overgang til fastføde...

*lully*

Forelsket i forumet
kossen er det med deres småtroll? er det noen som fremdeles bare fullammer eller har de fleste begynt med måltider? her får eg ikkje i snuppa noen verdens ting! holder på å bli sprø (og spist opp for den del....). grøt tåler hun ikkje så det kan eg ikkje gi hun. ellers brekker hun seg så hun kaster opp på alt fra flytende fruktpurè til skive... hadde aldri så mye problemer med eldstejenten. føler meg helt grønn, skulle tro eg ikkje hadde gjort det før, men eg har prøvd alle tenkelige måter. hun nærmer seg 9 kilo så hun krever endel melk kan man si...ammer hver 2 time hele dagen, og med to fine tenner i gapet så begynner eg å bli rimelig sår...nesten som amming den første tiden etter fødselen. så har noen noen gode tips til blir eg glad =)  

Jeg har en nokså kresen liten gutt jeg også! Etter mange brekninger så har vi klart å innføre et måltid på kvelden! Plutselig så snudde det bare og han gapte som han aldri hadde gjort annet - men det er mye frusturasjon bak! Har hørt at de kan smake på en ting 10 ganger før de finner ut at de liker det. Hold ut!! :)

Eg fikk tips fra min søster å prøve avocado viss ho ikke var interessert i å spise noe! Er veldig nøytral smak, men har massevis av næring i seg og gode fettsyrer :)

avocado har eg prøvd uten hell, men storesøster elsket det!! mix det med banan, det var en hit her i huset! friskt og godt, men ikkje for mye smak =)

eg har prøvd det meste, med hun reagerer med oppkast og elveblest på så mye at hun må sjekkes. no får eg bare gi hun mm, rein frukt som hun kan sutte på og vann. på mandag skal vi på gastro på barneklinikken, så får vi håpe det ikkje er noe...

Back
Topp