Overproduksjon og tette melkeganger

PinkiPie

Flørter med forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Nå kommer det enda et spørsmål om amming fra meg, jeg er så desperat for jeg har så store smerter!!!

Lille er 3 uker i morgen, og jeg fullammer. Jeg hadde hasteks så melkeproduksjonen min kom seint i gang. Jeg fikk beskjed av hs og pumpe etter st jeg ammet han for å få i gang produksjonen. Det skulle jeg aldri ha gjort!!!

For nå sliter jeg veldig med overproduksjon!!!!! Jeg har prøvd alt, intervallamming, varm dusj, varmepute osv. Da jeg prøvde heltømmkng etterfulgt av intervallamming så ble det ene brystet så sprengt at jeg fikk flere steder med tette melkeganger. Herregud for en smerte. Jeg klarte ikke å løfte armen en gang. Så hele den natten og dagen ammet jeg ofte fra det brystet for å løsne det. Det endte med at det andre brystet fikk samme problemet.

Har snakket med hs som anbefalte med letichin eller noe kosttilskudd. Kjøpte det i dag så håper det hjelper litt.

Er så desperat!!! Hatt dette siden fredag, snart en uke nå og det er forsatt like ille om ikke verre. Gråter mens jeg ammer, noen ganger har jeg så vondt at jeg bare legger lille fra meg og griner mens jeg ser på han grine.

Han har lagt på seg godt, sovner ved brystet, står opp hver 3.time på kvelden for mat og virker ellers fornøyd borsett fra de siste dagene hvor han nesten må presse for å bæsje og har skummette avføring. Og det er mye enklere å amme han nå enn tidligere, men det er bare disse smertene som får meg til å ville gi opp.
Det lekker som bare det fra det andre brystet jeg ikke ammer mens jeg ammer, og melkesprengen er der konstant!!!
Er dritt lei smertene..

Tøft svangerskap, tøff fødsel, enda tøffere barsel og nå er ammingen bare dritt.

Vil ikke noe spesielt med innlegget, ville bare få ut frustrasjonen og lurer på om noen har eller har hatt dette problemene og eventuelt om det ble bedre?

Jeg har dessverre ingen råd da jeg sliter med det motsatte, for lite melk. Men vil sende deg en klem og litt styrke! Så utrolig flink du er som går gjennom alt dette for lille babyen din! Det er virkelig ikke barebare denne barseltiden. Hvis jeg var deg ville jeg kontaktet ammehjelpen og spurt om råd. Ammeveilederne deres er veldig flinke og har mye kunnskap.

Håper virkelig du får ned produksjonen snart, det høres virkelig ikke noe godt ut det du går gjennom :(

Stakkars deg....så trist å høre at du har så vondt!du er kjempetøff og fortjener medalje!! Det som jeg kan si er -holdt ut!!!det blir bedre..hadde overproduksjon med min første...helvete..ingen som kunne forstå meg da, eneste jeg hørte var at overproduksjon er luksusproblem..
Med nr 2 har jeg også overproduksjon...går med spreng og vondt i brystene..hater det når jeg ser at lille har problemer med å svelge, at melken går ut gjennom nesen..jeg er så irritert hele dagen, i hodet mitt kverner tanker rundt amming, hvilket bryst nå jeg skal legge til, blir det verre osv.
Med min første hjalp etterhvert at hun spiste regelmessig, håndmelket alltid før amming..og etter noen måneder var det koselig...da kunne jeg forstå hva det betyr å kose seg med amming...intervallamming hjalp ikke..
Ville gi opp ti tusen ganger, men nå er jeg glad at jeg ikke gjorde det..
Nå er jeg også skikkelig redd ..gutten min er på 3 uker, begynte med brystbetennelse i første uke...

Uff.. det er virkelig ikke lett dette. Vil gi opp. Er redd for å legge meg også våkne til de smertene igjen. Det verker og stråler nesten sånn at jeg mistenker sopp i tilleg til dette. Går utover nattesøvnen min:arghh: jeg vet ikke hva jeg skal gjøre annet enn å gråte meg gjennom smertene mens jeg ammer og håndmelker.

Det går utover psyken min. Og det hjelper lite at mannen er tilbake på jobb. Føler meg helt kjørt. Virkelig sliten og lei disse brystene.

Jeg slet med det samme. Intervallamming hjalp meg. Men jeg måtte ha litt kortere tid i mellom i begynnelsen så ikke det andre brystet skulle eksplodere. Liten trøst nå sikkert, men det blir bedre.

Hadde akkurat samme opplevelse som deg med min første. Keisersnitt, måtte pumpe for å få i gang melka og tette melkeganger. Det som hjalp her husker jeg var å legge på varme kompresser på brystvorten (brukte varmt vann fra springen) ca 5-10 minutter og deretter ammet eller pumpet jeg, samtidig som jeg masserte over de ømme punktene. Da kunne jeg gradvis kjenne at det løsnet og plutselig gjorde det ikke vondt lengre. Kanskje verdt å prøve ut hvis du ikke allerede har gjort det da. Håper det ordner seg for deg.

Jeg hadde det problemet. Eneste som hjalp på meg var å stå i dusjen å håndmelke flere ganger om dagen.
Nå har jeg mistet melken nesten helt og får ikke opp prodksjonen igjen. Hadde så lyst til å få til ammingen denne gangen. Men den gang ei :(

Jeg hadde det problemet. Eneste som hjalp på meg var å stå i dusjen å håndmelke flere ganger om dagen.
Nå har jeg mistet melken nesten helt og får ikke opp prodksjonen igjen. Hadde så lyst til å få til ammingen denne gangen. Men den gang ei :(

Uff.. så leit :( er ikke lett dette her. Sender deg en klem <3

Jeg har erfaring med tette melkeganger med førstemann. Skjønner at du er veldig frustrert for det er utrolig vondt.

Det eneste som hjalp meg var å varme brystet først med en varm rispose og deretter lot jeg babyen amme mens jeg masserte forsiktig der hvor den tette melkegangen var. Det hjalp også å amme i forskjellige stillinger.

Det gikk over etterhvert så det kommer ikke til å være slik hele tiden hvis det er til noe trøst [emoji173]️

Jeg lot babyen amme fra det samme brystet (med tett melkegang i) flere ganger men passet på å tømme det andre brystet litt før det ble for fullt. Det kan kanskje være en idé å prøve?
Håper du blir raskt kvitt disse smertene [emoji256]
Stor klem til deg! [emoji173]️

Jeg har erfaring med tette melkeganger med førstemann. Skjønner at du er veldig frustrert for det er utrolig vondt.

Det eneste som hjalp meg var å varme brystet først med en varm rispose og deretter lot jeg babyen amme mens jeg masserte forsiktig der hvor den tette melkegangen var. Det hjalp også å amme i forskjellige stillinger.

Det gikk over etterhvert så det kommer ikke til å være slik hele tiden hvis det er til noe trøst [emoji173]️

Jeg lot babyen amme fra det samme brystet (med tett melkegang i) flere ganger men passet på å tømme det andre brystet litt før det ble for fullt. Det kan kanskje være en idé å prøve?
Håper du blir raskt kvitt disse smertene [emoji256]
Stor klem til deg! [emoji173]️

Tusen takk<3 problemet er at jeg sliter med begge brystene. Noen ganger den ene verre en den andre, da "prioriterer" jeg det brystet. Men så får det andre bryster store problemet! Er så frustrert. Buhu.. men skal prøve igjeb!

Huff, ja da er det ikke lett [emoji17] Prøv å varme opp brystene godt i alle fall før du lar babyen amme for da løsner det kanskje litt raskere. Gjorde det i alle fall på meg. Varm rispose funket veldig bra her.
Masse lykke til! [emoji256][emoji173]️ Stor klem!

Back
Topp