Overgangen til vanlig melk?

eadni

Forumet er livet
Hvordan er den hos dere?

Hittil har glunten vår fått mm, 4 måltider om dagen og nan2 i kopp til brødmåltidet.
Lurer på hvordan det er best å gå over til vanlig melk. Kanskje gi nan3 i noen uker?
Noen av oss er laktoseintolerante. Anbefales det da allikevel å gi laktosemelk til lillen, hvis det ser ut som at han tåler det?
 
Snuppa vår har fått melk i mat feks hvitsaus med fiskeboller etc siden hun var 8mnder, startet med vanlig yoghurt når hun var 9mnder, iskrem og krem har hun fått smake siden hun var rundt 6-7mnder men i smååå mengder. Nå etter hun ble 10mnder får hun smake litt mer av krem og iskrem, også har hun fått lettmelk i kopp i helgene. Ser ut til at det går helt fint. Men vi har ingen allergi i familien på noen av sidene. Sett bortifra allergi for veps, parfyme, og citrus. Gjorde det slik med storesøskenene også.
 
Det beste er vell å introdusere det gravis, litt og litt.
 
Apropos melk, jeg håper etterhvert at lille kan ta en flaske melk hvis jeg skal noe rundt leggetid... Hun har fått smake litt melk innimellom av meg, og jeg har såvidt prøvd litt lunken til henne også! Hun tar en slurk, men virker ikke overbegeistret... Noen som vet om h-melk virker litt søtere? Eller ligner litt mer på mm? For da kunne jeg kanskje prøvd det:)
 
Generelt så er det ikke anbefalt med melk før 10mnd, og da i mat. Ren melk fra et år. Og det er ikke pga allergi som mange tror, men fordi at kalsium fortrenger jernopptak.

Vi har begynt med yoghurt nå, og melk i sauser og middager. Litt rømme har hun også fått. Tenker vi begynner så smått med melk til frokost når hun er et år, og øker gradvis fra da av.
 
Ost som i skiver eller skinkeost har han spist en stund allerede. Han får Nan3 med brødskiva nå. Vurderer å prøve med H-melk av og til. Har veldig lite lyst til å gi yoghurt, for det har så mye sukker :hungover:
 
Bruker melk i mat til henne, hun spiser en yoghurt daglig og får biola pga at hun er litt hard i magen. Legen som ønsket at vi bruker biola fast og det har virkelig gjort stor forskjell hos oss. Blander biola i grøten eller hun drikker litt selv
 
Snuppa vår har fått melk i mat feks hvitsaus med fiskeboller etc siden hun var 8mnder, startet med vanlig yoghurt når hun var 9mnder, iskrem og krem har hun fått smake siden hun var rundt 6-7mnder men i smååå mengder. Nå etter hun ble 10mnder får hun smake litt mer av krem og iskrem, også har hun fått lettmelk i kopp i helgene. Ser ut til at det går helt fint. Men vi har ingen allergi i familien på noen av sidene. Sett bortifra allergi for veps, parfyme, og citrus. Gjorde det slik med storesøskenene også.

Hvilken yoghurt kjøper du til lille? :)
 
Hvilken yoghurt kjøper du til lille? :)
Bruker som regel sprett yoghurt, de 8pkningene. Der er d blåbær, banan, bringebær og jordbær smak. Guttungen liker bare de med jordbær og eldstejenta elsker de med blåbær mens minste elsker de med banan. Og jeg bringebær :p så da er de supre!
 
Back
Topp