Overnatte hos svigers med baby

Sol med liten spire

Blir kjent med forumet
Er litt oppgitt fordi svigers gleder seg så usannsynlig mye til jula i år med dattera mi som da er 9 mnd i desember. De snakker allerede om overnatting og hvem som skal sove på hvilket rom (vi bor 50 min kjøretur unna dem).

Så sier svigerfar at han må kjøpe seng til henne. Så sier jeg at det er bortkasta penger fordi hun nekter å sove i egen seng, men vi samsover og har det fint med det. Så sier han at det bare er en 120 seng på rommene så da er det ikke plass til alle 3, men at hun uansett burde lære seg å sove i egen seng……

Ja altså skal jeg tvinge jenta i egen seng så vi kan sove over i jula? Så viktig er det ikke for meg. Jeg gidder ikke stresse med å lære henne å sove i egen seng når jeg trives med samsoving. Og gidder ikke dele rom alle tre når jenta våkner hver 2 time og kjæresten snorker.

Hva hadde dere gjort? Synes det er så dumt å skulle føle meg «vanskelig», men skal vi alle dyttes inn på ett rom med en liten seng så blir det ikke søvn på noen av oss..
 
Jeg hadde ikke laget noe drama ut av det. Virker jo som at de har stor glede av å kjøpe inn seng og legge til rette for minsten. Er jo hyggelig at de gleder seg så mye:) Hadde bare sagt som du skriver nederst. at du og dattera di sover alene sammen og trenger derfor ikke mer plass. er jo snillt av deg og la mannen sove på et annet rom for å sove godt. om ikke det funker hadde jeg bare latt det være, så får de gleden av å kjøpe en seng selv om den ikke blir brukt denne gangen.
 
Kommer kanskje litt an på forholdet til svigers, men jeg hadde nok sagt at ungen og jeg sover på et rom og mannen får sove alene. Og at egen seng er unødvendig, etterhvert blir det kanskje reiseseng, eller annen større seng uansett. Så får alle best mulig søvn, så klart litt avhengig av hvor mange rom de har tilgjengelig. :)
 
Back
Topp