Overnatte hos far for første gang

Bkno8980692

Blir kjent med forumet
Hei, har et spørsmål jeg ønsker å høre deres tanker på mini er 2 år og hatt samvær med pappaen sin noen timer annen hver helg, med meg til stede. Han har hatt henne alene de to siste gangene og det har i følge han gått helt fint. Nå til helgen skal de ha samvær igjen. Jeg har blitt invitert ut samme kveld og tenkte jeg kanskje kan si at mini kan prøve å sove over da jeg likevell må ha barnevakt uansett. Eller er det for fort? Hva tenker dere?
 
2 åringer sover jo normalt over hos både besteforeldre og annen familie på denne tiden, så om barnet er trygg på far så burde det vel gå fint? Eller er det noe med far som gjør at du er usikker?
 
2 åringer sover jo normalt over hos både besteforeldre og annen familie på denne tiden, så om barnet er trygg på far så burde det vel gå fint? Eller er det noe med far som gjør at du er usikker?
Hun bruker å sove over til sin mormor en gang i blant, men hun møter henne litt oftere en pappaen sin. Føler meg ikke utrygg på det selv, men begynnte å tenke på om det kanskje er litt tidlig da de ikke har hatt så veldig mye samvær. Tenker selv at det er jo bare å prøve å se hvordan det går, er jo bare snakk om en natt. Men ønsket også å høre andres mening om du skjønner
 
Jeg tenker det går fint :) en 2åring kan jo gjøre seg litt mer forstått enn en baby også. Er du veldig utrygg kan en løsning være at far har barnet hjemme hos dere også planlegger du å sove over et annet sted. Da er barnet hvertfall i helt kjente omgivelser :)
 
Hei, har et spørsmål jeg ønsker å høre deres tanker på mini er 2 år og hatt samvær med pappaen sin noen timer annen hver helg, med meg til stede. Han har hatt henne alene de to siste gangene og det har i følge han gått helt fint. Nå til helgen skal de ha samvær igjen. Jeg har blitt invitert ut samme kveld og tenkte jeg kanskje kan si at mini kan prøve å sove over da jeg likevell må ha barnevakt uansett. Eller er det for fort? Hva tenker dere?
Jeg tenker om barn og far har en god relasjon, barnet er trygg på pappaen og han er trygg på å passe barnet over en natt vil jeg tro det går helt fint:) Det er jo bare å se hvordan det går.

Å dra ut med venner betyr jo ikke at du må f. eks drikke alkohol men kan kose deg med god samvittighet på alle andre måter i tilfelle du skulle ønske å hente 2åringen hvis det skar seg helt, spesielt de første gangene barnet sover over hos far. Kanskje gjøre det litt slik de første gangene? At barnet kan sove over hos pappaen gir jo en mulighet for deg til å kose deg litt innimellom også samtidig som det styrker båndet mellom far og barn:)
 
Back
Topp