overreagera eg?

teebie

Forelsket i forumet
VIP
Onkel ungen til sambo har fått vannkopper og han vil att vi skal reise på smittebesøk til de..

Men idag kom de hit og ville leke med jenten vår og vanligvis hadde jeg syns det var helt greit og bli smittet men saken er det att

Jeg har elendig immunforsvar for tiden + att jeg ikke har hatt vannkoppene..

Prøvde og si det til sambo men han brydde seg ikke og gikk ut med jenten vår og lekte.

Jeg las på nettet att om du ikke har hatt vannkoppene eller har dårlig immunforsvar kan føre til alvorlig sykdom men han ville ikke høre på meg i det hele tatt og kalte meg egoistisk..
Er jeg det?

Vannkopper kan være farlig for gravide, så nei..

http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/vannkopper-under-svangerskapet-16407.html

--

Edit : legg merke til "En gravid som ikke er beskyttet mot vannkopper og som er blitt utsatt for smitte, kan beskyttes ved behandling med immunglobulin."

Ta dette opp med legen din?

jeg er ikke gravid nå lenger.. mistet i uke 8 men vet ikke hvordan jeg kommer meg inn og fjerne det etter det nye forumet kom

Uff..beklager :(  Der tråkka jeg skikkelig i salaten.

Synes det er temmelig dårlig gjordt av samboeren din, det er jo en avgjørelse begge burde være enige om. 

Men det stod i den artikkelen at du kan vaksineres mot det, før du eventuelt blir gravid igjen. Kanskje noe du burde vurdere? 

helt i orden :) du kunne ikke vite det :)

ja syns og det.. tok han skikkelig pga han er dårlig og kommunisere igår men det gikk tydeligvis rett igjennom..

nei det viste jeg ikke .. kansje jeg skulle vurdert det ja

Nei, jeg syntes ikke du overreagerer. Jeg hadde blitt ganske forbanna om det hade skjedd her. Snuppa mi har hatt vannkopper to ganger, så jeg stoler ikke på at hun ikke hadde blitt smitta heller.

vet ikke hvorfor egentlig ..
kjenner jeg er meget provosert i hvertfall siden jeg ikke har hatt det når jeg var liten..
har ikke tid til og bli skikkelig syk nå.. mye som skjer for tiden

Sambo mente hvertfall att jeg var egoistisk for det var mye bedre for E. og få det nå enn senere

1. du er gravid
2. du har ikke hatt vannkoppene
3. vannkoppene som voksen er faktisk farlig for mange
4. vannkopper hos gravide kan i værste komplikasjon føre til Spontan abort.. 

Encyklopedi skrev:
Jeg synes ikke du overreagerer... Jeg skjønner generelt ikke det der jaget med å fyke etter vannkoppene med ungene . :P 

Er det noe helsepersonell anbefaler? For at ungene skal få det når de er små? Jeg har aldri hørt det...

Har lest at jo mindre ungene er, ikke nyfødte da, jo mindre vondt får de. Altså at de ikke klør så fælt og blir så plaga av det.

Hvis jeg kommer over noen i sommer som har det, så håper jeg tuppa får det. Rett og slett fordi jeg som lærer har lang ferie, så da har jeg "tid" til å være hjemme med henne.

Men til ts: når du ikke har hatt det, så er det ikke bare barnet det går ut over, og da er det ikke noe å trakte etter. Så nei, du er ikke egoistisk.

Back
Topp