Overgangsstønad

Bkno8980692

Blir kjent med forumet
Hei, fikk ei lita jente i september i fjor å har siden da hatt overgangsstønad. Etter sommeren fortsatte jeg med studiene og jeg sendte inn til nav, da man må være i yrkesrettet aktivitet. Hørte ikke noen ting på nesten 2 mnd å tenkte at det sikkert var i boks. Men nå for ca en uke siden ble jeg oppringt å jeg måtte ettersende masse dokumentasjon, og det hastet. De ville se over før utbetalingen denne måneden, som er på torsdag. Fikk idag melding om at utbetalingen står på vent til de er ferdig med å gå igjennom saken.

nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, har regninger å betale, husleie som skal betales og mat som må handles. Om de plutselig bestemmer seg for å ikke godkjenne sitter vi plutselig hær, uten inntekt, og husleie på 10 000.

vet egentlig ikke helt hvor jeg vil med dette, må bare få ut litt frustrasjon og redsel tror jeg. Er det kanskje noen som har vært i samme situasjon?
 
Jeg ville kontaktet alle de faste utgiftene du ser det blir vanskelig å dekke, og bedt om utsettelse pga saksbehandlingstid i nav. Kanskje kontaktet nav først og be om informasjon om forventet behandlingstid, hvis du for eksempel bare trenger en ukes utsettelse tror jeg de fleste vil gå med på det uten problemer :) hvis du har sendt inn all dokumentasjon og kvalifiserer er det ingen grunn til at de ikke skal utbetale, tenker jeg, men det er vanskelig å si når. Kan være saksbehandlingstiden er lenger enn vanlig nå.
 
Back
Topp