Overstått!

Arya31

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Natt til onsdag 14/9 fødte jeg, dagen før termin. Natten i forveien startet med rier og dro til sykehuset kl 17. Følte jeg jobbet meg bra gjennom riene og å ligge i badekar hjalp veldig på smertene. Satte meg nedi bare en time etter ankomst :) Kl 21 hadde jeg full åpning og jm måtte gjøre seg klar til å ta i mot baby i badekaret. Desverre ville ikke babyen komme langt nok ned i bekkenet så jeg kunne presse. De bestemte at jeg skulle ut av badekaret og vi gikk inn i fødestua. Dette var starten på 5 timer med smertehelvete.. hadde lange intense rier uten at det hjalp.

Ved midnatt ble jeg satt på drypp for å få henne helt ned i bekkenet. dette skjedde ikke og de bestemte at jeg bare måtte prøve å presse likevel. Presset i 1,5 timer uten særlig framgang. Hodet kom litt ut, men trakk seg tilbake. Mellom styrtriene hadde jeg sinnsyke strålinger i ryggen som jeg måtte puste meg igjennom. Fikk aldri noe pause og ble helt utslitt! Ble helt desperat tilslutt.. de tilkalte lege som besluttet å få ut ungen med vakuum. Hun var stresset og måtte ut. Jeg hadde ingenting mer å gi selv om viljen var der. Da han satte inn sugekoppen hadde jeg nærmest en ut av kroppen opplevelse..! Jeg hørte meg selv sette i et dødsskrik uten like!! Dette var så vondt :O Noen sekunder senere var hun ute og de tok henne med seg. Vi ble heldigvis forsikret med at hun hadde det bra ganske raskt :) Vesla var en såkalt stjernekikker, så det var derfor hun strevde med å komme seg ut stakkar..

Så det hele gikk fra å være en harmonisk og tilsynelatende enkel fødsel til å ble litt mer komplisert :) det hele er glemt nå og vi har fått verdens fineste jente!
eacf92b9f96d928b56ae7e00cf502cf2

Last edited:
Natt til onsdag 14/9 fødte jeg, dagen før termin. Natten i forveien startet med rier og dro til sykehuset kl 17. Følte jeg jobbet meg bra gjennom riene og å ligge i badekar hjalp veldig på smertene. Satte meg nedi bare en time etter ankomst :) Kl 09 hadde jeg en åpning på 8 cm og jm måtte gjøre seg klar til å ta i mot baby i badekaret. Desverre ville ikke babyen komme langt nok ned i bekkenet så jeg kunne presse. De bestemte at jeg skulle ut av badekaret og vi gikk inn i fødestua. Dette var starten på 5 timer med smertehelvete.. hadde lange intense rier uten at det hjalp.

Ved midnatt ble jeg satt på drypp for å kanskje nå full åpning. dette skjedde ikke og de bestemte at jeg bare måtte prøve å presse likevel. Presset i 1,5 timer uten særlig framgang. Hodet kom litt ut, men trakk seg tilbake. Mellom styrtrier hadde jeg sinnsyke strålinger i ryggen som jeg måtte puste meg igjennom. Fikk aldri noe pause og ble helt utslitt! Ble helt desperat tilslutt.. de tilkalte lege som besluttet å få ut ungen med vakuum. Hun var stresset og måtte ut. Jeg hadde ingenting mer å gi selv om viljen var der. Da han satte inn sugekoppen hadde jeg nærmest en ut av kroppen opplevelse..! Jeg hørte meg selv sette i et dødsskrik uten like!! Dette var så vondt :O Noen sekunder senere var hun ute og de tok henne med seg. Vi ble heldigvis forsikret med at hun hadde det bra ganske raskt :) Vesla var en såkalt stjernekikker, så det var derfor hun strevde med å komme seg ut stakkar..

Så det hele gikk fra å være en harmonisk og tilsynelatende enkel fødsel til å ble litt mer komplisert :) det hele er glemt nå og vi har fått verdens fineste jente!
eacf92b9f96d928b56ae7e00cf502cf2
Gratulerer så mye med ei lita prinsesse :)

Gratulerer :) Lettelsen må ha vært enorm da hun endelig kom ut!

Gratulerer så mye :)

Gratulerer så mye med den skjønne jenten :-) Heldigvis glemmer man smertene når det er over! kos deg masse

Gratulerer❤ hørtes ut som en fin start i alle fall;)

Gratulerer :) Du er tøff!

Back
Topp