Overproduksjon

FruJohnsen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberskatter 2014
Marslykke 2016
Junispirene24❤️
Her er det også overproduksjon. Kontaktet ammehjelpen og fikk råd som nesten lik som dette. Har blitt nye bedre, men er fortsatt ikke optimalt. Burde vel kanskje forsøke dette!

Har prøvd og med hell. Gutten min på 8 uker er mye roligere og sovner oftere ved brystet igjen og er bedre i magen. :-) og jeg har mindre brystspreng og lekker mindre. Men før spiste alltid gutten min av ett bryst, og nå trenger han av og til to. Så tenker at det er viktig å stoppe i tide.

Jeg brukte den metoden i to uker. Måtte ha en intervall på fem timer mellom hver pupp her da tre timer ikke hjalp så mye. Nå er det akkurat passe i begge puppene. Hun blir fremdeles mett av bare en, men jeg opplever ammingen som mye roligere og hun får ikke melk i vranga lenger :-) Tommel opp! Håper det hjelper dere også :-)

Det kan også være du har sterk utdrivningsreflex som meg? Jeg må hekte henne av puppen i det melken kommer og la den renne fra seg litt :-)

Jeg lurer på det samme, så forsøker å amme 2x etter hverandre på hver pupp. Føler det hjelper litt. Må også håndmelke på natt/morgen ellers blir han sprutet ned og svelger seg ihjel stakkar. Har ikke hatt overskudd til å følge artikkelen...

Det kan også være du har sterk utdrivningsreflex som meg? Jeg må hekte henne av puppen i det melken kommer og la den renne fra seg litt :-)
Ja, jeg syns den kjennes heftig ut selv. Det gjør vondt når den starter, hadde det ikke sånn sist. Hadde ikke overproduksjon heller :P Lille er urolig ved puppen, vegrer seg litt for å ta den og beveger seg ut ytterst på brystet som beskrevet i artikkelen. Ubehagelig. Skal til hs i morgen, kan jo snike det inn, selv om hun antakeligvis ikke har andre råd.

Jeg lurer på det samme, så forsøker å amme 2x etter hverandre på hver pupp. Føler det hjelper litt. Må også håndmelke på natt/morgen ellers blir han sprutet ned og svelger seg ihjel stakkar. Har ikke hatt overskudd til å følge artikkelen...
Skulle nok ha melket om natta jeg også, men gudameg da er jeg helt amøbetrøtt. Får heller gi av det brystet som kjennes "tommest ut"

Back
Topp