Oversikt over mat som kan gi mageknip

Amahel

Forumet er livet
Juli13-jentene
Er det noen som har en grei oversikt over mat som kan gi luft i magen til de små gulla våre?
Tenkte jeg skulle prøve å unngå de nå i første omgang og prøve meg frem med en ting om gangen og se hva lillegutt tåler ikke tåler ;)

❤Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin❤

Hmm... Har ikke en sånn fullstendig oversikt, men kan ho skrive her det jeg har hørt om og kommer på i farta :-)

Reker
Jordbær
Kål
Løk
Salat (tror jeg?)
Sjokolade
Melkeprodukter
Sterk mat for noen?

Brokkoli

Har forresten ikke klart å finne noen spesifikke ting sjøl som han reagerer på..... Men luuurer litt på melkeprodukter, hvis jeg inntar mye av det.

Potetgull som er smakssatt løkpulver har hev dårlig erfaring med! Bland annet Elias potetgullet

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Kullsyre er d også noen som reagerer på og sitrusfrukter.

Storesøster Mars 2009
Lillesøster er ventet 11.07.13

Med jentene kunne jeg spise og drikke absolutt alt.
Nå lurer jeg på om ikke han reagerer på noe.
Har kuttet ut brus, og han virker egentlig mye bedre isdag, men det er natta som har vært værst, så gjenstår jo å se....

❤Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin❤

Mi reagerte på jordbær å løk.... utenom d grein hu fra 21.30-22.15 hver kveld fra hun var ca 4 uker i 2-3 uker... hadde liksom bare litt mageknip da... rare greier...

venter en prins 6juli

Vil bare si at mye ferdigprodukter inneholder løk!! Spes poser fra Toro osv. Slet med kolikkgutt førstegang, så det hjalp veldig å kutte ut halvfabrikat. Og melkeprodukter.

Huske samboeren kom med ein melkesjokoladde te meg etter eg hadde født. Gjekk å små spiste på an, men huske alle som var innom rommet mitt kommenterte den hersens sjokoladen som låg på nattbordet :P Måtte ikkje spisa så masse av den for då konne litlå få vondt i magen..

Uff hvis han reagerer på melkeprodukter så sliter jeg altså, hva skal man spise da liksom. Elsker cottagecheese, youghurt og ikke minst sjokolade. Stusset litt av salat sto på lista. Blir kjedelige middager fremover da om en ikke kan bruke salat, løk og melkeprodukter (creme fresh, rømme osv)..

Termin 30 juli

Uff hvis han reagerer på melkeprodukter så sliter jeg altså, hva skal man spise da liksom. Elsker cottagecheese, youghurt og ikke minst sjokolade. Stusset litt av salat sto på lista. Blir kjedelige middager fremover da om en ikke kan bruke salat, løk og melkeprodukter (creme fresh, rømme osv)..

Termin 30 juli
Typen min har alvorlig løk allergi. Får anafylaktisk sjokk og kan dø om han får løksyre i seg (løk, purreløk, tørket løk, etc).
Middag er utfordring, men fullt mulig å lage masse godt uten :)

Tror det med melk igjen er veldig individuelt. Så lenge du ikke pøser på med melk HELE tiden så tror jeg det går greit

Ikke mist motet :)

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Termin 30 juli

Jeg og elsker melk, youghurt osv.. Men jeg gikk over til soyaprodukter og det dekket litt av behovet mitt :p

syrnet melkeproukter går ofte bedre enn melk/fløte av en eller annen grunn(husker ikke helt i farten)

Husk at de fleste har en periode på dagen de kaver mer. Her holder hun på om hun blir overtrett,, kan misstolkes. Tro det er mageknip, men jeg tror bare hun ikke finner roen:)

Jente april 2008 <3
Gutt april 2010 <3
Jente juni 2013 <3

Termin 30 juli

Vesla her reagerer på salat, og løk i store mengder.
Salaten er absolutt verst, hvertfall nå i finværet.

Husk at alle barn ikke reagerer på alt. Prøv dere fram.

Foreløpig spiser og drikker jeg alt jeg har lyst på, også får jeg heller kutte ut enkelte ting hvis hun plages mer enn normalt. Jeg skal ikke gjøre som med eldste da jeg hørte på alle råd fra gud og hvermann om alt jeg ikke kunne spise, det endte jo med at jeg kuttet ut alt som var godt uten at babyen gråt noe mindre av den grunn.

Jeg fikk beskjed om å spise hva jeg ville på føden sist, så fikk jeg heller vurdere hva det var om det ble problemer:)

------------------------
Termin 21.07.2013
Therese 05.04.2009

Back
Topp