Overgang til fast føde

Dilbertina

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
Gir dere alle nye matsorter alene i tre dager før dere introduserer noe nytt? Gir kun sviskemos i tre dager, så kun grøt i tre dager før dere blander f.eks.? Kan da ikke huske at jeg var såå forsiktig sist.. ‍♀️ Mini blir 6 mnd om 9 dager, og har til nå fått smaksprøver på banan, avokado og søtpotet. Går veldig sakte fremover. [emoji28] Hvordan går det med dere og spisingen? Her er mini mett og fornøyd med bare mm, men synes mat er spennende.
 
6 mnd om 11 dager her. Vi har ikke introdusert en om gangen. Gjorde det med storesøsknene, men ingen har hatt noen allergier eller noe slikt, så hun har fått blandede ting (havregrøt blandet med kokt pære og nektarin, kjøttgryte med rotgrønnsaker etc). Jeg vil gjerne fortsette å amme mye, så gir ikke mye fast føde, men tenker å komme opp i et greit kveldsmåltid m grøt snart for å se om nettene kan bli bedre.
 
Ja, det er vel først og fremst jernet som er viktig, så vi må vel også i gang med grøt snart. Tester det på morgenen først, og så på kvelden når vi ser det tåles[emoji4]
 
Vi har ikke kjørt det så forsiktig. Så langt har alt vi har gitt glidd ned bortsett fra rent flaskegresskar, det var ikke godt, men gikk ned når vi blandet det i andre ting
 
Testet først grøten alene, mest av praktiske årsaker. Gadd ikke ha så mye med på ferie. Så begynte jeg med sånne bananposer. Nå når han klarer å sitte, gir jeg smaksprøver av vår middag og deretter grøt. Gidder ikke vente 3 dager nei...
 
Back
Topp