten er å finne akkurat riktig tidspunkt for å sette eggløsningssprøya slik at du ikke blir overstimulert (den kan ikke setter hvis verdiene er for høye, da er risikoen for stor), men før verdiene synker plutselig, for det kan bety at eggene er overmodne og går til grunne. Det var det som skjedde med meg, de tok ut 3 egg, men de var ubrukelige, ingen ble befruktet. Har du veldig mange eggposer? Har de sagt hva nivået ditt er? Håper på det beste for deg, du får trøste deg med det at det er bra de passer på deg så nøye - det er nok av klinikker som bare kjører på og folk kan bli skikkelig syke av det. På Riksen er de heller konservative, men jeg synes at det føles mye tryggere, selv om det kan bety at forsøket må utsettes aller avbrytes.

Har akkurat kommet fra Riksen og forsøket ble avbrutt:((( Jeg hadde østrodiol verdi rundt 23-24 i 3 dager.I dag var det rundt 18 og legen sa at forsøket må avbrytes at man kan ikke gå uten sprøyter mer enn 4 dager da er det eggkvaliteten blir dårligere.Så det var ingen vits å prøve denne gangen.Jeg er jo helt ødelagt.Nå må jeg vente i hvert fall 3 måneder til...

Det var utrolig leit å høre. Jeg har selv opplevd å måtte avbryte forsøk av samme grunn et par ganger, og det føles utrolig surt. Man føler liksom at man ikke engang blir gitt en sjanse. Vet at det ikke er noen trøst akkurat nå, men du skal ihvertfall vite at legene på Riksen vet akkurat hva de gjør, og hvis de sier du må avbryte, så er det for din egen sikkerhets skyld (alvorlig overstimulering kan potensielt være farlig). Og nå vet de masse om deg og hvordan du reagerer til neste gang, slik at de da bedre kan tilpasse dosen din. Føler med deg, håper tiden går fort til du er i gang igjen!

Det er veldig surt men legene sa at ut i fra de parametrene som jeg hadde(min alder,BMI,AMH verdi),de trodde at jeg skulle ha tålt den dosen som de har gitt meg men jeg gjorde ikke det.Man føler at man ikke engang har fått en sjanse som du sier og man føler seg helt ubrukelig...Det er det verste følelsen tror jeg:/

VI hadde vårt først forsøk for halvannen mnd siden. Forsøket måtte avbrytes fordi eggene ikke utviklet seg og jeg ikke kunne få mer medisiner. Jeg var ikke forberedt på at dette kunne skje, og de var ikke særlig trøstende eller oppmuntrende. Jeg vet hvordan den følelsen av å ikke føle at du fikk en sjanse er. Det var litt godt at dere satt ord på det, jeg har lurt på hva den følelsen jeg har kommer av.
Jeg sender deg en god klem <3 Håper det ordner seg for deg :)

Du har blitt understimulert og jeg har blitt overstimulert men resultatet er det samme.Jeg vil bare fokusere på neste runden!Håper at jeg får begynne så fort som mulig...

Back
Topp