Overspising

Prox

Gift med forumet
Hvordan kan jeg få meg sjøl til og ikke overspise?? :p
Lettere sagt enn gjort og bare si stopp, for hadde det vært så enkelt hadde jeg gjort det for leenge siden!!

Ingen tips eller tips fra noen som har gjort det samme men kommer seg ut av det?:)

Har jeg lørdagsgodt eller noe som jelst godt i huset spiser jeg til det blir tomt.. Den dårlig samvittigheten kommer ikke før jeg tar den siste biten i lunnen : p
Føler meg så teit.. Men, klarer ikke stoppe meg sjøl :/

Her i huset hjelper det og ikke kjøpe inn snop/snacks annet enn til feks lørdag, og da kjøper vi ikke inn mer enn hva som er fornuftig (jeg bruker kjøpe meg en eventyrsjokolade, og en pakke micropopcorn).

Når det kommer til middag etc så bestemmer jeg meg før jeg legger opp maten på fatet mitt at jeg ikke skal spise mer enn det jeg har forsynt meg med (lager heller ikke stort mer enn det familien spiser).
Smører jeg skive/knekkebrød etc så rydder jeg alt på plass igjen før jeg spiser, da er terskelen høyere for å hente seg mer mat "bare fordi man har lyst på mer, og nødvendigvis ikke er sulten"

Slutte å kjøpe noe ?
Neida... Den har du sikkert hørt ;) Hm... gjøre husarbeid? Holde på med en hobby som holder fingrene opptatt ? Drikke noe godt som vann med sitron eller noe annet, smoothie ? Trene litt på stuegulvet slik at godis "ødelegger effekten". Spise litt mat ? :) Disse tingene funker her i alle fall, men tror kanskje du sliter litt mer med å stoppe deg selv :p Håper du finner/får noen tips som hjelper i alle fall :D

Mannnen er fæl til det. Har ber jeg om vi ikke skal kjøpe inn så mye snacks ol (ting jeg liker å ha når det kommer gjester ), evt gjemme det. Dette er noe sml sitter i han fra barndommen, så han klarer ikke slutte. At han er slank er helt utrolig.

Folk er så forskjellige på nettopp dette, og det syns jeg er så interessant :D før jeg ble gravid så spiste jeg ikke til det ble tomt dersom jeg spiste f.eks litt hver dag eller bare når jeg hadde lyst på :) så hadde jeg lyst på godis på mandag spiste jeg kanskje en sjokkis, også hadde jeg kanskje ikke lyst på før mandag to uker senere igjen :p
Men får jeg beskjed om at det kun er en dag man skal ha godis og jeg må begrense hvor mye jeg kjøper..... Da blir det tomt fort :p får jeg kjøpe det jeg vil så spiser jeg litt og kan ha det en stund :p

Jeg opplever at det å drikke masse vann hjelper på sultfølelsen mot vanlig mat og søtt. Lasta ned en app water you body. Den minner deg på å drikke vann. ;-)

Jeg opplever at det å drikke masse vann hjelper på sultfølelsen mot vanlig mat og søtt. Lasta ned en app water you body. Den minner deg på å drikke vann. ;-)

Hørtes ut som en app for meg!!! :p må laste den ned med en gang :p

Drikk mye vann, kjøp tyggis med mint smak o.l og ta med en gang du har spist en vanlig posjon mat. kjøp gulrøtter. Gode å knaske på, lite kalorier, og man har noe i munn ;)

Tyggis synes jeg gjør meg mer sulten, men drops derimot, en å tygge på de, bare suge. Og masse vann, gjerne med kullsyre som metter litt. Detter Tor ing jeg benytter meg av nå som jeg er sulten hver andre time :o

Agurk og gulrøtter er knall å kanskje på ;)
Drikk mye vann, kjøp tyggis med mint smak o.l og ta med en gang du har spist en vanlig posjon mat. kjøp gulrøtter. Gode å knaske på, lite kalorier, og man har noe i munn ;)

Vi holder på å slanke oss i huset. Begge kan overspise når det er god mat. Jeg er fæl på middagene, har lært fra jeg var liten at man spiser opp alt på tallerken. Og gjerne forsyne seg 2 ganger og. Så det jobber vi litt med. Men drikke mye vann, tell gjerne kalorier(skrekk og gru kor mye det er i enkelte ting), og trikset som en sa over her. Lag maten klar på kjøkkenet og sitt alt på plass. Det funker bra her. :-) jeg planlegger litt i hodet og, hvor mye jeg kan spise. Også trening! Gikk på trening med magen full i middag idag, det var ikke hyggelig. Hehe. Men alt ialt er det med mat osv en pågående kamp for overvektige som meg og andre. Men denne gangen har jeg bestemt meg for å klare det. :-)

Både mannen og jeg spiser oss til magevondt:eek:
Her prøver mannen gå ned i vekt,mens jeg prøver gå opp:P
Så jeg tar jo ikke skade av det,sett i forhold til vekten min...men ubehagelig er det for det:P
Mannen har gått ned 5kg nå da, flinkasen:rolleyes:Han kjøper mye bær og tygger ingefær:P

Det beste er nok å ikke ha ting i huset. Da spiser du det heller ikke:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp