Overraske mannen med ølkalender...

Maddieh

Forumet er livet
Junibarna 2019
Ok.
Så vi har nettopp blitt foreldre til en liten jente, 13 juni. Hu er fantastisk, forholdet vårt er bedre enn noensinne. Vi er så nære hverandre. Han er fantastisk med henne og med meg, da helsen min har vært en katastrofe siden keisersnittet...
Og nå vil jeg gjerne overraske han med en adventskalender med forskjellig øl.
Problemet er: vi har ikke bil, vi er omtrent alltid sammen, og foreldrene mine er ikke i nærheten for å kunne hjelpe meg. Jeg klarer i tillegg ikke å løfte en slik en...
Tips til hvordan jeg kan få dette til? Han er helt fantastisk og jeg vet han har hatt lyst på en tidligere år, men av økonomiske hensyn så har vi valgt å la vær å kjøpe en slik en. Men jeg vil gjøre litt stas på han!!
Tips tas imot med takk!
 
Bor du i Oslo leverer dem veit jeg ;)
 
Jeg har brukt å kjøpe 1-4 øl når jeg har handla på forskjellige butikker i okt og nov, hatt dem i pose-kalender fra Nille. Mannen min var mer fornøyd med det enn med kalenderen han fikk fra Gulating.
 
Jeg har brukt å kjøpe 1-4 øl når jeg har handla på forskjellige butikker i okt og nov, hatt dem i pose-kalender fra Nille. Mannen min var mer fornøyd med det enn med kalenderen han fikk fra Gulating.
Hvilke øl? Mannen min liker IPA, men jeg har ikke peiling på øl. Så kanskje du kan hjelpe meg litt om du veit noe om det? :p
 
Hvilke øl? Mannen min liker IPA, men jeg har ikke peiling på øl. Så kanskje du kan hjelpe meg litt om du veit noe om det? :p

Jeg bare kjøpte alt jeg kom over som ikke var Tuborg, Dahls og Carlsberg jeg :p Meny og Obs har ganske stort utvalg. Og vinmonopolet om du har mulighet til å dra innom :)
 
Du kan jo evt. kjøre ukekalender i stedet for en øl hver dag. Da blir den ikke så tung:p Ville stukket innom Gulating på Vestkanten, evt. Vinmonopolet. Der kan de hjelpe deg :) Er bare en fordel å gi noe han ikke pleier å kjøpe. Kanskje han blir overrasket over hva han liker;) Lykke til!
 
Hvilke øl? Mannen min liker IPA, men jeg har ikke peiling på øl. Så kanskje du kan hjelpe meg litt om du veit noe om det? :p
Om du vil kjøpe god øl, kjøp på polet. Smaken blir ofte bedre med en litt høyere prosent enn det som er tillatt solgt andre stedet enn på polet. Der kan du få hjelp til å velge bra IPA, blant annet
 
Øl trenger absolutt ikke ha høy prosent for å være god. Det er bare tull, og er nok heller en kulturgreie. I f.eks. England er mye av ølet med mye lavere prosent, og mindre kullsyre i forhold til her i Norge. Her i Norge skal det boble til man blir dårlig i magen, og folk leter etter mest prosent per liter/kr:rolleyes:

Så poløl trenger ikke nødvendigvis være bedre enn butikkøl. Men der får du hjelp;)
 
Bestill fra vinmonopolet på nett.
Støtter denne! De har hjemlevering på dør og du kan velge dag. Feks en dag han er på jobb eller du vet han er borte.

Jeg fikk levert 9 flasker vin på døra, gull verdt!

Jeg tror faktisk meny, kolonial o.l. også har hjemlevering og selger øl.
 
Jeg har en samboer som er veldig glad i øl. Vi har ikke hatt det så bra sammen i det siste, men vi jobber med det så jeg vurderer faktisk å kjøpe inn forskjellig øl som han liker, og sette det sammen som en ølkalender til han, ikke at det kan løse våre problemer. Jeg vet at jeg ikke får kalender av han, men jeg tror han hadde satt pris på det.

Men jeg er litt usikker på hvilke øl jeg skal kjøpe. Noen tips?
 
Jeg har en samboer som er veldig glad i øl. Vi har ikke hatt det så bra sammen i det siste, men vi jobber med det så jeg vurderer faktisk å kjøpe inn forskjellig øl som han liker, og sette det sammen som en ølkalender til han, ikke at det kan løse våre problemer. Jeg vet at jeg ikke får kalender av han, men jeg tror han hadde satt pris på det.

Men jeg er litt usikker på hvilke øl jeg skal kjøpe. Noen tips?
Lurt å finne ut hvilken type øl han liker først. Så kan man anbefale deretter. Min samboer er gla i kraftige øltyper, også pleier jeg å kjøpe masse av årets juleøl typer.
 
Jeg har kjøpt litt forskjellige litt mer «spessielle» øl av eget utvalg på vinmonopolet, meny, coop som har best utvalg her.

Hva med å kjøpe forskjellig øl å lage pakkekalender av det, så kan du sikkert slenge med noe annet godt i noen pakker, mannen her hadde glatt blitt glad for en sjokolade etc i tillegg;-)
 
Øl trenger absolutt ikke ha høy prosent for å være god. Det er bare tull, og er nok heller en kulturgreie. I f.eks. England er mye av ølet med mye lavere prosent, og mindre kullsyre i forhold til her i Norge. Her i Norge skal det boble til man blir dårlig i magen, og folk leter etter mest prosent per liter/kr:rolleyes:

Så poløl trenger ikke nødvendigvis være bedre enn butikkøl. Men der får du hjelp;)
Er nok mest stoutene som blir best med en prosent på 7-8. Lyse øl kan godt ha lavere prosent. Er ikke noen direkte korrelasjon mellom prosent og godt øl nei :)
 
Back
Topp