Overproduksjon

Solagreen

Elsker forumet
Julibarna2014
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
Hei.
Her et det en en stor overproduksjon fortsatt etter 10 uker.
Jeg har prøvd intervallamming m 3t pr bryst, men jeg merker ingen bedring. Jeg lekker igjennom klærne daglig, baby vokser som et skudd, og jeg har ofte brystspreng. Har ofte problem med at baby sliter med å svelge unna.
Er det noe jeg kan gjøre for å få ned produksjonen?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Det har jeg prøvd, men ingen bedring. Kanskje jeg gjør noe feil? Har tømt brystene en gang og intervallammet i dagevis m 3t pr bryst. Bør jeg prøve flere timer?

Du skal vel bytte bryst hver 3.time eller hver 2.amming. Dvs. Hvis babyen kun vil ha pupp hver 4.time, så må du amme to ganger på en pupp før du bytter, dette gjør at det kan bli mange flere timer, vil babyen derimot ha pupp oftere så bytter du etter 3 timer.
Ellers har jeg ikke noen råd. Du kan jo ringe ammehjelpen eller ammepoliklinikken - de er trossalt spesialister :)

Har ikke noe godt råd, for hvis du pumper for å unngå lekkasjer så økes vel produksjonen?

Det har jeg prøvd, men ingen bedring. Kanskje jeg gjør noe feil? Har tømt brystene en gang og intervallammet i dagevis m 3t pr bryst. Bør jeg prøve flere timer?

Står minimum 3timer.eller annen hver amming
Prøv hver 4 time for.eks?

Det går over! Jeg hadde det sånn lenge, men det gikk over da hun var rundt 4 mnd

Nå har jeg prøvd 5t ca. Hjelper ingenting. Puppene er sprengt og jeg får harde klumper. :(
Renner igjennom klærne daglig selv med ammeinnlegg.
Får ringe ammehjelpem selv om jeg kvir meg litt.

Har sendt Mail og venter på svar. Prøve å ringe i morgen om jeg ikke for svar

Bare liten oppdatering.
Har delt døgnet i 3. Ammer 8timer pr bryst og etter 1.5 uke merket jeg bedring. Mindre lekking, og baby er mer rolig m brystet. Etter ca 2 uker fikk jeg plutselig veldig spreng igjen men det roet seg. Ser ikke for meg at jeg kan begynne å amme normalt med det første.

Bare liten oppdatering.
Har delt døgnet i 3. Ammer 8timer pr bryst og etter 1.5 uke merket jeg bedring. Mindre lekking, og baby er mer rolig m brystet. Etter ca 2 uker fikk jeg plutselig veldig spreng igjen men det roet seg. Ser ikke for meg at jeg kan begynne å amme normalt med det første.
Så bra det ble bedre :)

Slet med overproduksjon og sterk utdrivningsrefleks til nå nylig. Baby er syv måneder. Er noe herk!

Hei! Jeg ringte en dame fra ammehjelpen da intervallamming ikke hjalp meg heller. Det funka bare på det ene brystet. Hun kom med et tips som funket kjempebra og som jeg nå bruker hvis jeg føler at det blir for mye igjen eller mye spreng:

Når du ammer på den ene siden og du kjenner det sprenger på den siden du ikke ammer, la det renne fra det brystet du ikke ammer. Ikke klem på det (da gir du bare beskjed til brystet om å produsere mer), men du kan evt stryke litt på det for å få ut melk. Da blir brystet mykere og for meg stabiliserte det seg veldig greit :)
Lykke til! Ring gjerne en ammehjelper, de er kjempeflinke!

Jenten min på 6 uker blir kjempe stresset under amming. Har så ekstremt mye melk og utdrivningsrefleksen er så sterk at hun svelger unna til hun nesten ikke får puste og ender da opp med å svelge kjempe mye luft, noe son igjen gir mye mage vondt og at hun slippet puppen og ikke klarer å gjøre seg ferdig. Kjempe trist at det er slik hver eneste gang hun skal ha mat:( har prøvd å ligge meg godt bak over slik at brystene ikke henger ned, prøvd å rape ofte, men forsatt mye luft eg ikke får opp. Hun smatter også veldig når hun suger, virker som hun 'mister' puppen og ikke får dette vakumet som hun burde ha.

Hei! Jeg ringte en dame fra ammehjelpen da intervallamming ikke hjalp meg heller. Det funka bare på det ene brystet. Hun kom med et tips som funket kjempebra og som jeg nå bruker hvis jeg føler at det blir for mye igjen eller mye spreng:

Når du ammer på den ene siden og du kjenner det sprenger på den siden du ikke ammer, la det renne fra det brystet du ikke ammer. Ikke klem på det (da gir du bare beskjed til brystet om å produsere mer), men du kan evt stryke litt på det for å få ut melk. Da blir brystet mykere og for meg stabiliserte det seg veldig greit :)
Lykke til! Ring gjerne en ammehjelper, de er kjempeflinke!

En fråga till deg.?Hva menar du med ikkje klem på brøstet?? Tenker dj på brøstvårten??

Back
Topp