Overnatting på ferie med småbarn

Mammatil2.2018.2021

Forelsket i forumet
Hvordan synes dere det er best å overnatte når dere er på ferie med småbarn?

Hotell, hytte, telt, osv osv?

Til sommern blir det at vi har en på 3 år og en baby på 3 mnd. Lurer litt på å dra til Kristiansand hvis det ligger bra an angående corona osv, hvordan/hvor ville dere overnattet i Kristiansand-området med 2stk på 0-3år?

Har gjort alt og alt går greit for vår del kommer an på innstilling og motivasjon:)

Hvordan synes dere det er best å overnatte når dere er på ferie med småbarn?

Hotell, hytte, telt, osv osv?

Til sommern blir det at vi har en på 3 år og en baby på 3 mnd. Lurer litt på å dra til Kristiansand hvis det ligger bra an angående corona osv, hvordan/hvor ville dere overnattet i Kristiansand-området med 2stk på 0-3år?
Hytte, da har man mye mer frihet enn på hotell synes jeg

Hytte eller telt.
Evt hotell med to rom som henger sammen, eller leilighetshotell. ellers blir dere sittende i mørket etter leggetid. Ser også for meg at det blir litt styr med to barn med ulik rytme på samme rom.

Vi drar med vogn. Var i Danmark med 3 åring og en på 6 mnd. Vi har reist til Kristiansand med vogn i flere år. Hytter burde man bestille nå hvis man skal få det. Det går ganske fort unna. Pga ingen Syden ferier så var det vanvittige køer i sommer. Selv håper jeg de åpner for ferie i Syden så vi kan reise dit igjen. Vi måtte dra på hytta for å slippe å stå i flere timer med køer og opp midt på natten med 3 barn.

Ville valgt hytte. Har vært på campingplass, men det syns jeg ble for klamt, og kan bli for trangt om minste våkner.

Bobil fungerte fint for oss i år, men da var minste over 2 år.

Etter 14 år med «skal aldri bo på hotell med småunger igjen» og glemt det hver bidige gang og tenkt at det går sikkert bra nå - så kan jeg love at jeg aldri skal bo på hotell med småunger igjen :hilarious:
Vi foretrekker hytte. Eller campingvogn. Telt har vi ikke prøvd, men jeg liker ikke telt uten barn så jeg regner med at jeg ikke liker det med barn heller.

Vi foretrekker hytte på campingplass, gjerne med eget bad/toalett og et lite kjøkkenhjørne :happy:

Hytte eller campingvogn. Har sovet med baby i telt, men da ble det forkjølelse. Det blir fort "rått" i telt, og temperaturen varierer ofte mye. Fungerer jo, men anbefaler det ikke hvis du vil ha det litt enklere..

Syns hotell med småbarn gikk bra jeg da, men det var en natt, med en unge på snart 18 mnd.
En natt er en annen ting enn en uke eller to på sommerferie.

Vi har vel tilgode å sove på hotell med ungene enda, ferien har i alt for stor grad vært hos svigers. Vi har ellers. prøvd å leie hytte med stort hell og i fjor lå vi i telt, det ga mersmak for 4 av 5 i familien i alle fall, mannen er mer avmålt. Men vår yngste var 4 da, med baby er det mer sensitivt for temperaturen, for ja. Det ble kaldt på natten.

Ville gått for hytte eller noe i den duren i hi sin setting, men i Kristiansand i skoleferien, da skal du ikke drøye lenge med å bestille.

En natt er en annen ting enn en uke eller to på sommerferie.

Vi har vel tilgode å sove på hotell med ungene enda, ferien har i alt for stor grad vært hos svigers. Vi har ellers. prøvd å leie hytte med stort hell og i fjor lå vi i telt, det ga mersmak for 4 av 5 i familien i alle fall, mannen er mer avmålt. Men vår yngste var 4 da, med baby er det mer sensitivt for temperaturen, for ja. Det ble kaldt på natten.

Ville gått for hytte eller noe i den duren i hi sin setting, men i Kristiansand i skoleferien, da skal du ikke drøye lenge med å bestille.
Helt sant. Husker den ene gangen vi var der som barn, mamma og pappa leide leilighet.

Helt sant. Husker den ene gangen vi var der som barn, mamma og pappa leide leilighet.
Vi har bodd i kardemommeby to ganger, det er dyrt, men gøy for ungene.

Jeg har lyst ned med telt, men vi får se. Det er litt galemattias å få plass på droppin der nede når folk ikke får reise til Syden.

Vi har bodd i kardemommeby to ganger, det er dyrt, men gøy for ungene.

Jeg har lyst ned med telt, men vi får se. Det er litt galemattias å få plass på droppin der nede når folk ikke får reise til Syden.
Vi kommer til å vente med slik ferie noen år til frøkna får bedre utbytte. Hu er jo så ung enda :)

Vi kommer til å vente med slik ferie noen år til frøkna får bedre utbytte. Hu er jo så ung enda :)

Ja, våre var eldre

Men hi har ikke bare en baby da. Og tenkte gjerne ikke bare parken men ferie på sørlandet.

Back
Topp