Overstimulering..

Raro

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Min lille er ofte urolig på kvelden.. Finner fort ut om hun er sulten eller våt, eller trøtt.. Men hvis hun først er kommet inn i gråtingen så virker det ikke samme hva jeg gjør.. Hun klarer liksom ikke å roe seg ned..
Så det eneste som hjelper da er å ta henne inn på soverommet hvor det er helt mørkt.. å bare ligge der med henne inntil meg en stund.. Da roer hun ser etter en liten stund å sovner som en stein.. Virker rett og slett som om det er for mye stimulering.. At hun trenger litt hjelp til å roe seg ned..
Noen andre som har det sånn med sine små?

Syns også at hvis han først blir urolig så er det ikke så mye som hjelper. Han må da stort sett ha mat. Og det synes jeg blir litt unødvendig etter som han får morsmelk på flaske så jeg vet hvor mye han fåt og det er mer en nok. Men poenget mitt er har ikke tenkt på at det kan være overstimulering. Skal teste ut dette i morgen. Hva kan man gjøre da? Hva kan det komme av?

Min lille er ofte urolig på kvelden.. Finner fort ut om hun er sulten eller våt, eller trøtt.. Men hvis hun først er kommet inn i gråtingen så virker det ikke samme hva jeg gjør.. Hun klarer liksom ikke å roe seg ned..
Så det eneste som hjelper da er å ta henne inn på soverommet hvor det er helt mørkt.. å bare ligge der med henne inntil meg en stund.. Da roer hun ser etter en liten stund å sovner som en stein.. Virker rett og slett som om det er for mye stimulering.. At hun trenger litt hjelp til å roe seg ned..
Noen andre som har det sånn med sine små?

Har det akkurat slik vi og....

Kan sikkert stemme at noen trenger å ha det rolig, kanskje del av kveldsrutine? Mange inntrykk å fordøye for de små:)

Hva vil det si å bli overstimulert?

• Lilleskatt 020913 •
At det blir for mye inntrykk for de små at de blir urolig av det..:) For mye lys, lyd, eller folk som prater rundt de..

Kan sikkert stemme at noen trenger å ha det rolig, kanskje del av kveldsrutine? Mange inntrykk å fordøye for de små:)
Kanskje jeg skal prøve å legge henne tidligere enn jeg har gjort til nå.. Har pleid å legge henne samtidig med meg sånn i 23 tiden.. Men kanskje hun rett og slett trenger ro før den tid..:) Takk for tips..

Syns også at hvis han først blir urolig så er det ikke så mye som hjelper. Han må da stort sett ha mat. Og det synes jeg blir litt unødvendig etter som han får morsmelk på flaske så jeg vet hvor mye han fåt og det er mer en nok. Men poenget mitt er har ikke tenkt på at det kan være overstimulering. Skal teste ut dette i morgen. Hva kan man gjøre da? Hva kan det komme av?
Kan vel komme av at lille er sliten etter en lang dag og at han/hun trenger ro rundt seg.. Er jo mange inntrykk iløpet av dagen.. Jeg pleier å legge meg på ett mørkt rom med henne å bare ligge inntil henne.. hun elsker nærheten,å Det å ligge inntil mamma er jo trygt for de.. så det pleier å hjelpe fort egentlig..:) Men du må selvsagt vite at alle andre behov er dekket.. For hvis hun har bæsj i bleien, og det er det som gjør henne urolig så hjelper det nok ikke..

legger henne til puppem, slik at hun roer seg, og så er det rett i seng.... da slokner hun som oftest...

Back
Topp