Overnatte hos bestemor? Eller ikke?

mortil3stk

Forelsket i forumet
Vi skal på julebord neste lørdag .. Ikke lNgt hjemmefra . Jeg klarer ikke å bestemme meg for om vetla skal overnatte hos bestemor neste helg, eller om hun skal passe henne hjemme hos oss. Hun ammes og får grøt på kvelden . Spiser to ganger på natta, totiden og ca fem-sekstida. Hun tar flasken når vi har prøvd det. Førstemann var 8 mnd første gang han sov borte, nr 2 var ca 5 mnd. Det gikk fint, var hos bestemor da også. Min mamma;) Hun har veldig lyst å ha Vetla vår på natten ;) hun blir 5 mnd da ;) Har deres små vært på overnatting enda? Eller skal snart? Vet de er jo små enda. Men jeg er ikke langt unna om det skal skjære seg helt

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Last edited:
Vi har ikke planer om det. Men dattera vår sover hele natta. Så er aldri noe problem å ha hu hjemme. Men vi reiser mye på hytta og da får hu oppleve å sove andre steder.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvis du føler deg komfortabel med det så syns jeg absolutt du skal la hun være hos bestemor, så kan du kose deg og slappe av på julebord:-) har ikke hatt han på overnatting enda, føler meg ikke heelt klar. I jula tror jeg jeg vil ta meg en tur ut, så da må han på overnatting i tilfelle. Både de og vi har godt av det tror jeg:-) min sover stort sett 10-13 t om natten, så jeg har ikke behov for noe avlastning sånn sett;-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her er det på ingen måte aktuelt på lenge enda, jeg syns han er alt for liten og de andre har vært godt over året før de har sovet hos besteforelde.

Men det betyr jo ikke at jeg gjør rett og du gjør galt. Stol på deg selv! :D Og kos deg på julebord!

Takk for svar ;) og takk for ærlige synspunkt . Barna er jo ulike også.. Hun skal være med bestemoren noen timer på torsdag når jeg skal til frisør. Så får se hvordan det går da..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vi har hatt avlastning to netter. Det MÅTTE jeg for å bevare hodet mitt etter all skriking. Det gikk kjempe fint og han hadde vært eksemplarisk. Jeg sier kjør på med overnatting så lenge du selv klarer å slappe av. Hvem er tjent med at du kanskje er sliten etter en lang kveld og må stå opp om natten og på morgenen? Hvorfor ikke bare hente når du våkner - tenker nå jeg da. :) Du kjenner ditt barn best og så klart - barnevakten ;)

La lille få overnatte:) det ville jeg ha gjort :)
Storebror lå hos mormora si da han var 1mnd gammel. Jeg lå også over men bare på annet rom. Synes det funka fint :) kanskje du også kan ligge der så blir du vekt når det er behov for det :)

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*
(har vært *sønnfødt20.12/11*)

Jeg var så ukomfortabel med å avlevere ungen til svigermor (kun for noen timer). Når det kommer til min egen mor så nøler jeg ikke.

En dag må vi ta steget for full overnatting. De har jo hatt barn selv - og hvis barnet ditt trives der fra før så ser jeg ikke problemet (annet enn foreldrene som må gi slipp...).
Våkner barnet på natta så får de bare ta det som det er. De vet jo hva de møter på når de godtok overnatting. Masse lykke til med avgjørelsen

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

jenta vår har sovet hos mormoren sin, men da kom vi hjem ila natten da og sov hos mamma, så vi var i samme hus :) men så har vi vært ganske mye hos foreldrene mine da, så hun er trygg på å være der :)

Back
Topp