Overstimulering og totalfrys

Bringebærpudding

Gift med forumet
Julikulene 2020
Jeg skal igang i oktober, og legen sa jeg måtte forberede meg på overstimulering og totalfrys. Jeg skal ha kort protokoll, har lett PCO og amh på 39 og er 24 år. Hadde en cyste da jeg var på forsamtale i juni.

Hva er deres erfaringer med dette?

Har hatt det på de to siste forsøkene. Det ene var vårt siste hos Porsgrunn, fikk ut 14 egg. 8 befruktet og fryst på dag 3. Måtte tappe ut rett over 2 liter væske fra buken. Mye hvile og drikke mye vann. 6 av eggene overlevde ikke opptiningen. Og innsett ble avlyst. Jeg er overvektig, og fikk ikke sette inn før jeg hadde gått ned i vekt. Noe som ikke er lett når man har så mange nederlag. Mistet også jobben oppi alt dette.

Vi bestemte oss for privat hos Maigaarden i Danmark. Her fikk jeg ut 15 egg, 14 befruktet og 4 som klarte seg til blastrocyste ( 5 dagers ). Fikk noe væske i buken, men slapp å tappe. Fikk beskjed her om å ta det med ro, spise masse proteiner og drikke vann. Ble bra etter en uke. Har nå satt inn ( på mandag) en perfekt blastrocyste og har fortsatt 3 på frys.

Har hatt det på de to siste forsøkene. Det ene var vårt siste hos Porsgrunn, fikk ut 14 egg. 8 befruktet og fryst på dag 3. Måtte tappe ut rett over 2 liter væske fra buken. Mye hvile og drikke mye vann. 6 av eggene overlevde ikke opptiningen. Og innsett ble avlyst. Jeg er overvektig, og fikk ikke sette inn før jeg hadde gått ned i vekt. Noe som ikke er lett når man har så mange nederlag. Mistet også jobben oppi alt dette.

Vi bestemte oss for privat hos Maigaarden i Danmark. Her fikk jeg ut 15 egg, 14 befruktet og 4 som klarte seg til blastrocyste ( 5 dagers ). Fikk noe væske i buken, men slapp å tappe. Fikk beskjed her om å ta det med ro, spise masse proteiner og drikke vann. Ble bra etter en uke. Har nå satt inn ( på mandag) en perfekt blastrocyste og har fortsatt 3 på frys.
Ah, det med vekta er så vanskelig :( Skjønner godt at det ikke er så lett med så mye motgang. Godt dere har fått satt igang igjen nå da og krysser fingrene for positiv test om ikke lenge :D

Vekta har alltid vært et problem for meg og. Hadde alt for høy BMI tidligere, og ville ikke kvalifisert til IVF. Gikk ned 30 kg før vi begynte å prøve, og har en BMI på 28-29 nå og det er en kamp å holde seg der med en kropp som jobber imot en!

Jeg ble kraftig overstimulert å fikk ut 19 egg. Skikkelig dårlig de neste to ukene, masse væske men slapp å tappe. Gikk ut 14 cm rundt magen på 1,5 døgn, det var fælt [emoji27]

13 ble befruktet, 4 klarte seg til blasto og ble frosset på dag 5 og 6.
Hadde en pausesyklus før fryseforsøk i lett stimulert syklus. Er i dag 13 uker[emoji4]

Fikk totalfrys idag. AMH på 130, 22 egg ut. Blir nok innsett først i oktober.

Jeg har PCOS, hadde kort protokoll og ble kraftig overstimulert. Fikk ut 16 egg, 8 befruktet, 5 godkjente (4 ble fryst). De satte inn 1 egg selv om jeg hadde tegn til overstimulering, og jeg ble veldig dårlig. Endte opp med 14 dager på sykehus og de tappet 8,5 liter væske fra buken. Alt i alt så var jeg heldig, for den lille spiren klarte seg veldig fint og jeg har nå en stor og flott gutt på 2 år og 3 mnd[emoji1] Mener de fortalte meg at selv om det var vondt og ubehagelig å være overstimulert, så skapte det et godt miljø/klima for det lille egget, så for alt jeg vet så kan dette være en av grunnene til at det gikk så bra til slutt[emoji12]

Back
Topp