Overnatte hos svigers med baby

Sol med liten spire

Blir kjent med forumet
Er litt oppgitt fordi svigers gleder seg så usannsynlig mye til jula i år med dattera mi som da er 9 mnd i desember. De snakker allerede om overnatting og hvem som skal sove på hvilket rom (vi bor 50 min kjøretur unna dem).

Så sier svigerfar at han må kjøpe seng til henne. Så sier jeg at det er bortkasta penger fordi hun sover ikke i egen seng, men vi samsover og har det fint med det. Så sier han at det bare er en 120 seng på rommene så da er det ikke plass til alle 3, men at hun uansett burde lære seg å sove i egen seng……

Ja altså skal jeg tvinge jenta i egen seng så vi kan sove over i jula? Så viktig er det ikke for meg. Jeg gidder ikke stresse med å lære henne å sove i egen seng når jeg trives med samsoving. Og gidder ikke dele rom alle tre når jenta våkner hver 2 time og kjæresten snorker.

Hva hadde dere gjort? Synes det er så dumt å skulle føle meg «vanskelig», men skal vi alle dyttes inn på ett rom med en liten seng så blir det ikke søvn på noen av oss..
 
Kan dere ikke bare si at dere vil ha en ekstra madrass på gulvet da, så sover en av dere i 120 senga med babyen og den andre på gulvet?
Er jo koselig at de gleder seg til å feire med dere også tenker jeg :)
Jeg hadde overnatta og sagt at dere trenger at mannen enten sover på et annet rom eller bare Madrass på gulvet!
 
Vi har en treåring som er veldig selvstendig og digger og sove i egen seng. Men når vi besøker mine foreldre nekter hu egen seng, og vi velger da å ha hu mellom oss slik at vi får sove. Den er 150 så litt større.
Det er viktig å gjøre det som er behagelig og rett for dere, og ikke for andre.
Personlig ville jeg kanskje sørger for å få hu til å sovne der, så kjørt hu hjem mens hu sov. Hvis dere har en baby det funker med!
 
Personlig, hadde jeg heller kjørt hjem og sovet der med babyen, dersom overnattingen skal gjøres vanskelig. Hadde sagt fra at vi trengte en ekstra madrass på rommet, ikke egen seng til lille; og dersom det hadde vært for vanskelig, så kan man heller... "Nei, ikke tenk på det, du, vi sover bare hjemme istedenfor, så slipper du å styre med det. :) ".
Istedenfor å skulle begi seg ut på noe større diskusjon med svigers om sengeplasser. ><
 
Ta med egen oppblåsbar madrass og evt ekstra laken til den? Koster ikke så masse på jula, jysk biltema ol.
 
Hvis du/dere ikke ønsker å overnatte så hadde jeg dratt hjem. Det kommer mange fler julaftener dere kan overnatte. Veldig hyggelig at de engasjerer seg, men jeg personlig mener at deres engasjement ikke skal gå på bekostning av deg eller babyen. Så kan dere heller komme på besøk en annen dag i jula
 
Hade Bedt onekstra madrass til voksen og sovet på samme rom. Så koselig st de gleder seg spnn til å feire med dere
 
Tenker også at det er hyggelig at de vil ha dere over. Da har dere jo mulighet for å legge mini og kose dere utover kvelden i stedet for å styre og dra hjem tidlig med en liten en som skal sove.

Hadde sagt jatakk til seng også, så har de om de skal være barnevakt også :happy:
 
Er litt oppgitt fordi svigers gleder seg så usannsynlig mye til jula i år med dattera mi som da er 9 mnd i desember. De snakker allerede om overnatting og hvem som skal sove på hvilket rom (vi bor 50 min kjøretur unna dem).

Så sier svigerfar at han må kjøpe seng til henne. Så sier jeg at det er bortkasta penger fordi hun sover ikke i egen seng, men vi samsover og har det fint med det. Så sier han at det bare er en 120 seng på rommene så da er det ikke plass til alle 3, men at hun uansett burde lære seg å sove i egen seng……

Ja altså skal jeg tvinge jenta i egen seng så vi kan sove over i jula? Så viktig er det ikke for meg. Jeg gidder ikke stresse med å lære henne å sove i egen seng når jeg trives med samsoving. Og gidder ikke dele rom alle tre når jenta våkner hver 2 time og kjæresten snorker.

Hva hadde dere gjort? Synes det er så dumt å skulle føle meg «vanskelig», men skal vi alle dyttes inn på ett rom med en liten seng så blir det ikke søvn på noen av oss..

Hadde sovet hjemme. Hadde hvertfall ikke begynt med dette på julaften og lite søvn.
Heller en senere anledning :)
 
Jeg hadde dratt hjem.. men liten digresjon. Hvordan sover dere til vanlig hvis du «gidder ikke å dele rom alle 3 når jenta våkner hver 2 time og kjæresten snorker»? Sover dere ikke vanligvis sammen?
 
Jeg hadde dratt hjem.. men liten digresjon. Hvordan sover dere til vanlig hvis du «gidder ikke å dele rom alle 3 når jenta våkner hver 2 time og kjæresten snorker»? Sover dere ikke vanligvis sammen?
Nei han sover på gjesterommet. Hun sover dårlig med mye oppvåkninger så det er ikke noe vits å dele rom og bare bli frustrerte alle tre.
 
Nei han sover på gjesterommet. Hun sover dårlig med mye oppvåkninger så det er ikke noe vits å dele rom og bare bli frustrerte alle tre.

Sånn har vi gjort i peridoer med begge barna da de var små :) trenger at èn av oss er uthvilt hvertfall :smiley-ashamed004 Den minste sov så dårlig at vi sov over et år hver for oss.
Når vi har overnatta hos mine foreldre hvor det er greit med plass har mannen min enten sovet på et annet rom eller madrass på gulvet hvis de andre rommene er fulle.
 
Er det mulig at dere foreldre sover på hver deres rom om dere overnatter også? Kan i så fall du og baby ligge på ett rom og far på annet med begrunnelse at en av dere ihvertfall må være uthvilt siden baby har hyppige oppvåkninger allerede?

Og for å spore litt av; har samsovet med alle mine 4, men merker når de begynner å komme opp i 9-10 mnd alder så sover de dårligere i vår seng, men sover godt i egen seng:). Så kan jo være at baby faktisk vil sove godt i egen seng også :) og om svigerfar velger å kjøpe ny seng så må du jo allikevel ikke bruke den ;-)
 
Er litt oppgitt fordi svigers gleder seg så usannsynlig mye til jula i år med dattera mi som da er 9 mnd i desember. De snakker allerede om overnatting og hvem som skal sove på hvilket rom (vi bor 50 min kjøretur unna dem).

Så sier svigerfar at han må kjøpe seng til henne. Så sier jeg at det er bortkasta penger fordi hun sover ikke i egen seng, men vi samsover og har det fint med det. Så sier han at det bare er en 120 seng på rommene så da er det ikke plass til alle 3, men at hun uansett burde lære seg å sove i egen seng……

Ja altså skal jeg tvinge jenta i egen seng så vi kan sove over i jula? Så viktig er det ikke for meg. Jeg gidder ikke stresse med å lære henne å sove i egen seng når jeg trives med samsoving. Og gidder ikke dele rom alle tre når jenta våkner hver 2 time og kjæresten snorker.

Hva hadde dere gjort? Synes det er så dumt å skulle føle meg «vanskelig», men skal vi alle dyttes inn på ett rom med en liten seng så blir det ikke søvn på noen av oss..
Hadde bedd om en madrass til gulvet slik at mannen min kunne ha sovet der :hilarious:
 
Er det mulig at dere foreldre sover på hver deres rom om dere overnatter også? Kan i så fall du og baby ligge på ett rom og far på annet med begrunnelse at en av dere ihvertfall må være uthvilt siden baby har hyppige oppvåkninger allerede?

Og for å spore litt av; har samsovet med alle mine 4, men merker når de begynner å komme opp i 9-10 mnd alder så sover de dårligere i vår seng, men sover godt i egen seng:). Så kan jo være at baby faktisk vil sove godt i egen seng også :) og om svigerfar velger å kjøpe ny seng så må du jo allikevel ikke bruke den ;-)
Denne er eg veldig enig i. Søvnproblemer kan bli verre av å dele seng, selv om det akkurat der å da er det enkleste. Har slitt med det selv. Når en av ungene har blitt for godt vandt til å sove med oss, så sover alle dårligere, men på natten er jeg for trøtt til å ta den kampen det da kan bli, så da blir det sånn da. Helt til jeg bestemmer meg for å være litt i kampen, da sover alle mye bedre og hele natten uten problemer. Typisk for oss å ha det problemet med yngste etter hver sykdomsperiode :hungry::dummy:
 
Back
Topp