Overrasket... (med link)

MNJ

Elsker forumet
Må si jeg er litt forbauset over at ingen her virker å diskutere saken som sto i avisene i dag om den kvinnen i Sverige som har tatt abort 2 ganger fordi (det friske) barnet var en jente! Når jeg logget inn her var jeg nesten overbevist om å finne en tråd om det... Har dere ikke lest saken?
Selv blir jeg så utrolig provosert altså! Vi har jammen ikke kommet langt her i verden...bare en med "lovlig" form av å sette jentebarna våre ut i skogen, jo! Og jeg visste ikke før i dag at abortgrensen her i Sverige er på 18 uker. Syns det er sykt jeg.

Hva syns du?

Link til saken: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=558736

tråden var der i går skjønner du[:D]

forkastelig å drive med sånt.. ødelegger for andre - altså henne abortdama! skal visst bli slik at man ikke skal kunne se kjønnet på barna nå

ORIGINAL: Bitzyh

tråden var der i går skjønner du[:D]

forkastelig å drive med sånt.. ødelegger for andre - altså henne abortdama! skal visst bli slik at man ikke skal kunne se kjønnet på barna nå

Jaha![:)]

Men ang å ikke skulle få vite kjønnet, var det i Norge eller? For i Norge er jo abortgrensen 12 uker, og da kan man jo ikke se kjønnet på UL.

ORIGINAL: Lollymamma

Synes det er sykt... skjønner jo at hun vil ha en gutt etter flere jenter, MEN ikke for enhver pris. Det er jo et liv - et barn!!!

Visste heller ikke at abortgrensen i Sverige var 18 uker... oi, synes det var litt mye. Barnet er jo ganske så ferdig utviklet da!

Barnet har jo alle organer og alt allerede i uke 12, da gjenstår det bare at h*n vokser. Men ja, det er sykt. I uke 18 i dette svangerskapet kjente vi liv på utsiden av magen...alt blir jo enda mer virkelig da, og jeg kan ikke forstå at noen er så hjerterå at de velger å abortere barnet pga "feil kjønn" altså. Man kan lett tenke da at det er urettferdig at "sånne" mennesker får barn, mens andre prøver lenge, og kanskje forgjeves....!

Back
Topp