Overreagerer jeg? *snakket med støtteped*

oslojente1980

Forumet er livet
VIP
Datteren min er forsinket språkelig og har støttepedagog på seg i barnehagen. Jeg har informert de andre foreldrene på avdelingen hennes om dette.

Møter tilfeldig en mamma til et barn på avdelingen hennes ved levering forrige uke. Hun kommenterer hvor flink Mina har blitt til å prate og dette bekrefter jeg. Det har skjedd veldig mye:)

Så sier hun at personalet på avdelingen har sagt at de ikke viste om Mina kom til å lære å snakke mer..! Jeg ble helt paff og satt ut.
Jeg er kjempe fornøyd med barnehagen og synes frem til nå at de har vært ganske så proffe, men dette synes jeg var veldig uproft!!

Må snakke med støttepedagogen og pedlederen i morgen..

--------------------------------------------------------------------------------------------
Da jeg leverte idag, så var det bare støttepedagogen som var på jobb. Det var få barn som hadde kommet, så vi pratet litt i garderoben. Det var ingen andre foreldre eller barn rundt oss da jeg tok det opp med henne.
Jeg gjenfortalte samtalen som jeg hadde med den andre mammaen fra avdelingen. Støttepedagogen måpte da jeg fortalte og sa med en gang: jeg viste ikke at noen hadde slike holdninger. Hun viste ikke hvem som hadde uttalt seg så klart og det forstår jeg. Sa hun skulle ta det opp med pedleder når hun kommer på jobb idag.
Jeg sa at nå er det endel vikarer og da er det ekstra viktig at de også får vite hva som er greit å si. At det blir pratet om taushetsplikt og ol.
Støttepedagogen sa også hun mammaen kan ha misforstått og det kan godt være det. Men det er viktig at personalets uttaelser samsvarer med hverandre.
Hun var satte pris på at jeg sa i fra og jeg fortalte at jeg ikke klarte å glemme dette. Slik at man etter en slik episode kan være litt mer bevisst på hva man faktisk uttaler seg om ovenfor andre foreldre.

Overreagerer ikke!
Det er du som bestemmer hvilken informasjon som blir gitt ut om ditt barn!
Personalet har ikke lovt til å diskutere enkeltbarn med de andre foreldrene!

Som pedagogisk leder selv, må jeg si at jeg ble helt sjokkert! Eller jeg vet at det finnes noen som ikke forstår at de har taushetsplikt -desverre- jeg hadde faktisk kontaktet styreren jeg, tydeligvis noen som trenger en skikkelig tilbakemelding på hvordan man IKKE oppfører seg på jobb!

memape skrev:
Overreagerer ikke!

Man skal faktisk ikke diskutere med alle kollegaer heller såfremt det ikke er av hensyn til barnet og dets beste. På min arbeidsplass praktiserer vi "alle skal ikke vite alt"...

Det kan personalet overhodet ikke diskutere med de andre foreldrene. Men når det er sagt kan det jo ha vært en forsnakkelse. Selv om ikke det skal skje selvfølgelig...

Kainn det ha vært at den ansatte har fått spørsmål om Mina kom te å snakk nå meir, og i litt sånn redsel for å si nå gæli bare svart "vet ikke"??? Eller har det blitt snakka om det åpnet me foreldre? 

Dersom det har blitt snakka om din unges språkutvikling me de andre foreldran så e det jo heilt klart heilt bak mål og brudd av taushetsplikt... og du overreagere IKKE!!!
men bare kom te å tenk på at den ansatte kanskje svart "vet ikke" i redsel for å faktisk bryt taushetsplikta... men da har jo foreldran måtte vært ganske så utspørrende også da?

oj da! emoticon  Ville tatt et møte med styrer, og at pedleder er tilstede.

Er ikke lov å diskutere enkeltbarn med andre foreldre.

Synes på ingen måte du overreagerer.
Lykke til med møtet. Håper på oppdatering :)

~D@isigeD@ier~ skrev:
Det hadde ikke jeg heller likt.
Jeg hadde tatt det opp med barnehagen, ingen tvil.

du overreagerer IKKE.

memape skrev:
Overreagerer ikke!

~D@isigeD@ier~ skrev:
Det hadde ikke jeg heller likt.
Jeg hadde tatt det opp med barnehagen, ingen tvil.

tuppa86 skrev:

Kainn det ha vært at den ansatte har fått spørsmål om Mina kom te å snakk nå meir, og i litt sånn redsel for å si nå gæli bare svart "vet ikke"??? Eller har det blitt snakka om det åpnet me foreldre? 

Dersom det har blitt snakka om din unges språkutvikling me de andre foreldran så e det jo heilt klart heilt bak mål og brudd av taushetsplikt... og du overreagere IKKE!!!
men bare kom te å tenk på at den ansatte kanskje svart "vet ikke" i redsel for å faktisk bryt taushetsplikta... men da har jo foreldran måtte vært ganske så utspørrende også da?

Det er det jeg også har tenkt over. Ganske spesielt om foreldrene har stilt mange spørsmål etter som jeg har skrevet et skriv hvor jeg informerte de andre foreldrene om Mina. Skrev også i skrivet om det var noen spørsmål, så var det bare å ta kontakt med meg.

Godt å se at dere ikke synes jeg overreagerer!! Må prøve å få til et møte med pedleder og støttepedagog i morgen

Selvfølgelig har ikke de ansatte noe med å diskutere enkeltbarn med andre, men vet vi hele samtalen her. Som nevnt over, så kan en forelder ha spurt:; Kommer hun til å snakke mer? Og den ansatte kan da ha vært usikker på hva den skulle si, ikke si, og nærmeste kommentar var "vet ikke". Samme hva den ansatte hadde svart i en slik situasjon, så kan det tolkes helt feil. 

Hvis det er har seg slik at den ansatte har hatt samtaler med den forelderen om ditt barn, så synes jeg ikke du overreagerer. Men prøv å få tak i hendelsesforløpet før du eksploderer. 

IsThaBeth skrev:
Selvfølgelig har ikke de ansatte noe med å diskutere enkeltbarn med andre, men vet vi hele samtalen her. Som nevnt over, så kan en forelder ha spurt:; Kommer hun til å snakke mer? Og den ansatte kan da ha vært usikker på hva den skulle si, ikke si, og nærmeste kommentar var "vet ikke". Samme hva den ansatte hadde svart i en slik situasjon, så kan det tolkes helt feil. 

Hvis det er har seg slik at den ansatte har hatt samtaler med den forelderen om ditt barn, så synes jeg ikke du overreagerer. Men prøv å få tak i hendelsesforløpet før du eksploderer. 

Jeg har vel aldri skrevet at jeg har eksplodert?! Men at jeg reagerte på det som ble sagt

barnehagen har ikke lov til å si noe om barnet ditt til andre foreldre pga taushetsplikt! så det er ikke å overreagere nei!

men vær obs på at det kan være den andre mammaens feiltolkning da. kan hende personalet har avfeid et nyskjerrig spørsmål med "vet ikke".

Etter å ha lest det de andre har skrevet her, så tror jeg at jeg ville gått forsiktig frem. Hadde fortalt om den samtalen, og spurt hvordan noen andre har fått slik informasjon. 

Skal ikke se bort ifra at enkelte er utrolig nysgjerrige og går over lik for å få litt sladder. I mitt hode er det ikke helt utenkelig at en mor har gravd og gnålt, og den ansatte prøvde å ikke si noe om ditt barn. 

Forstår godt at du ble både skuffet og lei deg! Det har du all rett til. Men hvis bhg har oppført seg proffesjonellt sålangt, så har de jo kanskje gjordt sitt beste her og? :)

oslojente1980 skrev:
IsThaBeth skrev:

Jeg har vel aldri skrevet at jeg har eksplodert?! Men at jeg reagerte på det som ble sagt

Men jeg skrev ikke at du har eksplodert heller. Se hva jeg skriver, og tenk over om svaret mitt kan være fornuftig. Ikke trekk kun ut en setning av alt det jeg skriver til deg. 

Hadde vært rasende! Hadde blitt møte tvert hvor dette hadde blitt diskutert ja!

Back
Topp