Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Blir overnatting i forbindelse med uttak dekket av Helfo? Vi har tidligere kunnet kjøre til/fra på samme dag, men har nå fått time kl 08 og må da ha overnatting for å rekke timen.
Vil tro pasientreiser vil dekke noe så lenge du er over egenandelstak 1. Men sjekk med pas.reiser, kan være at de ordner overnattingen for deg sånn at du slipper utlegg.
Takk for svarSjekker med de på mandag. Er allerede langt over egenandelstaket og håper jeg får dekket deler av overnattingen i det minste.
Du må reise mer enn 10 km hver vei.Noen som vet hvor langt unna man må bo for å få noe dekt? Ser ikke noe om det på sidene dems.
Du må reise mer enn 10 km hver vei.
https://helsenorge.no/rettigheter/pasientreiser/rettigheter/dekkes-reisen-min
Søk på overnatting på helsenorge.no. Enten må man selv dokumentere/forklare hvorfor man har behov for overnatting av trafikale årsaker, eller så må lege/behandlingssted dokumentere hvis det er av medisinske årsaker.Ja, det vet jeg. Tenkte på overnatting![]()
Hvor lang reisevei hadde du og hva var forklaringen?Søk på overnatting på helsenorge.no. Enten må man selv dokumentere/forklare hvorfor man har behov for overnatting av trafikale årsaker, eller så må lege/behandlingssted dokumentere hvis det er av medisinske årsaker.
Jeg har selv skrevet forklaring på hvorfor jeg hadde behov for overnatting da jeg søkte om refusjon. Funket fint![]()
Oslo-Trondheim. Bare at det ikke var mulig å komme samme dag som behandling, da egguttak alltid er på morgenen på St.Olav.Hvor lang reisevei hadde du og hva var forklaringen?![]()
Åh. Ja det er jo et stykke det. Så skulle bare mangle at du fikk det dekketOslo-Trondheim. Bare at det ikke var mulig å komme samme dag som behandling, da egguttak alltid er på morgenen på St.Olav.