Diamant123
Andre møte med forumet
+
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Satina
hei!
jeg kan si jeg skjønner veldig godt hva du mener, og ikke minst føler!
har selv hatt bulimi siden jeg var ti år (er snart 25 nå), og der er overspising en stor del.
hadde mye av de samme følelsene som deg for noen år siden.
følte meg ikke psykisk syk, men klarte ble deprimert av tanken på å ikke leve med spiseforstyrrelsen, og bare det er jo et stort varseltegn på at noe ikke er som det skal!
utifra det du forteller meg har du jo en spiseforstyrrelse, enten det bare er overspising, eller lidelsen tvangsspising.
jeg for min del har klart å komme meg så å si ut fra sykdommen.
gikk til psykolog og IKS, men ingenting av dette funket for meg. som tidligere sagt følte jeg meg jo ikke særlig psykisk syk og bulimien var bare "en ting jeg gjorde"
endte med at jeg fant ut at det er et psykeriatisk sykehus nær oslo som behandlet spiseforstyrrelser! dette ble løsningen for meg, var innlagt til behandlig i tre mnd, hvor du får hjelp av fagpersoner. både psykologer og erneringsfysiologer, og alt av det man skulle trenge. der fant de grunnen til at jeg tok til sykdommen, og satte tankene mine i en ny retning. jeg lærte å forstå meg selv og mine tanker på en helt annen måte!
de har også program for foreldre med barn på dette sykehuset.
håper dette har gitt det noen svar, og du skal tro at du absolutt ikke er alene :) men hjelpen fins der, problemet med helsenorge er at man må selv finne ut hva som kan hjelpe, for så å be legen om hjelp.
bare å sende meg en pm, eller spørre her hvis det er noe mer du lurer på!
du har kommet et godt stykke på veien bare ved å innrømme for deg selv at du har et problem:)