overgangsstønad

karina00

Andre møte med forumet
Hei

jeg jobber som helsefagarbeider lærling på et gamle hjem. jeg ble i dag permitert prg av at jeg er utbrent etter 11 operasjoner i munnen siden oktober i fjord. jeg, min sjef og opplæringskontoret ble enige om at det beste for meg nå er å ta en pause å ta vare på meg selv. så jeg er permitert frem til august.
MEN det jeg er i tvil om nå er hva som skjer med pengene mine. jeg har jobbet å fått "lønn" av nav, overgangsstønad. som jeg har godkjent frem til juni, men har fått muntlig avtale med nav om at jeg skal få det 1 år til. men hvordan blir det nå som jeg er permitert? :S stopper dem pengene nå? Jeg kommer til å dra til legen til uka å spørre om jeg kan få sykemelding. noe jeg vet at jeg får, men er det da garantert at jeg får overgangsstønaden videre da? jeg må liksom være sikker på at jeg fortsatt får penger.
håper noen av dere kan noe om dette får jeg kan rett og slett ingenting om dette..

du ble permittert???

altså.. en sjef kan ikke bestemme at du skal permitteres fordi du er syk.. Er du syk må du gå til legen selv og så kan legen evt gi deg sykemelding..

Syns jo det hørtes helt rart ut å permittere deg når det faktisk er på grunn av helsa di du ikke skal jobbe på ei stund...
Du skulle jo hatt sykemelding i stedet. Men det beste er vel å spørre nav, det er de som skal kunne svare på det [:)]

ja det er jo det, men jeg er permitert fra utdanninga.
altså permitert fra lærlingtiden

Back
Topp