Overnattingsbesøk 1 uke før termin...

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Vet ikke hva jeg vil med denne posten, men vil lufte tankene mine allikevel.
Mannen min sin klassekamerat med kona og barn skal besøke familien sin og på veien tenker de å komme til oss. Jeg har termin den 12. mai. De kommer til Norge den 3. mai og blir her til den 4/5., hvis jeg forstod riktig.
Familien deres bor 30 km fra oss, så de siste par dagene av ferien blir de der.

Det er avtalt at mannen min skal hente dem på flyplassen, ta fri fra jobben i 2 dager for å vise dem rundt. Så de blir ikke så mye hjemme, bare morgen/kveld.

På en måte tror jeg det blir fint å få besøk de siste dagene av permisjonen. Samtidig tror jeg jeg går over termin uansett. Satser på å føde på 17. mai av en eller annen grunn :)

Hva hadde dere tenkt om denne situasjonen? Hadde dere orket? Blir det for tungt de siste dagene av svangerskapet?

Hei.

Jeg var egentlig i veldig fin form de siste ukene før termin. Ble bare fryktelig fort sliten og orket ikke så mye. Bare tanken på å hente et glass vann gjorde at jeg ble sliten...

Tenker at så lenge du får mulighet til å slappe av når du trenger det, er i fin form, ikke må stå klar til tjeneste hele tiden, og de er inneforstått med at du kanskje ikke vil være tilgjengelig hele tiden, så hadde jeg tatt det helt med ro. Det er bare koselig å få besøk før den nye sjefen kommer.

Du skriver jo også at barnefaren har tatt seg fri for å være guide; enda en grunn til å ikke bekymre deg unødig. Han er tilgjengelig og kan tilbringe tid med de når du må trekke deg litt tilbake:-)

Så koselig med overnattingsbesøk!

Jeg tror det går helt fint. :) Bedre før fødsel enn etter! Og begynner ting å skje kan dere vel avlyse?

Så lenge dere kan avlyse dersom formen din skulle være dårligere rett før eller det skjer noe. De fleste fødsler skjer jo fra uke 38-42. Jeg hadde aldri orket det så all cred til deg! Plutselig blir det veldig koselig :)

Jeg hadde definitivt ikke orket det etter fødsel, men som du skriver så er det før termin og mannen din har tatt seg fri. Jeg tror jeg ville sagt ja, med forbehold :)

Mannen tenkte å ta ulønnet, ja. Tenker å kjøre dem rundt. Har faktisk spurt om Preikestolen er en dum ide :) Med 6 timers reisevei en vei mener jeg det er dumt. Vennens bror får heller lage noen svære planer for dem, mens her blir det dagsutflukter på ca. 6 timer totalt. Vil kunne ringe og kalle mannen hjem raskt når jeg trenger det.

Alternativet er jo at vennen drar til broren sin for hele perioden og vi heller tar en kveld sammen enten at de besøker oss eller vi besøker dem... Men jeg tror mannen har allerede bestemt.

Selv skal jeg ikke være med på utflukter, men bare være hjemme, lage mat, kose meg med samtalene. Så det kreves ikke noe fra meg.

Mannen tenkte å ta ulønnet, ja. Tenker å kjøre dem rundt. Har faktisk spurt om Preikestolen er en dum ide :) Med 6 timers reisevei en vei mener jeg det er dumt. Vennens bror får heller lage noen svære planer for dem, mens her blir det dagsutflukter på ca. 6 timer totalt. Vil kunne ringe og kalle mannen hjem raskt når jeg trenger det.

Alternativet er jo at vennen drar til broren sin for hele perioden og vi heller tar en kveld sammen enten at de besøker oss eller vi besøker dem... Men jeg tror mannen har allerede bestemt.

Selv skal jeg ikke være med på utflukter, men bare være hjemme, lage mat, kose meg med samtalene. Så det kreves ikke noe fra meg.

Ja, ikke la dem dra til Prekestolen![emoji4] bor i Stavanger, og er blitt et par redningsaksjoner i det siste pga glatt terreng og snø [emoji4]

Jeg hadde ikke orket. Vi har bedt om "fri" fra all besøk fra 2 uker før termin. Så kan vi heller invitere folk på kaffe om det passer. Nå har jeg vært ubersliten i mange mnd og samboer skriver bachelor. Vanskelig å si, for ting kan svinge veldig.

Ja, ikke la dem dra til Prekestolen![emoji4] bor i Stavanger, og er blitt et par redningsaksjoner i det siste pga glatt terreng og snø [emoji4]
Vi bor på Østlandet, så Preikestolen blir uaktuell pga. avstanden. Greit at mannen ikke planlegger å være med på fødestuen, men vil i hvert fall ha ham på sykehuset :)

Hadde det vært meg ville jeg vært skeptisk fordi man aldri vet om man føder en uke før termin. MEN, hvis du føler deg i god form, og både mannen din og besøket er inneforstått med at du kanskje ikke varter opp for dem, men at mannen må ta alt ansvaret for dem, hadde jeg tatt sjansen på at det går greit. I verste fall starter fødsel og de må bo hos dere alene eller ta inn på hotell.

Hadde det vært meg ville jeg vært skeptisk fordi man aldri vet om man føder en uke før termin. MEN, hvis du føler deg i god form, og både mannen din og besøket er inneforstått med at du kanskje ikke varter opp for dem, men at mannen må ta alt ansvaret for dem, hadde jeg tatt sjansen på at det går greit. I verste fall starter fødsel og de må bo hos dere alene eller ta inn på hotell.
De har jo broren sin 30 km herifra som de skal besøke. De skal være en natt hos oss og 4 netter der. Planen var egentlig å besøke broren og ikke oss :) Så blir det fødsel, så drar de rett til vertene sine.
Det jeg ikke vil er at folk skal vite når jeg er evt. på sykehuset. Vil heller ringe å fortelle alle når barnet er allerede født. Ikke nå drar vi, følg med på SoMe :)

Det jeg ikke vil er at folk skal vite når jeg er evt. på sykehuset. Vil heller ringe å fortelle alle når barnet er allerede født. Ikke nå drar vi, følg med på SoMe :)
Lur tankegang! Sist gang så sendte vi meld til de aller nærmeste npr vi ble innlagt (kl 00:30 på natten), og pga fødselens forløp så fikk ikke vi gitt ny beskjed før kl 16:30 dagen etter. Da hadde vi noen stressa familiemedlemmer i noen timer! Denne gangen skal svigerforeldrene ha guttungen, så de må få vite, men ellers vil vi holde det hysj hysj.

Back
Topp