Vi har en gutt som har skiftet over til seng som han kan gå ut og inn av selv. Dette medfører STORE problemer... Han klatret over sprinkelsenga, så hadde ikke noe valg. Han har alltid bare lagt seg ned, og sovnet om kvelden. Om han har våknet om natta har han bare funnet frem smokken sin og lagt seg til å sove igjen. Dessuten har han aldri vært oppe før 7.30 på morgenen. Nå, derimot, så er han HÅPLØS å legge, står opp flere ganger om natten, og står opp for dagen mellom 5.30 og 6.30. Dette resulterer i at vi har en sliten og sur gutt hele dagen - hver dag nå.
Eneste måten for å få han til å legge seg nå, er å holde igjen døra så han ikke kommer ut. Da gråter han i 1 min., før han legger seg og sovner på et blunk. Når han våkner om natta, kommer han inn til oss, og jeg må ligge på gulvet på rommet hans helt til han sovner. Det tar ofte lang tid før han sovner igjen, så det blir ofte over en time på gulvet hos han.
Hele leggesituasjonen og natta er slitsom for oss nå. Han har drevet med dette ca. 14 dager. Nå har vi ferie, så tenkte snu disse dårlige vanene nå - før det blir for innkjørte vaner for gutten.
Er det noen som har en god "oppskrift" som kan løse våre problemer?
Eneste måten for å få han til å legge seg nå, er å holde igjen døra så han ikke kommer ut. Da gråter han i 1 min., før han legger seg og sovner på et blunk. Når han våkner om natta, kommer han inn til oss, og jeg må ligge på gulvet på rommet hans helt til han sovner. Det tar ofte lang tid før han sovner igjen, så det blir ofte over en time på gulvet hos han.
Hele leggesituasjonen og natta er slitsom for oss nå. Han har drevet med dette ca. 14 dager. Nå har vi ferie, så tenkte snu disse dårlige vanene nå - før det blir for innkjørte vaner for gutten.
Er det noen som har en god "oppskrift" som kan løse våre problemer?