Jeg har jo bodd her i snart 10 år, så jeg burde ha masse tips til deg.. Men, er visst sjelden jeg er turist i egen by skjønner jeg.. Men Hunderfossen, Lilleputthammer, Lekeland i Øyer, Gondolen i Hafjell, gågata i Lillehammer, hoppbakken, Maihaugen. Ja, var visst det jeg kom på. Men hvis dere ikke har så mange dager, tror jeg jeg ville prioritert Maihaugen i tillegg til Hunderfossen og Lilleputthammer. Kjempekoselig å trille rundt på Maihaugen i fint vær. Går an å gå fra byen og opp, hvis man er litt sprek, ellers er det bra med parkeringsplasser der.
Hvis dere skal spise i gågata i Lillehammer, har de kjempegod mat på Solveigs vertshus midt i byen, og søndre park helt sør i byen er kjempekoselig å sitte i når sola skinner, der kan man også bestille mat. Blåmann og Bryggerikjellern har nyyyydelig mat, de ligger rett i nærheten av gågata.
Overnatting i byen har jeg ikke peiling på, men det ligger jo noen hoteller i sentrum. Og så er det noe som heter Bjørns Kro og motell på Vingnes, det er sikkert litt billigere. Ligge rett før Lillehammer. Er hotell i Øyer også.
God tur til Lillehammer, det er en superkoselig by!!!!