Overreagerer jeg

Bjørka

Glad i forumet
Hei,

Jeg lurer på om jeg overreagerer...

Min mann og jeg jobber sammen i en større bedrift. Mens jeg var i svangerskapspermisjon kom det en vikar inn der jeg jobber. Hun er veldig godt likt generelt. Hun er også bifil.

I vår giftet hun seg med sin kvinnelige samboer. I august ble det kjent at de skilles. Ut fra info jeg har giftet de seg for å prøve ny giv i forholdet, noe som ikke fungerte.

I mellomtiden og i ettertid viser det seg at hun har mye kontakt med min mann. Og jeg begynner og synes dette er ubehagelig.

Hun inviterte han nylig ut på en øl. Og jeg har fått info om at de meldes nesten hver dag.

Jeg har snakket med min mann om dette og spurt han mer hvordan ville han reagert om jeg ble invitert ut av en annen single mann på jobb for liknende. Han skjønte at dette kunne virke rart og har kansellert avtalen sin med henne.

Jeg sitter her igjen og føler med litt glad for at han ikke møter henne. Men også egentlig veldig bedratt.

Vi har det i grunn bra samnen. Vært sammen i mange år. Men det siste året har vi fått barn og kanskje ikke så god tid til å ta vare på hverandre som tidligere. Spesielt de siste mnd har vi hatt lite tid til hverandre. Tanken på at de har meldtes nesten hver dag gjør at jeg føler meg litt bedratt, spesielt ettersom jeg virkelig har forsøkt å yte mannen min oppmerksomhet.

Jeg er veldig glad for at han har fortalt meg om dette. Men greia er at hun jobber fortsatt i bedriften hvor vi begge jobber i. Og jeg lurer på hvordan jeg også skal håndtere dette i det daglige. I tillegg i lys av stillingen hennes er det naturlig at hun kommer til å ha noe /en del kontakt med mannen min. Og det er dette jeg føler jeg må ha råd til hvordan håndtere.

Takk for alle innspill.
 
Du overreagerer veldig ja. Du ville garantert ikke følt det på samme måte om det var en mann, sant?
Mannen din må få lov til å ha venner. Her må du ta et oppgjør med din egen usikkerhet, både for din egen del og for mannen din sin del. Hvis han vil være utro, er det ingenting du får gjort med det, men det hjelper garantert ikke å nekte ham å se andre mennesker. ;)
(Jeg mener ikke at utroskap er greit uansett årsak.)
 
Du overreagerer veldig ja. Du ville garantert ikke følt det på samme måte om det var en mann, sant?
Mannen din må få lov til å ha venner. Her må du ta et oppgjør med din egen usikkerhet, både for din egen del og for mannen din sin del. Hvis han vil være utro, er det ingenting du får gjort med det, men det hjelper garantert ikke å nekte ham å se andre mennesker. ;)
(Jeg mener ikke at utroskap er greit uansett årsak.)



Takk for innspillet. Nå er det jo sånn at jeg generelt aldri nekter han å treffe folk. Han har veldig frie tøyler.

Han er på guttetur 2 for i året, skiturer opp mot 2 helger i mnd i sesong. Kurs ca 6 ganger i året. Er i tillegg mye ute med venner i hverdagen. Enkelte synes jeg er litt for raus akkurat der.

Såklart ville jeg ikke opplevd det likt om han var ute med en annen mann. Men dette er ei bifil single dame som stiller på likt nivå som en annen tett i dame. Eller... man har jo ikke helt kontroll på hva en bifil vil.. en dag dame og så en annen dag mann... Jeg har i allefall ikke for vane å stikke ut med en single mann med mindre min mann er med.
 
Takk for innspillet. Nå er det jo sånn at jeg generelt aldri nekter han å treffe folk. Han har veldig frie tøyler.

Han er på guttetur 2 for i året, skiturer opp mot 2 helger i mnd i sesong. Kurs ca 6 ganger i året. Er i tillegg mye ute med venner i hverdagen. Enkelte synes jeg er litt for raus akkurat der.

Såklart ville jeg ikke opplevd det likt om han var ute med en annen mann. Men dette er ei bifil single dame som stiller på likt nivå som en annen tett i dame. Eller... man har jo ikke helt kontroll på hva en bifil vil.. en dag dame og så en annen dag mann... Jeg har i allefall ikke for vane å stikke ut med en single mann med mindre min mann er med.

Ikke helt kontroll på hva en bifil vil? Altså det er ikke sånn at bifile løper rundt å har seg med alt som er bare fordi de blir tiltrukket av begge kjønn.
Tenker at man må stole på partneren sin, om man ikke har en grunn til å bli sjalu så bør man vel heller tenke at det er en selv det er noe feil med.
Samboer får gå ut med hvem han vil, jeg stoler 110% på han. Hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg ikke vært sammen med han.

Hva er grunnen til at han ikke skal få gå ut med denne dama? Er du sjalu av en grunn eller er du bare sjalu?
 
Ikke helt kontroll på hva en bifil vil? Altså det er ikke sånn at bifile løper rundt å har seg med alt som er bare fordi de blir tiltrukket av begge kjønn.
Tenker at man må stole på partneren sin, om man ikke har en grunn til å bli sjalu så bør man vel heller tenke at det er en selv det er noe feil med.
Samboer får gå ut med hvem han vil, jeg stoler 110% på han. Hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg ikke vært sammen med han.

Hva er grunnen til at han ikke skal få gå ut med denne dama? Er du sjalu av en grunn eller er du bare sjalu?


Det var ikke sånn jeg mente det heller. At en bifil hopper fra det ene til det andre på dagen.. Men.. Det var satt veldig på spissen.
For meg virker det veldig impulsivt at hun skulle gifte seg, da hun hadde klagd mye på dama før.. Og det å skilles to mnd etter bryllupet sitt..

Jeg er kanskje sjalu og usikker på meg selv da. Jeg synes ikke det er hyggelig å kjenne til at de to har kontakt med hverandre hver dag. Jeg kjenner da at jeg begynner å lure på hva hun vil og hvorfor.

Jeg har vært sammen med mannen min i 14 år før uten at jeg har vært i nærheten av å kjenne det sånn, og jeg har stolt på han 110%. Hvis vi er i festlige lag kan jeg finne på å dra hjem lenge før mannen min vil hjem.

Men mulig det å ha blitt mamma gjør at jeg kjenner meg ekstra sårbar. Også i tillegg er han det eneste jeg har untatt sønnen vår, da jeg ikke har kontakt med familien min.
 
Ikke helt kontroll på hva en bifil vil? Altså det er ikke sånn at bifile løper rundt å har seg med alt som er bare fordi de blir tiltrukket av begge kjønn.
Tenker at man må stole på partneren sin, om man ikke har en grunn til å bli sjalu så bør man vel heller tenke at det er en selv det er noe feil med.
Samboer får gå ut med hvem han vil, jeg stoler 110% på han. Hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg ikke vært sammen med han.

Hva er grunnen til at han ikke skal få gå ut med denne dama? Er du sjalu av en grunn eller er du bare sjalu?
Det var ikke sånn jeg mente det heller. At en bifil hopper fra det ene til det andre på dagen.. Men.. Det var satt veldig på spissen.
For meg virker det veldig impulsivt at hun skulle gifte seg, da hun hadde klagd mye på dama før.. Og det å skilles to mnd etter bryllupet sitt..

Jeg er kanskje sjalu og usikker på meg selv da. Jeg synes ikke det er hyggelig å kjenne til at de to har kontakt med hverandre hver dag. Jeg kjenner da at jeg begynner å lure på hva hun vil og hvorfor.

Jeg har vært sammen med mannen min i 14 år før uten at jeg har vært i nærheten av å kjenne det sånn, og jeg har stolt på han 110%. Hvis vi er i festlige lag kan jeg finne på å dra hjem lenge før mannen min vil hjem.

Men mulig det å ha blitt mamma gjør at jeg kjenner meg ekstra sårbar. Også i tillegg er han det eneste jeg har untatt sønnen vår, da jeg ikke har kontakt med familien min.


Når jeg sier at de har kontakt med hverandre hver dag, er det viktig å presisere at han jobber to steder. De meldes enten på Snap eller Messenger. Jeg har ikke lest noen meldinger.
 
Skjønner godt at du reagerer jeg, det hadde jeg også gjort. Jeg hadde virkelig ikke likt det om mannen min hadde hatt daglig kontakt med en annen dame, uavhengig av legning og sosial status for så vidt. Det å ikke like noe er ikke det samme som å nekte noen noe. I og med at mannen avlyste avtalen sin da du dro en sammenligning, tenker jeg at han hadde kjent på det samme i forhold til deg.
 
Takk for innspillet. Nå er det jo sånn at jeg generelt aldri nekter han å treffe folk. Han har veldig frie tøyler.

Han er på guttetur 2 for i året, skiturer opp mot 2 helger i mnd i sesong. Kurs ca 6 ganger i året. Er i tillegg mye ute med venner i hverdagen. Enkelte synes jeg er litt for raus akkurat der.

Såklart ville jeg ikke opplevd det likt om han var ute med en annen mann. Men dette er ei bifil single dame som stiller på likt nivå som en annen tett i dame. Eller... man har jo ikke helt kontroll på hva en bifil vil.. en dag dame og så en annen dag mann... Jeg har i allefall ikke for vane å stikke ut med en single mann med mindre min mann er med.

Skjønner deg godt. Jeg tenker at det handler om respekt også. Jeg hadde ikke vært super happy om mannen min dro ut med single kvinner helt alene uten andre kollegaer/venner/meg.
Fint at mannen din skjønte det da :) viktig med tillit, men noen ganger kan man jo ta hensyn på følelsene til hverandre og :)
 
Takk for innspillet. Nå er det jo sånn at jeg generelt aldri nekter han å treffe folk. Han har veldig frie tøyler.

Han er på guttetur 2 for i året, skiturer opp mot 2 helger i mnd i sesong. Kurs ca 6 ganger i året. Er i tillegg mye ute med venner i hverdagen. Enkelte synes jeg er litt for raus akkurat der.

Såklart ville jeg ikke opplevd det likt om han var ute med en annen mann. Men dette er ei bifil single dame som stiller på likt nivå som en annen tett i dame. Eller... man har jo ikke helt kontroll på hva en bifil vil.. en dag dame og så en annen dag mann... Jeg har i allefall ikke for vane å stikke ut med en single mann med mindre min mann er med.

Seriøst?
Dette må være tull...
 
Seriøst?
Dette må være tull...[/QUOTE
Ja, kanskje en uheldig og forutinntatt vinkling av bifile, jeg er med på den. Men jeg er i likhet med trådstarter også en raus kjæreste, og jeg må si jeg hadde blitt urolig og følt at det var ubehagelig hvis min mann hadde kontakt med en annen dame daglig, bifil eller hetero. Tror det er det som er saken her, ikke at hun ikke kan la mannen ha andre venner. Selvfølgelig er det forskjell på om mannen din har daglig kontakt med en mann eller kvinne. I hvertfall for veldig mange, og det har jeg full respekt for :)
 
Skjønner deg veldig godt! Jeg hadde også syntes det var veldig ubehagelig om mannen min hadde så mye kontakt med en singel dame på egenhånd. Bra at han avlyste da, håper at du føler det litt tryggere da!
 
Det er jo helt tydelig at du har fordommer mot bifile, og at du er veldig usikker på deg selv og ditt forhold.
Jeg synes ikke noe om forhold hvor man føler eierskap ovenfor partneren sin, eller hvor man projiserer egne usikkerheter over på partneren, og særlig ikke når de begrenser partnerens liv.
Han synes tydeligvis ikke dette er et problem, men kutter ut en venn for å tekkes deg.
Hva hadde du tenkt om han ba deg slutte å se en av dine venninner? Det er jo nøyaktig det samme.
 
Det er jo helt tydelig at du har fordommer mot bifile, og at du er veldig usikker på deg selv og ditt forhold.
Jeg synes ikke noe om forhold hvor man føler eierskap ovenfor partneren sin, eller hvor man projiserer egne usikkerheter over på partneren, og særlig ikke når de begrenser partnerens liv.
Han synes tydeligvis ikke dette er et problem, men kutter ut en venn for å tekkes deg.
Hva hadde du tenkt om han ba deg slutte å se en av dine venninner? Det er jo nøyaktig det samme.


Jeg er nok usikker, men har generelt ikke fordømmer mot legning, forstår det kunne komme frem sånn. Det kunne vært ei heterofil dame.. Jeg hadde synes eksempelvis det hadde vært greit om flere skulle vært sammen (ikke bare henne) for å ta en øl.

Han kutter henne ikke ut, det har det aldri vært vært snakk om. Bare ikke daglig kontakt.
 
Jeg hadde nok reagert likt som deg. Faktisk akkurat likt. Jeg har ikke dårlig selvtillit og stoler på mannen, men jeg hadde følt det var rart hvis han skulle ut å drikke øl å henge med ei annen dame og drev å tekstet om dagen med henne. Ikke om det hadde vert en gjeng osv, men så lenge det er bare han og henne.

Men det virker jo som at det går fint å si hva du føler til mannen din så bare forsett med det[emoji4]
 
Jeg hadde følt det samme som deg.. nå er jeg litt sjalu av meg, men er noe annet om dette var en dame du kjente selv.
Bra han tok hensyn til deg
 
Alle dere som føler dere så truet av andre damer, ville dere følt det samme om dette var en homofil/bifil mann?
Eller en venninne han hadde hatt hele livet?
Skal ikke partneren deres få lov til å få nye venner bare fordi dere er usikre og sjalu?
Er alle deres venner heterofile kvinner?
 
Jeg synes du overreagerer , her er det virkelig null problem å ha venner av motsatt kjønn og gå ut med de
 
Alle dere som føler dere så truet av andre damer, ville dere følt det samme om dette var en homofil/bifil mann?
Eller en venninne han hadde hatt hele livet?
Skal ikke partneren deres få lov til å få nye venner bare fordi dere er usikre og sjalu?
Er alle deres venner heterofile kvinner?

Nei, jeg ville ikke følt det på samme måte om det var en homofil/bifil mann, fordi min mann ikke er interessert i menn.

En venninne han hadde hatt hele livet hadde ikke plaget meg, for da hadde jeg antagelig hatt en form for forhold til henne selv.

Joda, mannen kan ha så mange venner han bare vil. Kvinner, menn, bifile, heterofile, transseksuelle - whatever. Men å dra ut på noe som kan sammenlignes med en date? Nope.

Ja, alle mine venner er faktisk heterofile kvinner. Skal sies at jeg ikke har særlig mange.
 
Viktigste i er parforhold er kommunikasjon og tilitt. Høres ut som dere har fått snakket om det, da må du bare stole på din mann og det dere har sammen. Og er ikke tilliten der bør du kanskje ta noen grep i ekteskapet og deg selv slik at det blir tilitt. Lykke til :)
 
Back
Topp