Overreagerer jeg? Trenger meninger..

¤Luga¤

Gift med forumet
Jeg har aldri postet et negativt innlegg om sambo for jeg synes det er urettferdig overfor han, men nå...[:@]

Han hjelper stort sett ikke til hjemme i det hele tatt. Han er borte fra 08.00 - 18.00 (jobb m/pendling, barna legger seg 19.) hver dag. Gabriel på 2 1/2 er b.hagen fra 9-14. Ellers er jeg alene med dem med andre ord. Sambo er rett som det er ute på ting, hvis jeg skal noe har det alltid blitt siskusjon. Jeg reiste til Norge forrige helg alene, da måtte han mamma komme og hjelpe han hvis ikke hadde nok ikke jeg fått dratt. (Etter dette har han sagt at neste gang jeg vil finne på noe går det bra, så krysser fingrene for at han har skjerpet seg på det området).

Nå har jeg mast på han hele uka om at han skal ta ut klærne av vaskemaskinen, det har ikke blitt gjort så i dag måtte jeg jo gjøre det. Da slang jeg alt hans våte tøy i en pose, ringte han og sa han får seg av det selv, ikke mitt problem at det råtner, og at han MÅ begynne å hjelpe til. Neida, han forstod ikke at han må hjelpe til med noe som helst så lenge jeg går hjemme hver dag!!! GAAAAD[:@][:@] Går jo ikke hjemme alene heller da!

Jeg forventer at han kan kan hjelpe til litt hjemme. Han er hjemme 18 og legger seg ikke før 01, så han har jo masser av tid til å ta ut av en borbanna maskin i uka!

Hva sier dere? "hjelper" mennene deres til? Jeg orker ikke dette så lenge til jeg..Kunne like godt vært alene kjennes det som noen ganger.

IKKE QUOTE

Synes ikke du overreagerer jeg,, dere er jo 2 om alt ansvaret,, barn hus etc..... men noen menn forstår jo bare ikke at det å være hjemme i permisjon faktisk er en jobb!

Jeg har det heldigvis ikke på samme måte som deg.

Håper det ordner seg for dere! Du får sette han på plass..

ORIGINAL: MammaTilMira

Synes ikke du overreagerer jeg,, dere er jo 2 om alt ansvaret,, barn hus etc..... men noen menn forstår jo bare ikke at det å være hjemme i permisjon faktisk er en jobb!

Jeg har det heldigvis ikke på samme måte som deg.

Håper det ordner seg for dere! Du får sette han på plass..

ja gi han et spark i rumpa!!

Jeg synes ikke at du overreagerer! Og svaret mitt er ja, jeg får mye "hjelp" hjemme. Men jeg godtar ikke å kalle det hjelp, for det er jo ikke min jobb som han hjelper meg med. Det er mannen min som støvsuger, tørker støv, vasker klær, henter i bhg, tar av etter middag og vasker kjøkkenet samt at han tar ut alt boss og tar boss-spannet ned og opp. Han tenner også i peisen, rydder i peisen og han står opp med barnet en av helgedagene.

Slutt å vaske klærne hans!!!

Det er ikke fullt så kult å ikke ha rene sokker og boxere når man skal på jobb [;)][;)]

Jeg trua med det til mannen min, han tok meg ikke seriøst.
Så gjorde jeg det, og det funker mye bedre nå!! [:D]

ORIGINAL: Fru Riskorn

Jeg synes ikke at du overreagerer! Og svaret mitt er ja, jeg får mye "hjelp" hjemme. Men jeg godtar ikke å kalle det hjelp, for det er jo ikke min jobb som han hjelper meg med. Det er mannen min som støvsuger, tørker støv, vasker klær, henter i bhg, tar av etter middag og vasker kjøkkenet samt at han tar ut alt boss og tar boss-spannet ned og opp. Han tenner også i peisen, rydder i peisen og han står opp med barnet en av helgedagene.

Nei, nettop derfor jeg satt det i gåseøyne. Kan jo ikke kalle det for hjelp! Er jo dem sitt ansvar også!

Ja, det eneste sambo gjør er å stå opp en av dagene i helgene (da er han alltid inne og lar alltid størstemann gjøre som han vil og alt er helt kaos, så jeg sover ALDRI lenger enn til 10)...Jo, også hander det han kokkelerer litt i helgene, men da MÅ jeg passe på så ikke Gabriel forstyrrer han og maser med han i mens[&:]

ORIGINAL: LilleKulaogFredrik

men hvis du er hjemme vær dag, å han jobber. så er jo din jobb og holde orden i hjemmet da?!? eller?
er enig med deg i at det er feil av han å diskutere hvis du skal finne på noe alene, det er ikke rettferdig at han skal bli sur da.
men hvis du er hjemmeværende så er jo huset og hjemmet din jobb.
Det mener i allefall jeg.
Jeg er sykemeldt fra min jobb, å jeg gjør alt husarbeid.
dvs vasking av klær og hus.
Maten dele vi på å lage, og rydding gjør vi begge.
Men jeg mener selv det ikke er rett av meg og ikke vaske klærne hans når jeg ikke jobber å han gjør det.

Ja, jeg skal selvfølgelig gjøre mest, men er det riktig å gjøre ALT?
Er det for mye forlangt at hvis det ligger vått tøy vaskemaskinen at den som ser det bare henger det opp?
Synes sånt burde være en selvfølge jeg..

ORIGINAL: LilleKulaogFredrik

men hvis du er hjemme vær dag, å han jobber. så er jo din jobb og holde orden i hjemmet da?!? eller?
er enig med deg i at det er feil av han å diskutere hvis du skal finne på noe alene, det er ikke rettferdig at han skal bli sur da.
men hvis du er hjemmeværende så er jo huset og hjemmet din jobb.
Det mener i allefall jeg.
Jeg er sykemeldt fra min jobb, å jeg gjør alt husarbeid.
dvs vasking av klær og hus.
Maten dele vi på å lage, og rydding gjør vi begge.
Men jeg mener selv det ikke er rett av meg og ikke vaske klærne hans når jeg ikke jobber å han gjør det.

Når du har permisjon så er din "jobb" å ta vare på barna, ikke være hushjelp! Så klart man har tid til å gjøre litt hjemme, og kanskje lage middag de fleste dagene, men ikke alt som er av husarbeid. Og er man sykemeldt så er det som regel fordi man være hjemme og slappe av og bli frisk. Er ikke meningen man skal bruke den tiden på husarbeid (kommer jo selvsagt an på hvorfor man er sykemeldt da).

vi har samme problemet! Så det endte med en skjempesur sambo fordi jeg hev ALT av de rene klærne inn på datarommet hans.... Jeg sa det at han kunne brette klær og så skulle jeg være så snill og gjøre alt annet i huset. Han sa ja, men viste seg å ikke være like mye ja som jeg hadde ønsket... så vi har et kaos på badet..[8D]

Men jeg tror jeg skal gjøre som jeg gjorde sist! Vaske alle klærne hans og legge det i en svart søplesekk og stille den siden av dusjen... "dusten" skjønner ikke at klærne er der så da går han inn for å spare på klærne sine![8D] Han bruker 2 av alt av klær hver dag... så det blir en del møkkete klær fra han.

Kansje eg sku lista meg ut herfrå?! [8|]

Eg går heima eg, no e jo to av mine so store atte dei går på skulen på formiddagen. Men her har da vel egentli allti vore eg so har tatt meg av arbeidet heima. Eg holde huset ryddigt og reint, vaske ondeboksene hans, lage middag å rer opp senjo hans hehe.

I helgane hende da eg ber han ta littlo so eg kan få støvsuga huset i fred, men som oftast har eg henna diltande itte meg, e blitt ein rutine, å da går veldig fint [:)]

Hadde eg vært i jobb så hadde me nok fordelt da litt meir, men sånn me har da no så syns eg da e rett å rimelig, for oss iallefall [:)]

Jeg går hjemme så jeg tar mest i huset og liker best å vaske klær selv.[:D] Men han er flink til å gå med søpla og det synes jeg er kjedelig, også lager han en del mat. Men jeg tenker at hvis man jobber til 1800 hver dag så ville ikke jeg krevet så mye på hverdagene iallfall.

ORIGINAL: Cillepille

Jeg går hjemme så jeg tar mest i huset og liker best å vaske klær selv.[:D] Men han er flink til å gå med søpla og det synes jeg er kjedelig, også lager han en del mat. Men jeg tenker at hvis man jobber til 1800 hver dag så ville ikke jeg krevet så mye på hverdagene iallfall.

Det er liksom det han bruker som "unnskyldnng" også. Men, greia er at han ikke legger seg før 01! Altså mangfoldige timer til å slappe av, han hadde klart å bruke 5 min til klesvasken jeg ikke rakk liksom og fortsatt kunne slappet av...[8|][:@]

synes ikke du overreagerer...

her i huset gjør jeg meste husarbeidet selv, men sambo er veldig flink til å ta seg av ungene.[:D] han er hjemme 15.30 hver dag, og jeg jobber et par kvelder i uka fra 16. og litt i helgene.kjempeflink er han[;)]

Da kan du hilse han å si at det ikke er noen unnskyldning at du går hjemme hele tiden. Min sambo hjelper masse til og passer dattera vår alene når jeg først skal ut på noe. Han er kjempe flink og tar ansvar for mer enn nok!!! Dette gjorde han før når han også jobbet fra 7- og var hjemme rundt 18. Da tok han i masse i helgene (alt den tapte tiden han fikk med snuppa vår i uka). Men selvom han kom hjem sent satt han gjerne på en klesvask og bretta tøy osv.. UTEN å klage!!! Nå slutter han mye tidligere, til fordel for oss alle!!![:)]

Nei,du overreagerer ikke. Får ikkemye hjelp her hjemme heller. Siden jeg fødte 5.des,så har sambo vasket en maskin med klær. Idag tok han faktisk utav oppvask maskinen. Blelitt overrasket da.

Er feil at man skal bli overrasket over noe sånt.Mener det er naturlig at mannen skal hjelpe til hjemme selv om vi går hjemme med barn

Min sambo har ALDRI vært alene med ungene over en natt ALDRI! Og nå er eldste jenten sanrt 4 år[8|] Skal snart på hytten med minkusine. Og da skal han få kjenne at jeg ikke går hjemme og gjør ingenting...[>:]

Sambo har vært på hyttet turer,contry festival på breim 2 ganger.På byn og overnattet hos broren. ja, jeg har vært masse alene med ungene

Back
Topp