Overgangssko - (Østlandet)

kristin_2016

Elsker forumet
Lurer veldig på om jeg skal kjøpe overganssko eller ikke til mini i år.

Jeg føler at nå er det straks vinteren, og vintersko har jeg kjøpt, foret gummistøvler har jeg kjøpt.

Jeg har på henne tynne ullsokker i bhg, og der har hun gummistøvler + ullsokker, forede gummistøvler (bisgaard vinterstøvler), fjor årets overganssko (som egentlig er på nippet i forhold til str) og joggesko.

Når vi drar i bgh om morgen er det ca 6-10+ grader, og stigende opptil 15-18gr.

Vet at hun har brukt de forede vintergummistøvlene allerede. (de er som cherrox, så tåler ikke allverdens kulde)

Ser jo at overganssko koster rundt 7-900 kr, og det er kjedelig å betale det for noe som kanskje varer en mnd?

Hva ville dere gjort?

Jeg dropper overgang sko.
Syntes det blir mye penger for sko som ikke blir så mye brukt

Vi dropper det også. Vi bruker dockboots istedenfor vanlige støvler, og de skal vel tåle ned til 15 minus.. så de får gå fram til vinterskoene tas fram. Tar på ullsokker hvis vi føler behovet:)

Nå som det er så nærme vinteren hadde jeg nok droppet det, men her på disse kanter (vestlandet) er jeg sjeleglad for at vi har overgangssko :P Tror de har vært like mye brukt som joggeskoene i år :p Fint å ha en mellomting mellom joggesko og vintersko, og sherrox er jeg ikke så begeistret for :)

Nå som det er så nærme vinteren hadde jeg nok droppet det, men her på disse kanter (vestlandet) er jeg sjeleglad for at vi har overgangssko :P Tror de har vært like mye brukt som joggeskoene i år :p Fint å ha en mellomting mellom joggesko og vintersko, og sherrox er jeg ikke så begeistret for :)

Bor også på vestlandet, har bare joggesko til mine jeg. Ikke trengt overgangssko

Jeg bor i Hedmark. Dropper også overgangssko. Synes det er bortkastede penger. Bruker strømpebukse og ullsokker utenpå i støvler når for tiden. Hun er alltid god og varm på føttene. I helga brukte vi faktisk vinterskoene. Hadde tynn strømpebukse og ingen sokker på da. Vinterskoene er foret med ull som regulerer varme :) God og varm, men ikke svett.
Noen dager (som i dag) har hun brukt joggesko med halvtykke ullsokker oppi.

Jeg har også droppet overgangsko :)

Jeg har kjøpt overgangssko til førsteklassingen i år.
Foreløpig ikke til minstemann på halvannet år. Eldstemann (3.kl) har kun fått fôrede sko fra h&m foreløpig.
Bor i Oslo.
Jeg tenker å se an behovet litt. Sko er veldig dyrt og det blir fort mye penger av det med 3 unger, særlig når de sliter så fort ut klær og sko.

Min har bare vanlig joggesko, han fikk noen som var litt romslig av tanten. Så går å ha trysild sokker el oppi :) mer enn godt nok på Sørlandet. Her har vi 6 grader nå, så er jo på grensa til at han kan begynne med vinterskoa :)

Bor også på vestlandet, har bare joggesko til mine jeg. Ikke trengt overgangssko
Jeg liker overgangssko nå som det er kaldt og gjerne litt dugg i gresset på morgenen, men blir varmere ut over dagen :) Har brukt de masse, men man MÅ selvsagt ikke ha det.. Men jeg foretrekker ofte å bruke overgangssko i stedet for sherrox eller støvler som ikke er like komfortabelt og godt å gå i for barna :) Jeg foretrekker også goretex sko til meg selv på vår/høst :)

Back
Topp