Overstimulering, minimal endometriose, IVF og fryseforsøk

Ventertålmodig

Første møte med forumet
Hei! Dette er vår første tråd på babyverden. Dette er en helt super side :)

Vår historie:
Vi er et par i slutten av 20 årene som har forsøkt å få barn i to år uten en eneste positiv gravitest. Mannens sædprøve er normal og kvinnen gjennomgikk en laparoskopi med åpne eggledere med helt minimal endometriose som ikke ble fjernet. Normale funn på blodprøver forøvrig. Vi ble derfor henvist til Porsgrunn for hjelp. Hun ble startet på Synarela og Gonal-F. Gjennomgikk egguttak sist torsdag (4 dager siden) med hele 25 egg hvorav 19 ble befruktet. Vi venter fortsatt på svar om hvor mange som blir nedfryst. Hun er nå overstimulert og får blodfortynnende. VI fikk dessverre ikke satt inn ferskt denne gang grunnet risiko for forverring av OHSS. Vi har litt spørsmål om deres erfaringer på forskjellige punkter :)

1. Har noen vært overstimulert? Hvordan var symptomene? Hvor lenge varte det? Fikk dere smertestillende utover paracet/ibux?
2. Har noen erfaring med mild/minimal endometriose og IVF? Hvor mange forsøk før det ble klaff?
3. Har noen erfaring med fryseforsøk og hatt suksess med dette?

Takknemmlig for svar :)

Med vennlig hilsen
To nervøse første-gangs IVF'ere
 
Hei.
Får ikke svart dere på alle spørsmålene, men da jeg var overstimulert i fjor var jeg innlagt på sykehuset i 10 dager, måtte tømmes for væske i lunger. Ble ikke erklært frisk før i slutten av januar, så nesten to mnd etter uttak. Mine symptomer var tungpustet, kraftig oppblåst mage og mye smerter, ble da lagt inn på sykehuset 1 uke etter uttak.
Jeg har ikke endomenteriose, men pcos. Vi fikk 7 blastoer på frys og holder fortsatt på med FER fra første runde. Har hatt 2 negative og håper nå at det snart skal klaffe med de 5 siste.
Vi har et barn fra før som ikke var planlagt og prøvd selv i 4 1/2 år og 1 år med ivf uten hell, så kan dessverre ikke hjelpe til med noe gode historier.
Lykke til videre og håper dere får oppleve drømmen deres:)
 
Hei :happy:

Har ikke så mye erfaring med det dere spør om, men var overstimulert på første forsøket vårt. Gikk opp 7 kg på noen få dager, fikk ut 20 egg, ble så kvalm og svimmel etter uttaket att jeg ble liggende på sykehuset i flere timer etterpå...
Lå for det meste på sofaen de neste dagene, kun med paracet som smertestillende
Heldigvis på dagen for innsett var jeg akkurat på den rette siden av grensen for innsett, så fikk fullført forsøket.
Overstimuleringen gjorde vondt i flere uker, men kun paracet hele veien..

Godt dere fikk noen på frys! Lykke til :happy:
 
Hei! Dette er vår første tråd på babyverden. Dette er en helt super side :)

Vår historie:
Vi er et par i slutten av 20 årene som har forsøkt å få barn i to år uten en eneste positiv gravitest. Mannens sædprøve er normal og kvinnen gjennomgikk en laparoskopi med åpne eggledere med helt minimal endometriose som ikke ble fjernet. Normale funn på blodprøver forøvrig. Vi ble derfor henvist til Porsgrunn for hjelp. Hun ble startet på Synarela og Gonal-F. Gjennomgikk egguttak sist torsdag (4 dager siden) med hele 25 egg hvorav 19 ble befruktet. Vi venter fortsatt på svar om hvor mange som blir nedfryst. Hun er nå overstimulert og får blodfortynnende. VI fikk dessverre ikke satt inn ferskt denne gang grunnet risiko for forverring av OHSS. Vi har litt spørsmål om deres erfaringer på forskjellige punkter :)

1. Har noen vært overstimulert? Hvordan var symptomene? Hvor lenge varte det? Fikk dere smertestillende utover paracet/ibux?
2. Har noen erfaring med mild/minimal endometriose og IVF? Hvor mange forsøk før det ble klaff?
3. Har noen erfaring med fryseforsøk og hatt suksess med dette?

Takknemmlig for svar :)

Med vennlig hilsen
To nervøse første-gangs IVF'ere
Hei! Eg kan svara på punkt nr 3. Hadde fryseforsøk for 3 år siden og det resulterte i ei perfekt lita jenta:Heartpink har jo litt trua på at det kan gå litt greiare når det ikkje er så masse hormoner og medisiner i kroppen! ( så sant det lar seg gjera). No skal eg i gang med fryseforsøk etter komplikasjoner etter uttak. Skal gjerast i naturlig syklus detta òg! Så veeeeeldig spent!
Det som er med Ivf, er at det er så masse venting og så masse spenning :p ein må berre ha litt ting å finna på så ein ikkje blir heilt gla av ventinga ;)

Ang overstimmiulering så var eg ein smule overstimulert kombinert med infeksjon i juni i år. Derfor ville dei ikke setta inn igjen embryo. Eg fekk veldig smerte i magen, trudde først det var nyrene da smerten låg rundt der. Veldig oppblåst og veldig øm i mage regionen. gjekk på legevakten og blei lagt inn. Fekk smertestillende men huska ikkje kva.. eg blei nok ikkje så hardt ramma sia eg ikkje måtte tømma buken, men hadde litt div itillegg;) ein må berre kontakta lege med ein gong ein kjenner at noko ikkje er så det skal.

Lykke til på dåkas ferd! Spennande tider!!! :) :)
 
Jeg var i akkurat samme situasjon.

Jeg fikk ut 46 egg og fikk 22 på frys og har mild endometriose. Jeg knasket bare Paracet og på 7. Dagen greide jeg å gå normalt. Var en ganske ille uke der jeg satt mest på sofaen.... skulle kanskje vært innlagt, men samtidig så overlevde jeg helt greit den uka. Var 2 ganger inne hos klinikken så følte jeg ble passet på. Jeg så veldig gravid ut denne uka.

Jeg ble gravid med tvillinger på tredje innsett og vi har enda 17 embryo igjen i fryseren. <3.
 
Back
Topp