Overgangsstønad

WishMeLuck

Elsker forumet
jentene i juni13
Jeg og barnefar bor ikke sammen. Eldstesønnen på snart 4 deler vi 50/50, mens minsten har jeg 70%. NAV mener (uten å ha noe godt holdepunkt for det) at det er usannsynlig at jeg har hovedansvaret for minste siden de går i samme barnehage. Jeg henter altså KUN minsten i bhg de dagene jeg har han "ekstra". Dette tror ikke nav noe på, selvom de har fått skriv både fra meg, barnehagen, familieverkontoret og jeg har fått underskrift både av far, huseierne, og en studievenninne som kjenner situasjonen godt.
Har ikke fått penger på over 2 mnd, og havner jo såklart i deep shit pga dette.
Kan de virkelig bare la være å tro på folk, og stoppe overgangsstønaden pga noe sånt? Skaper svært mye fortvilelse å være alene med to barn, fulltidsstudent på høgskole og ikke ha penger...!!

Det høres jo bare helt sykt ut!! Få familievernkontoret til å ringe de kanskje? Få til ett møte med Nav hvor du, barnefar og en fra famvernkontoret er med hvis det er mulig? Hadde tent på alle plugger hvis jeg var deg!

Skjønner jo hvordan de tenker da. At dere har satt det opp slik på papiret for at du skal ha rett til overgangsstønad, men at det ikke er slik i virkeligheten. Men når du har kommet med beviser og uttalelser fra uhildede kilder burde jo det være nok til å tro dere.

No så dumt. Kan ikke fatte hvordan de kan anta no slik når det er flere utenforstående som faktisk har dokumentert at dette er rett. Har ingen gode forslag utover det som er gitt over, et møte høres lurt ut.

Skjønner jo hvordan de tenker da. At dere har satt det opp slik på papiret for at du skal ha rett til overgangsstønad, men at det ikke er slik i virkeligheten. Men når du har kommet med beviser og uttalelser fra uhildede kilder burde jo det være nok til å tro dere.

Det jeg mener er teit her er jo at jeg mottok os i flere mnd med sammen avtale, men så ombestemte de seg plutselig etter styrer i bhg hadde misforstått og gitt feil opplysninger.. Hun trodde vi delte 50/50 (hun har forøvrig aldri vært tilstede ved verken henting eller levering). Skjønner jo at NAV stusset da, men når bhg har skrevet brev og oppklart misforståelsen synes jeg de bør være litt ålreite. De har ingen bevis for at jeg liksom skulle svindle. Jeg følger avtalen, og jeg har de faktisk en del mer utover de faste dagene i peridoder.

Har ikke så mange gode råd, men ville tatt kontakt med dem igjen, helst ansikt til ansikt, til det blir løst, evt får de fortelle deg hva mer de må ha for å kunne "bevise" den faktiske situasjonen.

Det jeg mener er teit her er jo at jeg mottok os i flere mnd med sammen avtale, men så ombestemte de seg plutselig etter styrer i bhg hadde misforstått og gitt feil opplysninger.. Hun trodde vi delte 50/50 (hun har forøvrig aldri vært tilstede ved verken henting eller levering). Skjønner jo at NAV stusset da, men når bhg har skrevet brev og oppklart misforståelsen synes jeg de bør være litt ålreite. De har ingen bevis for at jeg liksom skulle svindle. Jeg følger avtalen, og jeg har de faktisk en del mer utover de faste dagene i peridoder.

Be om et møte med NAV hvor også styrer i barnehagen er med. Ofte litt lettere å få tillit hvis man møtes i stedet for bare å sende brev frem og tilbake.

Back
Topp