overskudd på søvn

Jippi

kommende tobarnsmor :)
Noen syns kanskje det er feil, men jeg syns det er deilig. Jeg lar frøkna sove så lenge hu vil og lar hu styre når det er tid for mat. Så i natt sov hu fra ca klokka 10 til mannen min sin vekkeklokke vekket oss alle 3 klokka 5. Jøss - jeg er nå lys våken å nå får ikke jeg sove igjen. Luksus med 3 netter på rad der man får mer enn 5 timer sammenhengende, å gullet er 1 mnd i dag :) hurra! <3>

Syns ikke det er feil i det hele tatt jeg :) 
Jeg gjør akkurat det samme med mini her, og det gjorde jeg med storebror også. Her kan han godt sove fra kl 22.30 til 5-6 for å få ny bleie og mat for så å sove til kl er 9-10 igjen, syns det er kjempe herlig.
I går var vi seint i seng og det ble ikke kvelds før i 23 tiden, så i dag sov han til kl 7, var en time våken og ligger nå i vogna si å sover igjen, men nå får ikke jeg meg til å gå å legge meg igjen.
Men hva gjør du med melken om natten?
Jeg lekker som fy om natten, men kan ikke tenke meg noe verre enn å måtte begynne å ligge med bh og ammeinnlegg. Foreløpig har jeg hatt et håndkle som jeg ligger på, men dette er ikke særlig behagelig.

Det høres ut som luksus:) Jeg hadde gjort akkurat det samme om Edvin hadde sovet så godt. Hadde et håp om at han ville begynne med det tidlig siden det er mer vanlig når han får av flaske, men ikke sett noe til det enda, men er stort sett nede i en mating om nattan da. Spørs litt når han får siste måltid. 

Jeg gjør det samme, så jeg synes ikke det er feil.
Snuppa mi sov 5,5 timer sammenhengende inatt, det er rekord så langt. Jeg hadde spreng herfra til månen da hun våknet  Men stoler helt på at hun våkner når hun er sulten, jeg vekker henne ikke.

I begynnelsen fikk jeg beskjed om at lillegutt skulle ha mat ca hver 3 time..men han her kunne godt gå 4 timer uten å mase etter mat. Da begynte jeg å vekke han ca 2.hver time for å mate han..det førte til at han ble irritabel og fikk masse melkespreng!
Nå lar jeg han sove så lenge han vil, for han sier ifra når han er sulten igjen :-)
Han har også begynt å sove 5 timer i strekk om kvelden/natta. Kjenner det godt i puppene når han da endelig våkner :P

Her styrer snuppa søvnen også :-)
Men ligger på max 4 timer foreløpig. Husker guttungen sov hele natta igjennom fra han var 2 mndr, men da fikk han kun mme, og i tillegg fikk han velling hver kveld.

På dagtid derimot, kan snuppa godt sove rundt en 5 timer. Hvis vi har gått tur, og ligger i vogna vel og merke ;-)

aldri vekket for mat, her ligger hun på mellom 4 og 5 timer om natten,får da mat ca 03, men så hender det at ho vil ha mat igjen i 06-07 tida, da sover ho videre til 10 ca, gleder meg til ho sover rundt :) storesøster gjorde det ganske tidelig, så håper på det denne gangen å.. Er helt kjørt av å opp om natten jeg altså, var ikke så ille med førstemann, men nå føler jeg at jeg går konstant rundt med manko på søvn..

Liker dere altså, Supert å ikke bli peppra selv om man ikke gjør som jordmødre og helsestasjonen sier :) fantastisk når man er uthvilt, da går dagene så mye lettere. jeg sover med bh og innlegg - hva gjør dere?

Har du fått beskjed fra jordmor og helsesøster om at du ikke skal la henne styre søvnen selv?
Her var beskjeden at det var så flott at han sov hele natten sånn at vi fikk hvile, og det var bare å la han sove når han ville det, og at jeg måtte passe på å hvile på dagen når han sov.

fru Tronrud skrev:
Liker dere altså, Supert å ikke bli peppra selv om man ikke gjør som jordmødre og helsestasjonen sier :) fantastisk når man er uthvilt, da går dagene så mye lettere. jeg sover med bh og innlegg - hva gjør dere?

Her er også bh og innlegg fast med i natttøyet nå... Gleder meg til jeg kan slippe det :-)

Her styrer Thomas søvn og spising selv, og det kommer vi til å fortsette med. Har hatt to netter på rad nå som han har sovet i ett fra 22-23 til 6-7 om morraen. Deilig! Med førstemann gjorde jeg som helsesøster sa, og vekka han midt på natta for å gi mat, og det er det dummeste jeg har gjort! Vi klussa til søvnmønsteret fullstendig, så han sov ikke ei heil natt før han var ca 2 år.... Så denne ganga bestemte jeg meg for å la bånet sjøl styre sovinga, og la han få sove rundt om han begynte med det. Kommer nok til å prøve å legge han tidligere etterhvert, men foreløpig haster det ikke så veldig.

signelin skrev:
Her styrer Thomas søvn og spising selv, og det kommer vi til å fortsette med. Har hatt to netter på rad nå som han har sovet i ett fra 22-23 til 6-7 om morraen. Deilig! Med førstemann gjorde jeg som helsesøster sa, og vekka han midt på natta for å gi mat, og det er det dummeste jeg har gjort! Vi klussa til søvnmønsteret fullstendig, så han sov ikke ei heil natt før han var ca 2 år.... Så denne ganga bestemte jeg meg for å la bånet sjøl styre sovinga, og la han få sove rundt om han begynte med det. Kommer nok til å prøve å legge han tidligere etterhvert, men foreløpig haster det ikke så veldig.

Det hørtes jo flott ut da :-D Sove så lenge må være deilig for deg også :-)
Vil tro dere kommer til å ha fine rutiner kjempefort. Spesielt siden dere allerede har et så fint søvnmønster :-) Kjenner jeg gleder meg til vi får det sånn her også.

signelin skrev:

så deilig, står dere opp klokka 7 da eller?

her blir det bedre og bedre for hver natt :) 22-23 til 5 halv 6 3 netter på rad :) men vi står opp ikke opp da, men sover videre noenganger til 8 i dag tok jeg henne opp klokka 12 :I)

Dere er heldige gitt:) her e det mating hver 2 time hele døgnet:p 7 uker neste uke så begynner å bli sliten gitt:p

Henriettemamma09+12 skrev:
Dere er heldige gitt:) her e det mating hver 2 time hele døgnet:p 7 uker neste uke så begynner å bli sliten gitt:p

Uff ja da skjønner jeg at du er sliten! 
Men sovner babyen igjen med en gang på natten eller?

Nei ikke alltid:/ går til kiropraktor med ho også siden ho har to låsninger, så ho har litt smerter i tillegg..

Back
Topp